Mijn doel was om tussen de bordjes te blijven en hopelijk met een tevreden gevoel af te stappen. Of ik nou 1e of laatste werd.
Maible is een 8jarige connemara merrie, die ik rijdt sinds eind December. Ze was nog redelijk groen en we hebben hard getraind de afgelopen maanden!
EN ik ben super trots! Ik ben vooral bezig geweest met meer activiteit in de achterhand en stelling en buiging waardoor ze niet meer ging duiken maar ik juist wat meer contact kreeg.
Maible is een erg druk en sensibel pony'tje waardoor het redelijk moeilijk is om je benen eraan te houden/of eens bij te tikken omdat je dan vaak al aan de overkant van de bak was hihi

Het was dus erg uitzoeken met de minimale doseringen in zowel hand als benen enz. Zodra ik iets teveel druk geef heb ik ook totaal geen aanleuning meer en daar moet ik erg voor waken.
We hebben ook lekker aan de galop gewerkt en ik kan nu zeggen dat ik ook fijn ontspannen kan galoperen zonder dat het racen wordt, merk dat ze daardoor veel sterker is geworden en het heeft gewoon allemaal tijd nodig.
Maible vind het erg om van andere vertrouwde pony's vandaan te gaan, kan dan omhoog gaan en nog drukker doen. Ze deed geen vanbeide, was ietwat drukker en dribbelde veel, maar was fijn te rijden !
we hadden 179 punten er was laag gepunt, veel combi's dachten hoger gescoord te hebben, vooral voor in de B. Helaas was het nogal een 6-jes proef met gelijk een 4 als er bv geen aanleuning was, maar had ook bij 1 volte even geen aanleuning en daar werd niks opgerekent. Jury had zelf eerst geen commentaar, maar later op de protocol stond dat ze nog meer stelling en buiging, lengtebuiging enzovoort wou zien

Maargoed, dat mag de pret niet drukken, ik ben trots!
Ons niveau is dus B, alhoewel we in de training wat schoudervoor, wijken etc meepakken, veel binnenbeen voor stelling en buiging
Marieke, onwijs bedankt voor de foto's!
Samen met Vera en Katinka (l2)

In 't begin, draf, we kunnen in het begin niet stappen omdat ze erg ongeduldig is en graag aan het werk wil.
als de meeste spanning eraf is kan ik al wat meer stappen.
Middendrafje, even geen aanleuning maar dat vind ik niet erg. Ze loopt imo fijn van achteren.
Stapje, ik steek mijn benen automatisch erg af, omdat tussendoor dribbelt, iets waar we aan werken !
Galop A-X-A
En ze staat nog stil ook ! Foefjes bedacht om snel te kunnen groeten, maar madam staat zo stil. En belonen natuurlijk, ze was super braaf.
Ikke en Maibletje
Trainingsfoto
Oja, ik verzuip in mijn jasje, ik weet het, hij is wat te groot hihi
Graag commentaar/tips, mits opbouwend natuurlijk, hebben we veel aan !
Veel groetjes, Yentl
EDIT: trainingsfoto's toegevoegd
De laatste foto's lijk je net wat voorover te vallen. En verder geef je zelf al aan waar je aan werkt! Ik vind het er leuk/netjes uit zien! Jammer van die 179 punten, zonder echt commentaar!
maar wat zijn jullie een leuke combinatie, hihi ik wilde al zeggen je verzuipt een beetje in je jasje, maar dat had je zelf ook al in de gaten.

Hoe groot is ze?