Paard op proef

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:12

He! goed van je dat je zelf gereden hebt! Ik had het eerst ook met Karan hoor. Beetje onwennig en een beetje schrik in mijn beentjes. Maar hij is erg braaf en daar ben ik heel blij om.

Ik had trouwens een volle maand proeftijd. Dat is natuurlijk erg prettig. Trouwens als ik hem nu beu zou zijn zouden ze hem ook terug nemen. maar ik wil hem voor geen goud meer kwijt!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-03 23:37

Het is de eerste stap in de goede richting he! Haha! De galop zal ietsie moeilijker zijn maar dat komt nog wel. We hebben nl. het vermoeden dat hij voor mij met stang en trens is gereden en dan kom ik aankakken met een simpel trensje... Verward
Ik moet dus proberen om hem lekker voorwaarts te rijden zodat hij zichzelf niet in de krul zet. Want dan springt hij constant in de verkeerde galop aan.

Het eerste drafje is meestal van die korte stapjes maar na 2 rondjes begint hij al te ontspannen en ruimer te lopen. Ik moet zelf gewoon nog de juiste mate van, aandrijven en ophouding geven, vinden zodat ik rij en niet hij! Haha! Voel me i.i.g. op mijn gemak bij hem en op hem dus het is nu nog een kwestie van mijn spookbeelden verbannen... Knipoog

Het moet nu nog wel goed misgaan wil ik hem niet kopen, maar ik maak gewoon de proefperiode vol hoor! Better save than sorry!

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:46

Goed zeg! Hoop dat het goed blijft gaan voor je! En heel herkenbaar hoor, de angst die je moet overwinnen! Heb dit zelf ook gehad en kan uit eigen ervaring zeggen dat een braaf paard je weer heel veel vertrouwen kan geven. Inderdaad alles heel rustig op bouwen en zelf steeds een stapje verder gaan.
Hoop dat hij de gehele proefperiode blijft bevallen!!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 23:03

Toch nog even een update: Het ging vandaag SUPER!! Haha! Haha!

In het begin was ik nog wel wat zenuwachtig (hoort standaard bij mij Knipoog ) maar na ongeveer een 15 minuten waren we goed op weg. In de hoeken en op de volte kreeg ik hem al netjes rond maar op de lange zijde wilde hij toch kijken wat er aan de andere kant was. Ben goed op gaan letten wat ik doe en hoe hij daarop reageerde en zowaar, zowaar ook de lange zijde lukte. Pling

Ik heb zo lekker gereden!! Ik was zelf nog niet aan de galop toe, Mistral gaf wel aan dat hij zin had om te galoperen (als ik per ongeluk mijn buitenbeen te ver naar achteren deed) maar ik wil het eerste galopje liever op een rustiger moment proberen. Heb dus lekker lang gedraafd en geconcentreerd gereden, voordat ik er erg in had waren we al ruim een uur bezig!!! Zalig gewoon!

En geen angst gehad. Als er iets gebeurd, hij kijkt wel maar reageert er niet op, loopt lekker in hetzelfde tempo door.

Als dat galopje van de week nou wil lukken he, dan gaat de koop zeker te weten door!!! Haha! Haha!

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 08:00

Nou Jola, zou al bijna zeggen proficiat met je nieuwe paard, het gaat echt super als ik het zo lees en de galop dat komt wel goed hoor, doe het lekker rustig aan en bij twijffel zet je er gewoon eerst iemand anders op. Heel veel plezier en laat je nog even weten of het nu echt door gaat.
Groetjes

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 09:28

Ik heb de knoop doorgehakt: Mistral is nu van mij!!

Heb de foto's geplaatst bij ITP (sorry, ik weet niet hoe ik een link moet maken Verward )

Gisterenavond nog les gehad en mijn instructeur zei naderhand: "Ik heb je nog nooit zo lekker zien rijden"
En dat verwoord ook direkt mijn eigen gevoel, ik voel me veilig op Mistral en ik hoop dat het jaren mag duren. Haha!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:55

Aaaaaaaah wat goed Haha! Haha! Haha! !!!!!!Gefeliciteerd Jolanda Haha! , ik kom hem snel bewonderen hoor Knipoog.Met de jumping ofzo ?Is er een paasjumping dit jaar ???

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 13:03

spikkel schreef:
Met de jumping ofzo ?Is er een paasjumping dit jaar ???


20 april is er weer paasjumping, begint om 14.00uur en 's avonds is er fuif! Haha! De "grote" jumping is in het weekend van de 20ste juli.
A.s. zondag gaan ze overigens naar "De Vier Dagmaelen" in Kasterlee, daar is een jumping georganiseerd t.b.v. Kom op tegen kanker. Ik denk dat ik wel eventjes ga kijken, kan ik zien waar Ursus geboren is en zijn vader staat er ook nog.

PS. Het is overigens gelukt om de foto's te plaatsen hoor! Nog bedankt he!

Thirza

Berichten: 9262
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:44


Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-03 14:52

Dank je wel Thirza voor het plaatsen van die link!!! Haha!

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:26

Gefeliciteerd!!

Erg leuk dat het zo goed gaat! Een paard wat je vertrouwen geeft kan echt heel veel voor je betekenen!!!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 19:58

heeeeej jola!

klinkt als een heeel leuk paard en zal ook wel vanalles gewend zijn na zo'n proef. Ik hoop dat jullie het heel leuk krijgen .