Kon ik mooi mijn ijsblauwe setje eens gebruiken, die staat niet zo 'scherp' op vossen of gewone bruinen.
Ik had hem thuis vast opgezadeld en gebandageerd, ik ga namelijk altijd alleen op pad en hij is nog zo weinig gewend dat hij op vreemd terrein nog eerst een beetje onrustig is. Toen ik uit de spuitplaats naar buiten liep om hem in te laden zag ik de ogen van mijn vader zo groot als schoteltjes worden.
Hij was ook zo knap

Ik kon hem alleen inladen en onderweg was hij ook hardstikke zoet.
Eenmaal daar aangekomen was hij zoals voorspeld de 1e 5 minuten erg onrustig, hij hinnikte wat maar stond wel braaf stil. Eenmaal in de grote buitenbak keek hij zijn grote bruine kijkers uit! Zo'n grote 20x60 bak...
Toen hij na een paar seconden was bekomen schrok hij zich te pletter! Hij heeft schijnbaar nog nooit een stapmolen gezien, vervolgens keek hij de andere kant en weer nam hij een reuze sprong, er liepen oliebol... Die zijn niet te vertrouwens natuurlijk, vervolgens zag hij een rare bloempot, een brandweerslang, een juryhokje etz.

Ik had hem nog steeds aan de hand maar in een halve minuut tijd had hij al een paar heel vreemde sprongen aan de hand, je had mijn instructrice moeten zien kijken

Ik ken Sim nu echter wel een beetje en ik weet gewoon dat als je er op gaat zitten hij veel mee vertrouwen krijgt, ik ben er dus snel opgekropen en id. hier en daar deed hij nog een paar pasjes opzij maar hij kwam geen 1 keer met alle voetjes van de vloer...
Tijdens les was hij zo braaf, we hebben veel tempowisselingen gereden. Iedere keer net iets onder zijn tempo laten draven om vervolgens een paar passen te verruimen. Hij heeft normaal gesproken snel de neiging om zijn passen niet af te maken of om ruimte te verliezen, maar hij kwam er nu achter goed bij en begon steeds aparter te draven.
Hij hield het tot aan het eind echt super vol, bleef mooi aan het been echt toppie.
Daarna heb ik hem lekker rond de binnenbak rondgestapt en toen kwamen de reacties: "Wat een PLAATJE" "Beeldschoon" "Bloedmooi"
Kijk, dar ga je wel van groeien, want niemand heeft gezien dat het hetzelfde scharminkeltje was wat ik een half jaartje terug ook een keer had meegenomen

Kortom, een paar ogen uitgestoken en heerlijk gereden!

Daarna heb ik nog even met mijn instructrice overlegd wat ik nu het beste met mijn hengst kan doen, mijn vader heeft nu deze maand nog maar 2 keer tijdgehad dus ik heb er nog maar 2 keer opgezeten. Dit schiet zo echt niet op want het diertje is best een beetje bangig en zou dus eigenlijk even een korte periode wat fanatieker doorgereden moeten worden. Verder is mijn vader ook niet zo heel handig, hij laat nooit los, maar van longeren heeft hij echt geen kaas gegeten. Hij gaat zo onhandig staan dat het paard de ruimte heeft om om te draaien, of hij laat de lijn veels te lang waardoor het paard of hijzelf erin kan stappen. Ik zit dus continue met een knoop in mijn maag op zo'n jong dier, niet omdat ik bang ben wat het dier zou kunnen uitspoken, nee, ik ben bang wat mijn vaders acties voor gevolgen zouden kunnen hebben.
Toevallig heeft mijn instructrice een stal vrij, met hengstenrek, en nu zet ik hem daar een maand neer. Ik blijf gewoon alles zelf doen maar betaal iets extra voor 'training/begeleiding' zodat ik ze ten alle tijden kan inschakelen voor vasthouden/longeren. Zeker de eerste week zal ik dat nog wel nodig hebben, maar hopelijk kan ik de week erna alles zo goed als zelf.
In eerste instantie gaan we nog even uit voor een maand, maar als hij na 2 weken goed genoeg gaat neem ik hem weer mee.
Ik heb er echt zin in!
Morgen breng ik hem ernaar toe, kan hij het weekend aclimatiseren en dan longeer ik hem gewoon nog en dan hopenlijk maandag er weer op!