Helemaal gepland, net na mijn tentamens. Officieel was ze afgelopen woensdag (de 19e) uitgeteld maar dat kwam mij niet zo handig uit, en dat heeft Puk kennelijk in haar oren geknoopt.
Zaterdag was ze begonnen te kegelen, maar verder gebeurde er nog niet zo veel, tot gisteravond.
Zusje Zep was over uit Zweden, en we zagen het dus al gebeuren dat het veulen zou komen op het moment dat zij weer weg was. Zo ging het namelijk ook de vorige keer, zusje de hele week in de stal geslapen/gewaakt, de eerste avond dat zij er niet meer was, ging namelijk werken op een handelsstal, werd het veulen geboren!
Maar Puk was aardig, het veulen was er om half zeven terwijl Zep om zeven uur weg moest

Gisteravond begon het al. Heel erg kegelen ('t droop erlangs) en nesten bouwen in de stal, terwijl ik zo m'n best had gedaan het stro te organiseren, Puk had duidelijk andere plannen met de inrichting van de kraamkamer

Vannacht een paar keer wezen kijken, er gebeurde niet zo veel, tot vanochtend vroeg. Om half vier was ze duidelijk wat onrustig, een beetje aan het persen, en toen de stalhouder om half zeven binnenkwam lag eht veulen er net achter. Nog helemaal nat, maar daar heeft Puk snel verandering in gebracht.
Na wat startproblemen, hulp nodig bij het staan en eerste keren drinken, ziet het er nu heel voorspoedig uit.
Artemis, een leuke bruine merrie, met 2 witte achtervoetjes en 3 witte haren op haar hoofd!