Gisteravond hadden we weer springles. Lekker voor de afwisseling, geen wedstrijdruiters, maar iedereen doet wel lekker fanatiek mee. Het gaat niet zo hoog. Dus ideaal voor een onervaren paard en een angsthazende amazone.
Op een gegeven moment stond er een klein lijntje. Hindernis, galopsprong, nog een hindernis. Dat zou heel goed te doen moeten zijn, als ze het niet te krap zetten. Ik heb 1 klein nadeel en dat is de hoogte van mijn paard (niet echt een mini!). De instructeur had het niet al te breed gezet, maar landing, galopsprong en weer een hindernis zou heel goed te doen moeten zijn.
We moesten in galop aanrijden. We komen wonder boven wonder prima uit, maar wat daarna gebeurde? Die reus van mij zag die galopsprong over het hoofd, heeft niet in de gaten gehad dat al zijn benen tussen de hindernissen toch zeker 2 keer de grond moesten raken. Gevolg was, dat ik in een vloeiende beweging, zonder galopsprong tussen de hindernissen over die sprongetjes vloog. Ik had niet eens in de gaten dat alle benen de grond hadden geraakt. Volgens mijn instructeur en een aantal medelessers kwam Rock een beetje hoog en groot over die eerste sprong (en het stond geloof ik echt niet hoger dan 60 cm), kwam tijdens de landing erachter dat een extra galopsprong niet meer mogelijk was. Met 3 benen schijnt ie de grond geraakt te hebben en gelijk maar een "in-uitje" gemaakt van een combinatie die zeker weten niet zo bedoeld was.
Hoe het eruit zag weet ik niet, maar het voelde wel heel maf, je gaat toch uit van zo'n extra galopsprong.
Nadat de hindernissen iets hoger werden, ging het gelukkig beter. Ik geloof dat mijn mannetje wat kapsones gaat krijgen. Als het naar zijn mening te laag is gaat hij rare truukjes uithalen (en naar mijn mening wordt dus weer niet geluisterd!)
Dus bij deze: Wie heeft een bril over voor een bijziend paard (3 meter kun je toch niet zomaar over het hoofd zien). En als het niet teveel moeilijkheden oplevert, doe er dan gelijk een gehoorapparaatje bij. Misschien dat ie dan hoort dat ie toch echt een galopsprong meer moet maken.