Peter en ik in de auto, en hup naar een ruitershop.
Wat zouden we doen?
Een Harry's Horse winterdeken met een paardenbh erbij kopen, zodat Cerise geen schuurplekken meer zou hebben?
Of een Buccas winterdeken (duurder) halen zonder paardenbh, waar Cerise ook geen schuurplekken van krijgt?

We hadden dus al een Buccas regendeken, waterdicht en ademend en daar had ze dus nooit last van, wat schuurplekken betreft.
Buccasdekens staan ook bekend dat ze erg sterk zijn en goed wasbaar, dus dat vond ik ook wel belangrijk...

Al met al....
Naar de volgende ruitershop. Voor alle zekerheid nog ff prijzen vergelijken enzo... }>
Het werd dus:
Een Buccas. Heerlijk warm, kleur blauw, en de zomerdeken kan over een tijdje weer op.... ach ja.
De winterdeken die Cerise afgelopen tijd op heeft gehad, hadden we van mijn vriendin Jolanda gekregen, was haar reserve.
Maar die bleef niet goed liggen, was net te groot voor haar, en had geen bilkoorden dus ging schuiven ook van achteren.
De deken die we nu kochten, dus maar geen 195 m., maar een 190 m. zodat het goed zou blijven liggen, en er nog wel een dunne onderdeken onder kon.

Ik ben heel blij met deze deken!
Buccas is een duur merk maar wel een goeie, en Peter vond het dus goed.
Mocht de deken Cerise toch te groot zijn...
Dan gooi ik hem toch bij Peter op?