\ Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
\ 
Als je dreigt met naar een ander te gaan zegt hij, nou graag zelfs, ik heb het toch veel te druk. Maar geen enkele goede smid hier in de buurt neemt nog nieuwe klanten aan, en degene die nog wel tijd hebben, dat wil je je paard niet aandoen. Een voordeel, ik word altijd wel super vrolijk als ik de smid het erf op zie komen,of ik daar naar toe kan gaan. Ik kan dan ook nooit kwaad op hem blijven, hoe vaak ik ook voor niets gewacht heb en hoe vaak ik ook heb moeten bellen, als hij komt is het alleen maar goed en ben ik weer vrolijk. (tot ik weer ga bellen voor de volgende afspraak, want gewoon over 6 weken afspreken wil hij ook niet)
) naar Frankrijk is geemigreerd...en mijn smid vind het ook helemaal niet erg om meteen voor de volgende keer weer af te spreken. Hij doet inmiddels trouwens alle paarden op stal, lol! En aan het eind van de "dag" maakt Roos meteen een afspraak voor de volgende keer. In eerste instantie had ik hem gewoon voor Escala genomen als smid, maar Roos heeft hem dus ook gevraagd de andere paarden te doen (de meeste alleen bekappen) en dat was geen probleem. Heb ik dan echt zoveel mazzel Jasmijn...2 fantastische smeden...
Ik heb nu Frans Josef Rijssen (daarvoor Serge Preenen), ken je die???