Maar vooral onder het zadel is het af en toe echt een draak, zo ook gisteren.
In het begin reed ik samen met het buurmeisje in de bak, dat gebeurt niet vaak en ze was wel heel druk, maar gedroeg zich redelijk. Het buurmeisje was nog helemaal onder de indruk van hoe goed ze was gaan lopen en ook de buurman vond haar er echt goed uitzien nu

Toen het buurmeisje weg ging, begon het gekl**t. Dit had ze al eerder gedaan aan het eind van m'n les (ik heb privéles met haar) als ze heel moe was, maar dat was nu echt niet het geval.
Ze wil dan niet meer rechtsom lopen, ze draait (bij voorkeur op het open stuk als ik een volte rijd) linksom en is dan niet meer rechtsom te krijgen. Op aanraden van mijn instructrice moet ik dan eerst even linksom haar aandacht weer bij mij krijgen (gaat niet heel vriendelijk) en dan weer rechtsom rijden. Dit ging voorheen eigenlijk vrij goed, maar gisteren bleef ze zeuren.
Toen ze weer netjes rechtsom ging, kon ik ook niet eens even stil staan om m'n jas uit te doen oid, want dan begon ze weer rond te rennen. Ook ben ik bang dat ik op deze manier een keer in mijn eentje over het hek ga, want ze is ook nog eens behoorlijk lomp....
Uiteindelijk heb ik wel 'gewonnen' en zelfs nog rechtsom een volte gedraafd.
Maar ook als we daarna buiten de bak even stil staan, begint ze heel erg te drammen. Ik moest even op Myrthe wachten, die meegefietst was, en als mevrouw stil moet staan, begint ze te dreigen of komt echt een stukje omhoog.
Ik kan haar wel constant straffen (doe ik ook echt wel

Ik vindt het heel logisch verder dat ze me op deze leeftijd (ze is nu 4) een beetje uit gaat proberen, maar het moet niet gevaarlijk gaan worden en/of uit de hand lopen.
Ik was haar gister echt even helemaal zat, gelukkig heeft ze ook heel brave momenten en is het op stal weer een geweldig paardje (zeker in vergelijking met hoe ze eerst was), dat maakt weer een heleboel goed. Maar toch....