Wat laat jij omdat je een eigen paard hebt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mana1987

Wat laat jij omdat je een eigen paard hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 15:50

hey,

De titel zegt het eigelijk al.
Wat ik graag wil weten is wat de gemiddelde paardeneigenaar
niet doet of niet kan doen omdat je een eigen paard hebt. Dan bedoel ik ga je bijvoorbeeld niet op vakantie, koop je voor jezelf
goedkope kleding zodat je je paard in het nieuw kan steken, enz enz.
alvast bedankt

charissath

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:52

ik ga bijna nooit op vakantie. mijn paard kijkt me daarna gemiddeld een week niet aan. En mijn 4 katten stellen mijn afwezigheid ook niet op prijs. Toevallig ga ik dit jaar 4 daagjes weg. Das lang zat!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:52

het enige wat wij nu niet meer doen is op vakantie gaan. We hebben 10 km verderop een tuinhuisje met tuin waar we in de zomer altijd zitten, even leuk :)
maar verder zijn er niet echt dingen die we niet meer doen

happy2014

Re: Wat laat jij omdat je een eigen paard hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:54

eigenlijk niets materieels, maar wel een hoop tijd doorbrengen met vrienden etc. De meeste van mijn vrije tijd gaat nu naar mijn paard. En tsja..als ik zie wat ik uitgeef aan mijn paard, als ik bedenk wat ik daarvan had kunnen kopen..maar goed..zou niet anders willen hoor.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:55

Eerlijk gezegd, helemaal niets. Ik heb een hele fijne oom die altijd wel op ons huis wil passen als wij op vakantie gaan en van een weekje niets doen gaan ze niet dood ;). Verder koop ik altijd al goedkopere kleding omdat ik het zonde vind om daar veel geld aan uit te geven en ik vind het ook absoluut niet nodig om m'n paard iedere dag in een andere set te steken. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets heb moeten laten vanwege de paarden, okay, ik ga bijvoorbeeld niet de avond voor een wedstrijd tot twee uur 's nachts naar een vriendin, omdat ik dan met m'n paard bezig ben. Verder kan ik niet echt zeggen dat echt iets laat voor m'n paarden, is ook niet nodig.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:56

Voornamelijk extra uitgaven zoals kleding eten en leuke dingen. Ik doe het allemaal nog wel, maar net even iets doordachter, ik smijt de boel niet over de balk :)

Verder ga ik vanwege de aanschaf van een nieuw zadel dit jaar niet op vakantie :) Maar dat is geen gewoonte :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:57

Ik zit niet meer op de sportschool, wat ik jarenlang fanatiek heb gedaan. Maar met hardlopen en wat oefeningetjes thuis kom je ook al een aardig eind en dat kan ik doen op de tijden die het mij uitkomt. ;)

En gelukkig ben ik gezegend met een atletisch lichaam van nature, dus echt veel sporten, hoeft ook niet per se. En als ik zie wat ik aan beweging doe bij mijn paard, dan maak ik me daar sowieso niet zo druk over. :D

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:58

niet op vakantie, maar ik merk ook dat ik minder aan mezelf uitgeef. Ik wil heel graag een nieuwe gsm, maar degene die ik wil is wat duur en dan denk ik toch eerst aan de pony's. Dus die telefoon moet maar even wachten. Ik koop ook niet zo snel iets nieuws voor de pony's als ze het niet nodig hebben. Maar ik spaar liever voor de tijden dat ik het wel nodig heb.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:58

Wij zin vorig jaar voor de eerste keer in 5 jaar op vakantie gegaan, omdat we een bijrijdster hadden die wel op wou passen. Ik zelf koop pas nieuwe kleren als ik al alles heb wat ik evt. nodig zou hebben. in het weekend op bij vakantie dagen is het meestal logeren bij mij, en als ik bij de ander ga moet ik wel de volgende dag vroeg weer weg en kan pas laat komen. En als ik uit wil moet ik daar natuurlijk rekening mee houden, maar ook al moet ik nog zoveel opgeven ik vind het GEEN probleem :D Ik krijg er een heel lief maatje voor terug, en daar ben ik super blij mee!
Groetjes

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:59

dingen met vrienden, feestjes soms omdat ik echt naar hem toe moet. Toen ik nog wedstrijden reed liet ik vaak stapavonden schieten omdat ik sochtends weer weg moest :). En verder ook geld inderdaad, had anders flink wat meer te besteden voor mijn eigen kop :p.
Ik heb ook nog echt tijd ( en geld) om veel dingen naast mijn, stage , school en paard te doen qua andere sporten.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:05

ik heb geen vriend, ook geen tijd om er een tegen te komen, ik koop bijna geen kleding meer, ga niet meer uit eten, naar de film of uit. Koop geen duur eten.
Ga nooit op vakantie en zowel dan gaat paard mee.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:08

Voor mijn paard laat ik helemaal niks, ik leef zoals ik altijd heb geleefd.

Maar dit jaar heb ik wel zoiets van oepsss vakantie en ik heb meerdere katten in huis..ik ben net terug van wintersport en mijn oma heeft in mijn huis gezeten.
Maar ik weet niet of ze van de zomer nog wilt aangezien ze allemaal kittens zijn en super druk

Dus de verre lange reizen zijn misschien afgelopen doordat k katten in huis heb

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:08

Veel shoppen, veel leuke extra dingen doen. Heb er best veel voor moeten inleveren, maar ik heb geen moment spijt.

SnuifjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:10

ik ga nog wel op vakantie enzo, dan laat ik iemand anders op me paarden rijden, maar dan niet zo lang, 1 weekje in het jaar meestal, soms 2.
ik koop nog wel merk kleding enzoo, en voor me paard koop ik ook dingen, maar ik hou het gewoon beide beperkt, ik verdeel het dus een beetje, ik ga ook gewoon uit enzo, alleen alle tijd aan je paard geven is soms ook niet goed.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:10

ik heb 10 stallen aan huis, waarvan er 7 volstaan, waarvan er 4 van mijzelf zijn..

Wel heb ik het geluk dat mijn paps en mams niet zo bang van paarden zijn.

Op zich maakt het niet uit als ik wegga.. dan zetten mijn ouders de paarden buiten, en mijn instructrise die rijdt dan (niet iedere dag)..

maar wat ik er voor de rest voor moet laten? héél véél.. maar eigenlijk ben ik het gewend, we wonen hier nou 8 jaar en heb sinds die tijd nooit meer na school ofzo met iemand afgesproken. Moet ook zeggen dat ik er niet eens aan denk.

Ik voer, mest, rij, verzorg, en zet ze iedere dag zelf buiten en binnen. Dus door de weeks kan ik eigenlijk al niet veel doen. Eigenlijk geldt dat ook voor het weekend, maar als ik op stap wil, of iets anders wil doen met vriendinnen dan doe ik dat, mijn ouders voeren dan, maar ik doe dat eigenlijk liever zelf, zodat ik zeker weet dat alles goed gedaan wordt :P .. En 's ochtends staan de paardjes ook weer te trappelen met een rammelende maag :D

Eigenlijk wel grappig als ik er zo over na denk, maar.. ik ben hartstikke gelukkig zo, en ik kan me gewoon absoluut niet voorstellen hoe het is om zonder paarden te leven.

Wat en hoe zou ik zijn als ik nooit was begonnen met paardrijden. Miss hing ik dan wel de hele dag op straat, of misschien wou ik dan wel zo graag leren dat ik advocate zou worden :P .. maar daar denk ik niet over, ik zie mezelf over 70 jaar nog tussen de paarden ;) En ja... je kunt het noemen wat je ervoor moet laten.. maar als het 'je ding' is dan vind je het niet erg om nee te zeggen als je vriendinnen leuk naar de bios gaan en jij niet meekunt omdat je bijv die avond of de volgende morgen vroeg op wedstrijd ofzo moet.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:12

Deze zomer ga ik niet op vakantie omdat mijn paard drachtig blijkt..maar ik ben daarentegen wel gewoon op wintersport geweest! Ik laat eigenlijk weinig..ik ben altijd zuinig geweest op mijn geld en kom heel goed uit, hou ruim over aan het eind van de maand! (en ik ben student!)

girly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:15

Ik heb al eigen paarden sinds ik 15 was ( ben nu 30) :+
Ik heb deze 15 jaar ertussen wel regelmatig dingen moeten laten.
Zeker in mijn jonge jaren ! ik was z'n kind dat ineens thuis kwam en zei dat ze een paard had gekocht :P
Zonder toestemming van paps en mams dus zelf voor de kosten op moeten draaien !!

Tja en dan moet je wel dingen laten

niet uitgaan
geen dure kleding

Eigenlijk deed ik niks anders dan mijn paard.

Is nu wel anders hoor !! We doe nu eigelijk alles wat andere gezinnen ook doen :D enkel de 3 weken vakantie's slaan we over

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:34

ik moet er zat voor laten maar aan de andere kant krijg je er ook zoveel voor terug dat dat ´laten´ helemaal niet zo erg is.
Paardensport is nou eenmaal duur en je hebt ervoor gekozen en het is een hele verantwoording. Dus ik zie het niet zozeer als moeten laten maar ´gewoon´ niet kunnen.
Daarentegen kan ik wél de trailer pakken en eens lekker naar het bos als het mooi weer is, dus dat heb ik weer meer dan anderen....

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:52

Vooral het winkelen laat ik.

Ik moet met een eigen paard echt op mijn geld letten en koop daarom alleen maar iets als ik het écht nodig heb.

mana1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 17:00

leuk al die reacties:D

Gavriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:04

Uitgaan.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:05

Ik zou anders denk ik wel een autotje hebben, die heb ik nu niet, ik rijd nog steeds op een brommer rond. En ik zou denk ik vaker op vakantie gaan. Maar ach, ik ben nog student, dus welke student heeft er wel een auto en geld om flink op vakantie te gaan én een paard te houden... :D

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:06

Ik laat ook vooral het winkelen. Voor mezelf dan, voor mijn paard winkel is des te meer :D.

Verder ben ik niet meer op vakantie geweest sinds ik mijn paard heb (bijna 2 jaar). En ik heb mijn auto verkocht.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:06

Niets doen haha!

Ik werk nu sinds een jaar ook fulltime en woon samen wat betekent dat mijn week bestaat uit overdag werken, s'avonds paardrijden. Meer niet. De weekenden heb ik gelukkig nog wel maar het komt zelden tot nooit voor dat ik eens een avondje niets te doen heb...

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:09

Ik ga bijna niet uit.
Ik spendeer mijn vrije dagen aanmijn paard, en niet met mooi weer op een terasje zitten ;)

Nieuwe kleren koop ik idd ook niet vaak..

Heb alleen niet het idee dat ik het voor mijn paard moet laten, ik leef al 6 jaar zo. Het is meer een gewoonte.
Als een vriendin vraagt of ik mee uit ga, dan is het vaker nee omdat ik de volgende morgen weer vroeg na stal ga, dan om het gled..