Spannend!!! Vandaag uitslag haaronderzoek voor mok.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frats

Spannend!!! Vandaag uitslag haaronderzoek voor mok.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 08:28

Na een winter met veel mok en straalrot heb ik nu een dierenarts gevonden die me wil helpen met Noah. Noah, mijn tinker, heeft de hele winter daar erg veel last van gehad. Meer dan andere jaren. Mijn dierenarts voor de katten is homeopathisch. Hij bood aan op haaronderzoek te doen toen ik hem het probleem voorlegde. Hij doet al jaren geen paarden meer. Hij heeft een aantal jaren geleden ook de honden van mijn ouders geholpen met haaronderzoek.

Dus ik ben erg benieuwd!!!

gipsycobs

Re: Spannend!!! Vandaag uitslag haaronderzoek voor mok.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 08:32

Oh dat is zeker spannend en interessant zeg ! Heb je het over mok in de kootholte of "rap" dat vaak ook hoger op het been zit?
Nou ben benieuwd wat er uit komt! Suc6 met Noah!

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:39

interessant!!!!!!!!!

ik hoop dat het verloop hier te volgen is!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:06

TI -> VVDD

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:25

en wat is er uit gekomen?

Isabelle877

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:36

pitbullgup schreef:
en wat is er uit gekomen?

ja, ik ben ook benieuwd! misschien is het ook een optie voor mijn tinker.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 17:22

Mmmm tja. Dat viel tegen.
De dierenarts heeft het haar onderzocht op stoffen die missen. Nu heeft hij homeopatische korrels gemaakt waar de missende stoffen in zouden moeten zitten.
Elke dag moet ik nu 20 korrels geven. Na 14 dagen moet ik heb terug bellen om te vertellen of er iets veranderd is. Eerst wordt het wel erger zei hij.

Dus afwachten maar.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:06

Mijn merrie heeft vroeger ook hele erge mok gehad.
Maar van dit heb ik nog nooit gehoord!
Wij hebben alles geprobeerd want zij begon ook kreupel te lopen!
Uiteindelijk moest ze aan de prednisilon of hoe je het schrijft.. net toen ze haar laatste pil had gekregen overleed ze.
We wisten wel dat het van binnen uit kwam..

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 10:21

Dat is wel erg Joyce. :n

Kan de mok ook niet naar binnen slaan? Bij Noah 'kruipt' het langzaam omhoog. Het is wel minder dan in de winter maar ik wil dit toch verder uitzoeken.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:13

Ja ons oude paard had dat ook.
Toen we haar net kochten stonden we op een vieze stal waarbij ze een kleine box had, een echte pisstal om het zo maar te noemen.
Door dat is het nog erger geworden en zo erg dat ze echt kreupel begon te lopen en hele wonden kreeg!
We zijn toen begonnen met creme ofzo.. daarna dierenarts erbij en die gaf een soort knoflookcreme. Hielp ook niet.
Toen zijn we nog bezig geweest met een ct spray ofzo, werden die benen blauw van! Hielp even maar kwam later weer terug.. en we hebben aparte zeep gehad.. Echt alles geprobeerd maar dit kwam gewoon van binnenuit.
Ze reageerde wel goed op die pillen, de mok was weg (paar kleine plekjes, héél klein) en dan was erg goed.
Maar door die pillen ging ze natuurlijk heel erg opzwellen, dat hebben mensen ook bij prednisolon.
Daarom is zo'n haaronderzoek wel heel goed.
Ze hebben ook nog bloed afgenomen bij mijn paard en schraapseltjes ofzo maar echt een haaronderzoek niet.
Je kunt het altijd maar beter echt uitzoeken want mok is echt irritant! Paard krijgt soms hele grote wonden enzo en je blijft maar bezig met het schoon en droog te houden!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 06:23

Frats schreef:
Mmmm tja. Dat viel tegen.
De dierenarts heeft het haar onderzocht op stoffen die missen. Nu heeft hij homeopatische korrels gemaakt waar de missende stoffen in zouden moeten zitten.
Elke dag moet ik nu 20 korrels geven. Na 14 dagen moet ik heb terug bellen om te vertellen of er iets veranderd is. Eerst wordt het wel erger zei hij.

Dus afwachten maar.

weet je ook welke stoffen er dan misten?
hoe gaat het inmiddels?