problemen in de les...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxtaifxx

problemen in de les...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:59

Hooi,

Ik zit met een soort probleem... ik rij op 2 manege's door verhuizing etc. is dat zo gekomen ;)
dan rij ik zaterdag ochtend en dinsdag avond. maar op zaterdag rij ik altijd op hetzelfde paard, daar kan ik ook lekker mee rijden, doet gwn netjes wat ik vraag maar is absoluut geen schatje. rij daar nu bijna een jaar en ben er ook al 2 keer afgedonderd :P maar ik heb daar wel een goed gevoel bij. ik weet zelf wel dat ik nog heel veel moet en kan leren! maar ik heb wel het idee dat ik de goede richting in ga!!
Op die andere manege rij ik nou 3 jaar, en het laatste half jaar ongeveer hebben we nieuwe lesgeefste gekregen. maar die lessen vind ik echt niet leuk.. ;( ik kom echt iedere week pist thuis!!! want op die manege wordt je ook ingedeeld en op mijn zaterdag les mogen we dat zelf bepalen. en ze zetten mij voor mijn gevoel steeds op van die irritante paarden, waar ik nix mee kan...
Heeft misschien iemand tips om toch op vervelende paarden nog leuk te kunnen rijden? zoda ik niet heel mijn avond verpest?? of andere tips??

Groetjes

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:01

Wat is het probleem? ga gewoon lekker 2x in de week op de manege rijden die je wél bevalt.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:01

praten met je instructrice? als jij t niet leuk vind dan moeten ze dat wel weten!

Meggggyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:02

Oreo schreef:
Wat is het probleem? ga gewoon lekker 2x in de week op de manege rijden die je wél bevalt.

Soms is het leven zo verdomd simpel! :Y) Mee eens!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:08

Meggggyyy schreef:
Oreo schreef:

Soms is het leven zo verdomd simpel! :Y) Mee eens!

inderdaad.

Vroeger werd er op onze manege ( volgens mij nu nog steeds ) gewoon ingedeeld of je het mee eens was of niet. Maar door op verschillende paarden te rijden, leer je elke keer weer wat bij. Het ene paard is het andere niet en de een wil zo benaderd worden eer hij voor je wil gaan werken en de andere weer anders.
Of je gewoon er bij neer leggen en lekker elke week op een ander rijden, of even een babbeltje maken met je instructrice, of toch naar de manege waar je het wel naar je zin hebt.

daffie1986

Re: problemen in de les...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:55

Als ik jou was zou ik op 1 manege gaan rijden i.p.v 2, ook met het oog op ziektes van paarden die je op deze manier misschien kan overbrengen. Door op veschillende pony's te rijden leer je wel meer uitergevoel te ontwikkelen, dus ik zou zeggen kies ook eens voor een andere pony op de manege waar je wel mag kiezen.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:56

ik zie het probleem niet, lekker stoppen op die manege en twee keer gaan rijden op de leuke manege

botjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:01

Tja het nadeel van het rijden bij een manege is dat je iedere week weer op een ander paard kan zitten. Als een les zelf indeelt krijg je altijd scheve gezichten of mensen die op hetzelfde paard willen, DRAMA... Maar wat is je grootste probleem, dat de paarden niet leuk zijn of de instructrice? En als je het op de ene manege meer naar je zin hebt, waarom dan niet daar twee keer per week rijden. Je loopt dan wel het risico dat je omdat je dan ook in een andere les rijdt niet èn zaterdag èn de andere les op hetzelfde paard kan rijden.

Voor nu moet je bekijken wat je bij de ene manege met de mindere lessen houdt, weet je dat niet, dan naar de andere manege overstappen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:30

RT P -> MA

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:34

bij mij mogen ze zelf indelen op welk paard ze gaan, als het maar wel bij hun past, bijvoorbeeld niet iemand van 1.40 hoog op een lompe fries die ze neit kunnen houden, nee gewoon een paard of pony pakken die 1uur of nog niet heeft gelopen. en max 3 keer achter elkaar het zelfde paard, daarna even afwisselen :)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:17

vaak wordt je op een manege toch gewoon in gedeeld? was in mijn tijd (alsof ik zo oud ben :P ) in ieder geval wel zo. dan reed je soms op vreselijke paarden, dat was vreselijk irritant.
maar je kan het ook anders bekijken, misschien vinden ze wle dat jij die paarden juist aankan, en denken hun dat jij er misschien wel wat mee kan bereiken dat ze jou er daarom op indelen.
en als je het echt niet meer wilt, of praten met je instucteur of daar stoppen en 2 dagen op die andere manege gaan lessen.

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:22

daffie1986 schreef:
Als ik jou was zou ik op 1 manege gaan rijden i.p.v 2, ook met het oog op ziektes van paarden die je op deze manier misschien kan overbrengen. Door op veschillende pony's te rijden leer je wel meer uitergevoel te ontwikkelen, dus ik zou zeggen kies ook eens voor een andere pony op de manege waar je wel mag kiezen.

Ik zou ook op 1 manege gaan rijden, het bevalt je daar immers.........

Dat van die ziektes vind ik trouwens een beetje overdreven, ik ga ook wel eens op buitenrit met iemand anders en zijn/haar pony en ook op verenigings/ponyclub lessen ontmoeten paarden elkaar. Als het goed is zijn ze allemaal goed geent. Alleen in gevallen van droes etc. is het oppassen maar verder zou het niet nodig moeten zijn.

Mocht je toch op twee maneges willen blijven rijden zou ik gewoon op een nette manier even met je instructie gaan praten en zeggen dat je het idee hebt dat je altijd op een paard wordt ingedeeld wat je niet zo leuk vind, je kunt aangeven welke je wel leuk en vragen of ze misschien een beetje rekening kunnen houden met jouw wensen. Misschien heeft ze juist wel een reden waarom jij die paarden krijgt, als je het er niet over heb hoor je het ook niet.

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:52

Oreo schreef:

Ja dat dacht ik ook al :o

xxtaifxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 22:11

Oreo schreef:

Het punt is dat die manege te ver is om daar door de weeks te gaan rijden. Mijn ouders willen mij daar dan niet heen rijden en op de fiets doe ik er ongeveer een uur over!!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:22

Dan ga je toch een keer per week rijden? Je moet niet iets doen wat je niet leuk vindt toch ;)

doekenbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:51

ik neem aan dat er toch wel te overleggen is op welke paarden je ingedeeld wordt?? bij ons wordt er ook gewoon ingedeeld maar als je schrik hebt van een paard of je vindt hem gewoon echt niet leuk willen ze altijd wel probereren om daar rekening mee te houden hoor...

en juist door op veel verschillende paarden te rijden leer je heel veel...als je elke week op dezelfde zit ken je die op een gegeven moment als je broekzak....dan is er ook niet veel meer aan vind ik zelf ;)

tja en de instructrice.....als je haar zo vervelend vindt en je kunt niet 2 x per week naar die leuke manege omdat die te ver weg is....kun je dan niet bij iemand anders in de les?? (weet niet of ze daar meer instructie hebben rondlopen)

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:41

Maar kan je dan niet met de trein of de bus gaan?

Bij ons mogen we ook zelf kiezen op wie je gaat, maar niet te vaak achter elkaar op dezelfde.
Vind dat ook wel fijn :).