Waren jullie vroeger ook zo Penny? :=

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Waren jullie vroeger ook zo Penny? :=

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 11:07

Ik ging laatst een ladekastje opruimen van mij die jaaaren op zolder had gestaan. Wat ik allemaal wel niet tegenkwam. :')

Zelf geschreven verhaaltjes over paarden, paardenstickers, paardenkaartjes, plaatjes van paarden uit tijdschriften geknipt, artikelen uit tijdschriften geknipt, zelfgemaakt quizzen ed over paarden, van die Penny invulboekjes ingevuld met mijn fantasie (op paardenkamp was mijn pony achter een vlinder aangerend en waren we verdwaald _O- ), berekeningen over hoeveel geld ik al had voor een pony, plattegronden van maneges/paardenstallen die ik zelf maakte, lijsten met paardennamen, zelfgeschreven raskenmerken enz enz enz..
Wat moet ik daar een hoop werk van hebben gehad. :')

Jullie ook zulke dingen? :D

sans6

Re: Waren jullie vroeger ook zo Penny? :=

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:17

jep, als we in de auto zaten en langs een wei reden met paarden, wist ik altijd te vertellen welk ras dat paard was.
Kijk, dat je dan een shetlander en een fjord kent oke, maar ik wist ook alle paarden aan te wijzen als hannoveraan, KWPNer, of Oldenburger. Ik was er ook heilig van overtuigd dat ik gelijk had, erg he :o

En ik heb idd mappen vól geschreven met verhalen, zogde ervoor dat mijn oma samen met mij een paardenplakboek maakte (werkelijk IEDER plaatje van een paard meost uitgeknipt en ingeplakt worden) en ga zo maar door :D

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:24

Ik ben nu dertien, ben begonnen op mijn elfde, dus zo erg penny ben ik niet geweest. :P Maar ik weet nog wel dat ik onder een video, een opmerking had gezet... Op die video sprong een meisje heel makkelijk op een paard van 1.75. Ik had er onder gezet "das toch makkelijk". Tsja, ik dacht dat mijn lespony van toen ook zo groot was. 't Beestje was een klein d pony van ongeveer 1.40 :D :D

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:28

Ja ik was Penny verslaafd (leesgek) Had een behangetje gemaakt van de paardenposters, lag ik een deuk om de streken van rakkertje en had mn moeder overgehaald dat ik een abo kreeg op het pakket wat 1 maal per kwartaal kwam met allemaal leuke strips erbij. Ik droomde dat ik met mijn verzorgpony ook allemaal die dingen meemaakte.

Natuurlijk heb ik nog een paar pennypockets bewaard :)

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:43

Haha, ja! Heel herkenbaar! Je zag op mijn kamer geen behang meer door de posters en stickers van paarden, had schriften vol met plaatjes uit magazines en kranten die heel mijn familie voor mij moesten sparen. Had ook denkbeeldige maneges en speelde met vriendinnetjes dat we al die paarden moesten rijden in de pauzes. Als ik les had dan droomde ik dat iedereen in de kantine naar mij kwam kijken omdat ik zoveel talent had _O- Echt hilarisch hoeveel fantasie je hebt als kind := Ben gelukkig nu wel realistischer geworden, al kan ik dat niet zeggen van iedereen bij ons op stal :+ Toch ook wel leuk die herinneringen, ik verveelde me nooit en kon bij een autorit van uren bij ieder weiland gillen "Kijk, een paard!!!!" Haha, mijn ouders werden er echt doodziek van na een paar uur :P

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:52

ik moet ook bekennen..
Dozen vol met penny's, gallops en alles wat er nog meer was.
Als we op vakantie gingen moest ik altijd naar de manege, al was het alleen maar om de paarden te aaien.
Mijn kamer hing ook altijd vol met posters en stickers.
Ik heb zelfs een "map" gemaakt met alle info over paarden.
Opzich wel handig, maar er stond alleen maar in dat paarden lief en leuk waren.... _O-

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:54

hahahahah ik was ook een ERGE penny.
heb nog een dagboekje en elke week schreef ik daarin wat ik die zaterdag had gehad.
ik mogt vandaag op speedy rijden. hij was echt wild!!!! maar ik ben gewooon erop blijven zitten!!!!!!!!!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:58

Hahaha, heb ik ook gedaan toen ik jong was. Alle deuren volgeplakt met paardenposters, info uit de pennys knippen en daar een eigen boekje van maken, al die kwisjes doen en ik had altijd de vragen goed (ja als je eerst naar de antwoorden kijkt haha)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:59

ohja ik ging altijd zelf een encyclopedi maken haha.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:03

O ja, wie had ook de plastic hoevenkrabbers? :j

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:06

Och jee, vreselijk :')
Ik droomde altijd, dat ik eens werd uitgekozen, om het baasje van een mooie witte arabier te worden en dat we samen Z gingen lopen :') Ook hing mijn kamer vol met paardenposters en was natuurlijk lid van de penny. Ik wist altijd alles beter, en dacht dat ook echt alles wist over paarden :') En ik had ook een map, vol met paardenplaatjes.

Iedereen zo zijn hobbys he? :))

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:08

Ik had wel een erg extreem hoog penny gehalte vroeger. Ik vond een mailtje terug van 7 jaar geleden.
Paar citaten:
"Hij is egt heel mooi! hij heeft 1 witvoetje achteraan.. en een klein kolletje
ik ben eerste met hem geworden op de wedstrijd op onze manege.. in duh L klasse...
hij kan duss best wel goed dresuren.. springen kan die ook wel heel goed.. maare ik vind hem niet zow fijn met springen..
buiten is hij oowk heel lief en heeel snel!
hij is alleen soms wel een beetje lomp.. (struikelen ofzow) maare hij is ook een manege pony! hij is wel heel schrik8ig!! "

"als je zonder zadel teveel beweegt op zijn rug of als je verder naar zijn kont toe schuift of erop gaat zitten.. gaat hij heel hoog bokken! maare verder hij is egt niet gemeen! zal nooit iemand eraf bokken.. alleen gaat tie als hij fris is wel eens bokken en/of steigeren buiten!
maare niet gemeen!
duzz ik ben egt helemaal gek op hem!"

Hahahah, hoe erg penny was ik?
Overigens was ik super erg teleurgesteld dat ik niet in de penny was gekomen, en heb ik uit protest een jaar lang geen penny gekocht :+

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:09

Hier meld zich nog 1 :')
Ik had ook een 'n dagboek, waarin ik na elke les opschreef welk kind op welke pony had gereden, alsof ik nu nog weet wie die kinderen en pony's zijn :Y) Hoe de les ging, wat we in de les gedaan hebben, en dan echt alles omschrijven he, van gebroken lijn tot galop :')

Verder had ik een ponyclubje op gericht, met n schrift en n paar andere pennymeisjes, en dan moest je omstebeurt wat in dat schrift schrijven, of een paardenquiz ofzo voor elkaar maken :')

En ja verder had k natuurlijk ook paardenposter-behang gecreeerd in mn slaapkamer, en moest k alles hebben wat met paarden te maken had..

We speelden ook altijd manege'tje ja zo noemden we dat :') 'Kom we gaan manegetje spelen!!' Ik was altijd de directeur, en ging bepalen wie op welke pony mocht rijden enzo, ging ik zo'n indeling maken op papier, en daarna ging ik les geven, en dat ging dus echt dat ene kind aan het rijden was en t andere kind paardje was, incl nepzadel en hoofdstel..

Lauriedropje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:16

Poostermuur, paarden-dekbedovertrek, t-shirts met paardenopdruk (en die zijn oh zo lelijk haha!) en ga zo maar door. Ook speurde ik altijd alle rommelmarkten af naar paardenbeeldjes, spulletjes, boeken e.d.

Ik was inderdaad een behoorlijke Penny!

Ook ooit een spreekbeurt gegeven over de manege. Heb ik toevallig afgelopen week de foto's van teruggevonden, en heel die spreekbeurt kwam weer terug in gedachten... volgens mij had ik die dag zelfs mijn paardrijbroek aan naar school! lol!

(note: ik was toen 9, nu 24. Kun je nagaan hoeveel indruk die spreekbeurt gemaakt heeft! Haha)

Lauriedropje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:18

Maar eigenlijk zijn we stiekem nog steeds best wel "Penny" met z'n allen.... we zitten namelijk massaal de hele dag op een paardenforum te koekeloeren! :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:19

Nee ik vond de verhaaltjes van de Penny voorspelbaar en stom en liep altijd te goed af.
Tevens was ik een serieus meisje die in haar eigen wereldje leefde had ook geen paardenvriendjes en ik vond dat Anky niet kon rijden :=

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:24

whaha! :')

Ik was vroeger ook en hele erge penny!
Alles staat al hierboven wat ik ook altijd deed..
Ook heel de les beschrijven enzo, plattegronden maken voor een manege. Alle posters uit de penny scheuren, en op mijn deur plakken. etcetc..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:25

Ik was heel penny en ben dat gelukkig nog steeds. waarom gelukkig: Ik geniet nog elke dag NET zo als toen ik 7 jaar oud was, en de reden waarom ik ben begonnen met paarden(omdat ik het zulke mooie wezens vond) is nog steeds dezelfde reden dat ik met dit werk bezig ben. Dan maar penny!

Oh edit, te snel geantwoord haha...

Ja ik plakte agenda's vol met paardenplaatjes, maakte samen met mn zusje een eigen paardentijdschrift met zelfgetekende stripverhaaltjes, en kon het alleen maar over paarden hebben. HAHAHA DAT doe ik allemaal niet meer. Tenminste, ik teken nog wel eens paarden.
Laatst bijgewerkt door Mindfields op 28-04-09 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:26

Ja, ik had ook superveel van dat soort zelfgemaakte plaatjes boekjes, en ik maakte altijd begrotingen voor het kopen van paardenspullen, en hoelang ik nog moest sparen voor een pony. Maar heb het nog steeds wel hoor, kan echt dagen verdoen aan het bekijken van mooie foto's, en het invlechten van de pony's... :+
Ook maakte ik altijd bakplattegronden, en dan ging ik proefjes oefenen op papier, stippellijn was draf, strepenlijn was galop en één doorgetrokken streep was stap :P
Laatst bijgewerkt door Olijkje op 28-04-09 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:27

Jup ik was ook opperpenny :D
Zag pas wat foto's terug van héel wat jaartjes terug, natuurlijk heel mijn kamer volgeplakt met posters uit de penny, paardendekbedovetrek, overal paardenstickers op
Opzich best leuk om terug te zien :=

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:27

Ik ook haha! Ik maakte mijn eigen maneges van Lego, mn héle muur vol met paardenposters, paardentruien, paardendekbedovertrek, paardenservies, etc. :')

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:30

Elke goede amazone begint als penny toch :=

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:37

Ik had wel penny boekjes en dat soort dingetjes! echt supergaaf man! Maar ik ging neit met mijn laarsjes aan cap op mijn hoofd en zweepje in mijn hand naar de manege fietsen hahaha.. ;)

Lauriedropje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:43

Over die manege van lego gesproken.... volgens mij heb ik in de berging nog een echte lego-manege liggen. Was van zo'n "meisjes-lego lijn" (maar niet met die grotere poppetjes, dat was na mijn tijd) Paradisa heette die lijn van Lego. Zie foto: http://www.1000steine.com/brickset/images/6419-1.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:45

ik ook :o

ik moest altijd een wei in als ik er langs ging op de fiets ofzo had altijd snoepjes mee :=