Ik had Parcival eerst gereden en die had nogal haast, liep de hele tijd over zijn tempo maar uiteindelijk ging het de goede kant op.
Vol goede moed pakte ik daarna Rissaz. Na gepoetst te hebben eerst de schabrak er maar eens opgelegd. Dat vond hij wel best. Toen ik met het zadel aan kwam deinsde hij even terug maar na wat gesnuffel mocht ik het op zijn rug leggen.
Toen kwam het spannendste deel: de singel. Maar hij bleef braaf stilstaan alsof het dagelijkse kost was.
Ik was van plan geweest om hem los te laten in de bak met het zadel maar hij liep zo braaf mee dat ik hem toch maar ben gaan longeren. Hij heeft in de galop precies een heel klein bokje gegeven en dat was het dan. Toen kon ik het niet meer laten, heb een voetje gevraagd en ben over hem heen gaan hangen. Mijn man heeft hem de bak rondgeleid maar ook hier werd hij niet warm of koud van.
Dus wie weet klim ik er dit weekend wel helemaal op.
Als hij zo doorgaat wordt de drukke schrikachtige Rissaz toch nog die kinderpony waar hij eigenlijk voor bedoeld was

Aan het eind van de dag heeft mijn oudste nog een heuse buitenrit gemaakt op de Shetlander van haar zusje dus we hadden een geslaagde paardendag vandaag

Stom dat ik er al die jaren nooit eerder aan gedacht heb dat zij gemakkelijk op Giant naar buiten kan. Beetje zonde want ze hadden zoveel lol samen maar we gaan het vanaf nu vaker doen als mijn jongste tenminste niet te veel gaat protesteren want het is wel haar Shet en dat moeten we hier vaak horen