wat ik me afvroeg, is er een verschil tussen manen en vrouwen. In de omgang van hun paard en of ze er even gek mee zijn.
En kan het bijvoorbeeld zo zijn dat bijvoorbeeld een ruin/hengst een vrouwelijke ruiter misschien leuker vind ofzo
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mick75 schreef:Ik vermoed dat mannen zakelijker met hun paard omgaan dan vrouwen. Minder emotioneel en uitbundig affectief. En daardoor al snel consequenter zijn in de aanpak, en voor het paard duidelijker. (no offence, ben zelf vrouw).
dan ben ik volgens mij een beetje verwijfd want als ik aan me zelf merkt hoe ik tegen een paard doet, vraag ik me zelf af of ik wel een man bent ps: ik ben een man

Misschien is dit niet bij alle mannen het geval, maar bij de mijne wel
Zqw39 schreef:janjaffa schreef:Zijn er ook mensen die denken dat paarden soms bij mensen een voorkeur voor sekse(geslacht) hebben. persoonlijk merk ik dat zelf niet aan paarden
Als paard mishandeld is door een man, lijkt het me dat het paard, over het algemeen, de voorkeur geeft aan een vrouw.

Annemarel schreef:Meestal voeden de mannen hun paarden beter op en zijn soms wat strenger daarin. Vrouwen kunnen vallen voor de schattigheid van zo'n beestje en worden dan wat softer. Over het algemeen vind ik dat beide paarden (van een man of vrouw) goed zijn opgevoed en goed kunnen lopen. De rijkunsten vind ik meestal wel hetzelfde, tja, soms is de man eens wat beter dan een vrouw, nou en...?
Wat me opvalt is dat je meer mannen ziet in gevaarlijkere sporten, zoals cross/eventing en polo, en meestal meer vrouwen bij de dressuursport

janjaffa schreef:Zijn er ook mensen die denken dat paarden soms bij mensen een voorkeur voor sekse(geslacht) hebben. persoonlijk merk ik dat zelf niet aan paarden