Na een aantal keer vrij rijden in de hal, mocht ik nu mee rijden in de les. De laatste les binnen, vanaf volgende week gaan we naar buiten.
Het ging GOED

Al weken lang was Andrew niet vooruit te branden, erg stug en levensloos (wel vriendelijk, maar gewoon erg suffig) Na een stuk over paarden met vitamine E-gebrek en de symptomen, besloot ik om een suplement te bestellen met vitamine E en selenium. Daar ben ik een week geleden mee begonnen. Tegelijk besloten hem iets meer vrij te geven.
Zaterdag een lange rit, dat ging al redelijk, zondag vrij, maandag wandelen met verzorgster en gister alleen op de buitenrit zou hij er op de terugweg ineens vandoor, ik hd mijn handen vol. Ik had zoiets van: ïs dit het vitamine E-effect?
Dus: Vandaag de test! Gister gereden, en nu in de bak... Wel nog met de trailer heen. Hij voelde al lekker los, maar nog wel wat rustig/relaxed.
In draf wilde hij niet aan een lang teugeltje rond, en ik moest van de instructeur de teugels in gevoel nemen (stuk korter ook

In galop ging hij wat knikken/zwaaien, maar dat kwam volgens de instructeur omdat hij dan nog niet helemaal voor het been was. Het voelde alsof Andrew het moeilijk vond, maar ook daar ging hij in ontspannen.
We moesten over balkjes galoperen, die hij nam als grote hindernissen, en hij begon er zelfs sterk op aan te trekken (moeilijker netjes de bocht om dus

Ik hoop echt dat deze ontwikkeling doorzet, want ik zat echt met mijn handen in het haar omdat hij zo weinig puf en energie had! Ik dacht dat ik hem af kon schrijven!
Zondag onze eerste onderlinge wedstrijd bij deze vereniging (dressuur en springen) en ik zie het al meer zitten dan vorige week... Maar: we gaan voor het plezier en de ervaring!