Spelletjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Spelletjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 13:11

BOKKERS!
Sjeemienee, al weer het zoveelste topic, maar leren kun je niet genoeg, toch?
Zoals algemeen bekend is, is spelen met je paard/pony erg leuk, en boven alles, erg goed voor de band.
Wat veel mensen niet weten dat voor een paard/pony spelen hetzelfde betekend als leren.
Een paard/pony leert heel veel van het spelen en moet elke dag van zijn lange leventje mogelijkheid hebben te spelen.
Is het niet in de wei met een ander paard/pony'tje, dan is het op stal met een bal, of met iets anders in de bak.
Daarom wil ik weten, wat voor spelletjes een paard/pony leuk vind om te doen met zijn/haar verzorgster.
Ik heb geen attributen, maar wil echt graag spelen met mijn verzorgpony.
Hoe kan ik mijn pony zo ver krijgen dat ze het spel begrijpt en meespeelt? En moet dat in de bak?
Ik heb een longeerbak tot mijn beschikking en ook een gewone bak, dus dat kan allemaal.
Lots of love,
Hilde.

blue_kim

Re: Spelletjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:05

ik voetbal vaak met mn paard. maar dan moet je toch wel een redelijk sterke bal hebben :P

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 11:46

Okaay, thanks.
Zo'n grote bal idd ;D

NatasjaECA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:48

blue_kim schreef:
ik voetbal vaak met mn paard. maar dan moet je toch wel een redelijk sterke bal hebben :P

Werkt een skippy bal daar niet goed voor?
Of zijn die niet sterk genoeg..?

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:56

Mijn dochter ( 8 jaar) zit op de ponyclub en doen daar regelmatig het laatste kwartier van de les een spel. Soms is het estafette, soms voetbal enz enz. Ik merk dat pony's het leuker vinden om in groepsverband een spel te doen. De pony van mijn dochter ( 30 jaar) wordt bloedfanatiek met estafette spelletjes. Waarschijnlijk omdat ze dit al zoveel jaar gedaan heeft, weet ze precies wat de bedoeling is. Zorg voor mijn dochter is alleen nog maar: ZITTEN BLIJVEN. Ze sjeest zelf al om de slalom om vervolgens zo snel mogelijk Maar voetbal met een andere pony (s) en ruiter (s) als tegenstander is ook erg leuk. Ik heb hier gewoon zo'n gymnastische bal voor ( ooit bij de kruidvat gekocht) deze rolt beter als een skippiebal. 2 doelen maken, op de pony zitten en proberen met je pony de bal bij een ander in het doel te krijgen.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:55

skippy bal ligt heel snel in een paar stukken :P bij mijne iig wel, als ie er ff opstaat of in bijt scheurt ie zo

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 13:07

Verplaatst van GVL naar YRT.

Dette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:27

Voetbal met je paard is idd erg leuk, zolang je paard maar niet bang voor de bal zelf is.
Een skippybal gaat wel snel kapot, dan kun je beter zoek naar een sterkere bal.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:29

adetje schreef:
Voetbal met je paard is idd erg leuk, zolang je paard maar niet bang voor de bal zelf is.
Een skippybal gaat wel snel kapot, dan kun je beter zoek naar een sterkere bal.

van die turnballen werken ook goed want die zijn wat steviger ;)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:39

ik heb egt zown paardenbal, als ie erop staat dan ploft ie gewoon in zeg maar en als ie ervanaf gaat dan zuigt ie zelf weer lucht op. met een handvaatje eraan. heb daar ook een koord aan zitten en dan neemt ie die vaak in zn mond en gaat ie door het land rennen, slaat ie zichzelf lekker voor zn kop... pijn is fijn ofzow.. :P en daardoor kunnen we ook touwtje trekken :P hij houd het touw vast en ik de bal, en trekken maar. wat je allemaal al doet om je paard bezig te houden ;)