jong kinderen op ponykamp? ervaringen....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frimowoba

jong kinderen op ponykamp? ervaringen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 15:47

Hallo,

Zelf wonen wij Engeland en mijn twee oudste zoons (7 en 5,5) zijn fanatiek begonnen met pony rijden. In de grote vakantie komen we voor een tijdje naar Nederland. De jongens (dan 7,5 en bijna 6) willen dan blijven rijden. Is een ponykamp dan iets voor hun? Hoe gaan de nachten daar? Kunnen ze ook alleen overdag komen? Heeft iemand ervaning met een ponykamp in Drenthe en jonge kinderen?

Groeten
Mo

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:00

Ik persoonlijk zou een kamp/manege kiezen die niet aan overnachten doet. Ben ervan bewust dat dat heel persoonlijk is maar ik heb gewoon niets met heel jonge kinderen en overnachten in dergelijke kampen.

Of die er zijn in Drenthe, vast wel, hier in regio Noord-Holland in ieder geval wel. Mijn dochter heeft dit ooit eens gedaan, 10.00 uur beginnen, om 17.00 weer ophalen. Ideaal vond ik dit, kind was elke dag reuze enthousiast en elke avond doodmoe, zo vroeg als zij ging slapen is nog nooit in geen enkele andere vakantie voorgekomen. :D

Gaan jullie op familiebezoek of vakantie?

Succes met de zoektocht!!

Edit: vond in een ander topic toevallig deze link [MA] Overzicht alle ponykampen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:10

Ik ben zelf ooit eens naar les chevaux geweest.

Ik kan me van les chevaux herinneren dat er een paar kinderen waren die 's avonds werden opgehaald door hun ouders en 's ochtends weer gebracht werden.

Ik denk dat veel ponykampen dit geen probleem vinden eigenlijk.

Maar wat ik weet van ponykampen is dat de jonge kinderen gewoon op een normaal tijdstip op bed gaan. De begeleiding weet uiteraard ook dat kleinere kinderen nou eenmaal meer slaap nodig hebben dan oudere kinderen.

Er zijn in ieder geval meer dan genoeg ponykampen voor kinderen in drenthe!

frimowoba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 16:11

Dat klink voor mij ideaal in de oren. s'morgens brengen en eind van de dag weer ophalen.
Ik zoek in Drenthe omdat mijn ouders en schoonouders daar wonen. We gaan dus op familie bezoek.
Hoe oud was je dochter toen ze daar naar toe ging?

Judje

Re: jong kinderen op ponykamp? ervaringen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:42

Verplaatst van BRT naar MA.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:27

Ik vind ze beide nog erg jong om op ponykamp te gaan, eerlijk gezegd :)
Ik kan me voorstellen dat ze graag willen rijden in de vakantie, maar ik weet niet of een volle week ponykamp al aan zulke jonge kids besteed is.. hoewel ik jouw kinderen natuurlijk niet ken ;)

Ik begeleid zelf ponykampen en de minimum leeftijd is daar 8 jaar. Jonger zou ik zelf niet in de groep willen hebben, voor het kind zelf dan - het kan best heftig zijn om in een groep kinderen mee te draaien. Vaak is de maximumleeftijd een jaar of 16, 17 en dat is wel een heel groot leeftijdsverschil. 's Avonds naar huis halen is vast een optie maar dan missen je kinderen denk ik een beetje het saamhorigheidsgevoel dat bij ponykamp hoort (kampvuur, kussengevecht, fakkeltocht, spellen in het donker, keten en kletsen op de slaapzaal, kaart/bordspelletjes doen 's ochtends wakker worden en samen ontbijten, dat soort dingetjes).
En een hele week is lang hoor, vergis je niet ;)

Misschien is het wat om een manege in de buurt te zoeken en de kinderen daar af en toe voor een middagje te droppen zodat ze lekker bij de paarden zijn en kunnen rijden?

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:58

Misschien zijn dagponykampen wel een aanrader?
Kunnen ze 's nachts lekker bij jullie slapen en overdag kun je ze dan afzetten bij de manege :)

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 22:28

frimowoba schreef:
Dat klink voor mij ideaal in de oren. s'morgens brengen en eind van de dag weer ophalen.
Ik zoek in Drenthe omdat mijn ouders en schoonouders daar wonen. We gaan dus op familie bezoek.
Hoe oud was je dochter toen ze daar naar toe ging?

10 jaar, vanaf 4e op een pony, op haar 10de vond ik dat ze alle do's en don'ts wat betreft de paarden kende en zelf oplossingen kon bedenken voor het geval er wat mis gaat.

Mijn jongste, vanaf 7e op een pony maar wel vanaf geboorte op stal en bekend met verzorging van paarden is nu 10 en wil deze zomer ook op kamp. Maar zij is een kind wat óf zichzelf overschat óf het gevaar niet ziet ondanks dat ze in theorie net als haar grote zus de do's en don'ts kent. Ze mag wel maar alleen met de haf, in hem heb ik alle vertrouwen............................ze vind hem saai, hahaha!

Dus ja, het ligt een beetje aan jouw kinderen, hun ervaring, de begeleiding op kamp zelf. Wat een andere bokker al aangaf, zou het ook zo kunnen zijn dat je zoontje van 5 buiten de boot valt. Zou in ieder geval op zoek gaan naar een dagkamp. Heb je de link al bekeken in mijn eerste reactie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:04

vorig jaar op kamp was er een meisje van 6 die er de hele week was :)

I_love_Jenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 23:06

manege knollegruun misschien,, 't ligt in Drenthe
ga er dit jaar zelf ook naar toe. mooie paarden/pony's :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 12:28

In Oud Avereest is ook een ponykamp, daar zijn de oudere kinderen van de jongere kinderen gescheiden. (Oudere liggen buiten in huifkarren, jongere kinderen in het gebouw). Ben er ooit op ponykamp geweest en was toen erg leuk! Hebben ook een zwembad en verder prima faciliteiten.

www.kleinoever.nl

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:14

Op Rij Maar An in Schoonoord was afgelopen jaar ook een meisje van 6 alleen is de minimum leeftijd 6 maar ik denk niet dat het een probleem is als hij dan bijna 6 is en er zijn ook kleinere pony's voor als ze nog niet zo groot zijn.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:36

je moet eens informeren bij www.ponyhof.nl
daar maken ze ook wel eens uitzonderingen, ze hebben
er ook leuke kleine pony's voor de jonge deelnemers.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 19:26

oh ja, voor dagponykampen kun je ook in ouddorp terecht.
Jullie kunnen zelf in de buurt op een camping ( genoeg campings in ouddorp! ) verblijven. De dagponykampen duren daar geloof ik van half 9 tot 5 uur.

www.knapepaard.nl