Verder heeft hij een tijdje terug gedacht dat ik een merrie was en is achter op mijn schouders geklommen. Wat ik overigens niet zo prettig vond, en erg geschrokken van was. Hierdoor ben ik voor hem als hengst bang geworden. En heb ik besloten om hem te laten castreren, want hem als dek hengst gebruiken doen we toch niet.
Affijn, vandaag zijn ze gekomen om te castreren. We hadden hem vast aan een paal en longeerlijn staan want anders konden we hem niet pakken. Dus praam om en kijken of hij allebei de ballen nog had. Dat had hij. Dus toen eerst een verdoving erin om hem rustiger te krijgen, om vervolgens de narcose toe te dienen. Daar zijn ze mee bezig bij de volgende foto!

vervolgens is het wachten totdat hij gaat liggen en gaat slapen. Dit duurde niet erg lang, en dan ketenen ze zijn benen, zodat als hij wat wakkerder word niet veel kwaad kan doen als ze nog bezig zijn. Die gene die er op zit is ook dieren arts (zijn er twee) maar omdat zij zwanger is, neemt de andere haar dingen waar. Omdat de dierenarts die er op zit over een maand verlof krijgt, is ze er nu alleen nog bij om mee te kijken of het goed gaat. Wat overigens ging!

Ze zijn bij de volgende foto nog steeds met hem bezig. Het gaat erg goed! De handdoek ligt over zijn hoofd heen zodat hij minder omgevings indruken kan opdoen. Zodat hij minder snel weer bij zou komen.

En nog een foto van zijn hoofd!

Dus nu is pluto ruin. Hij staat weer op zijn benen en heeft alweer gegeten.
(voor de mods ik hoop dat het hier goed staat!)