Liever alleen buiten rijden of in een groep?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:55

Alleen is het makkelijst, je hoeft alleen rekening te houden met jezelf en je paard, soms nog wat met de omgeving maar ja. In een grote groep heb ik nog niet met Amanda gereden, wel een paar keer met een ander paard, zolang dat andere paard een merrie is hebben we geen probleem. Zodra dat andere paard een ruin is wel, dan gaat zij die ander versieren, het maakt haar niet uit of het een veulen, fjord of shetlander is, zolang het maar mannelijk is. (ze is dus niet bepaald kieskeurig Haha! )
Bovendien vind ik alleen veiliger, als het fout gaat, als je nou in een groep gaat, en er gaat er 1 serieus aan de kletter dan wil de rest ook mee wegens het kuddegevoel, bovendien worden de achterblijvers onrustig, en ja vind het dan toch niet meer zo veilig. Valt tegenover te zetten dat als je alleen rijdt en er gebeurt wat, dat dat weer onveiliger is. Maar ik vertel thuis altijd hoe ik denk te rijden en hoe lang ik ongeveer weg zal zijn, voorts kan ik goed schreeuwen en ken ik iedereen in de polder dus dat loopt ook wel los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:57

Het allerliefst helemaal alleen Lachen. Op mijn vorige stal reed ik heel veel buiten, tegenwoordig eigenlijk niet meer, dat zou wel weer meer moeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:04

Het liefst met meerdere mensen, of iig met één ander. Als je er naast ligt heb je iig hulp. Bovendien is mijn paard nog niet écht verkeersmak.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:41

Ik heb nog nooit buitengereden, maar het lijkt me heel gezellig om dat dan met een groep te doen.

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:24

Het liefst met zijn tweeën, dat is veiliger en gezelliger Haha!
In mijn eentje naar buiten doe ik alleen met Samier....
Met Levi wandelde ik veel alleen buiten, maargoed wandelen is niet echt het zelfde als rijden Knipoog

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:28

Alleen, met hond en paard. Zoals vanmorgen; heerlijk met z'n drieen een duin/bos/strandrit gemaakt van twee uur.
Gezellig genoeg hoor, we teuten wat af Haha! . En heerlijk in galop heuveltje op en in stap heuveltje af. Alles in ons eigen tempo en een wedstrijdje tussen hond en paard op het strand...

salema
Berichten: 282
Geregistreerd: 26-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:40

ik rij nu meestal alleen om dat we maaar met ze 2en op stal zijn.
en dus niet altijd samen kunnen rijden maar eigenlijk vind ik het niet zo erg ik en an vermaken ons wel hoor Haha! en soms komen wel mensen in het bos tegen waarmee we dan gaan rijden.

ps. maar ik moet toegeven met franca en evelien was ook erg gezelli
franca je moet snel weer komen boscrossen oke

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:51

allebei leuk!
de ene keer alleen leuker, de andere keer met een groep leuker...

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:35

Sinds ik Roos verzorg/rij, rij ik altijd met Rooslover buiten dus weet haast niet beter. Wel lijkt het me super om alleen met je paard een buitenrit te maken.. ach misschien komt/mag het nog wel een keer.. Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:54

Fonnie schreef:

Soms vind ik met meerdere rijden ook wel leuk maar dat doe ik niet zo vaak. Ook ga ik me dan soms irriteren dat de paarden elkaars tempo niet bij kunnen houden ( je moet of steeds aandrijven of steeds in houden).
Ook vind ik het vreselijk als je benen steeds tegen die andere persoon aanklutsen... Lips are sealed

Dat wordt wat als wij samen gaan rijden *LOL* Haha! Ik ga vrijwel altijd alleen naar buiten,soms loopt/fietst er iemand mee maar ik heb geen ander paard waarmee ik kan rijden oh ja soms wandelt Laura mee met Passion maar ik vind het onwijs cool om eens samen met iemand te rijden maarja heb ik nog maar 1 x gedaan met Expensive sinds ie van mij is..

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:15

ik vind het allebei wel leuk.
Op mijn vorige stallen was ik vaak de enige die naar buiten ging(de rest moest trainen Lips are sealed ), nu sta ik op een stal waarbij zowat iedereen naar buiten gaat.

Dus zodoende ga ik zeker 1x in de week met iemand mee en rijd ik ook min. 1x in de week alleen naar het bos.

Gister had Wodan me in hargen gedumpt en ben ik in mijn uppie (met Felix) lekker terug naar stal gereden.
HEERLIJK!
alleen is toch fijner omdat hij dan niet zo druk is, in een groep is hij niet te houden.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:33

nou nou gedumpt! ik heb je daar netjes afgezet met felix Clown . Zelf rij ik ook het liefst lekker met paard 'alleen' in het bos/duin en de vogels en andere beestjes rond zien vliegen en lopen. De duur van de rit maakt mij dan ook niet uit. Maar met een iemand erbij vind ik het ook net zo leuk, helaas heeft rohan niet zo'n snelle stap en moet ik hem dan steeds bij sporen.

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliënberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 19:46

Meestal ga ik alleen met mijn haffi op stap door de bossen. Maar het is ook wel eens gezellig om met meerderen te rijden.
Ach ja een beetje afwisseling is wel leuk. Haha!

Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 19:50

ik vind alleen rijden echt heel relaxt , maar met meerderen is ook leuk en heeel gezellig Haha!

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:05

Ik ga het meeste lekker met een groep naar buiten.....

Maar het is ook heerlijk om af en toe alleen met je paardje naar buiten te gaan.... Lekker rustig en je kan je eigen tempo bepalen.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:19

met meer.

Kawa is alleen een grote schijterd
hij is dan overal bang voor.
Ik krijg hem uiteindelijk wel verder, maar ontspannen en veilig is het dan niet echt.

Voorheen was ik de enigste op stal, dus moest wel alleen, dus deed dat dan ook, maar dan meer voor de afwisseling, dan voor de ontspanning.

Nu op de nieuwe stal kun je vaak genoeg met iemand mee.
En dan is het voor beide wel een ontspannen buitenrit.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:30

Het liefst helemaal alleen.
Maar mijn paard is dan ook niet echt ontspannen en ze schrikt dan ook altijd van alles :@
Maar als er iemand mee gaat, dan moet die gene wel wat willen.
Vaaks rij ik met iemand, die de hele weg wil stappen.
Dat vind ik niet erg veel aan, moet wel een beetje afwisseling in zitten Haha!

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:38

Met zijn tweeen is het makkelijkst, wel gezelschap maar je hoeft alleen met 1 iemand rekening te houden. Een groep is ook gezellig, maar 6 is voor mij het maximum. Wel met paarden met hetzelfde tempo en ruiters met dezelfde rijstijl (ontspannen en rustig, met af en toe een lekker drafje of galopje)

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:42

Ik vind het ook zalig om alleen te rijden(verast me trouwens dat er zoveel ook graag in der uppie zijn hier,meestal bij mij in de buurt is het paardenpollonaise *LOL* )
Ik rijd ook weleens samen met anderen ,heel erg gezellig maar zo in je uppie vergeet ik alles om me heen.
Vooral 's ochtends heel vroeg als heel de wereld aan het wakker worden is lekker zomaar een eind het bos in Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:43

Ik rijd het liefste alleen. Kan ik mijn eigen tempo aanhouden, kan overgangen maken wanneer ik wil (doe ik nogal vaak) en als Isolda zich ergens voor aansteld, heeft ze geen afleiding van een ander paard.
Met zijn tween vind ik ook erg gezellig, maar dan gewoon 1 a 2 keer per week, de rest rij ik liever alleen.
In een groep rij ik niet graag, Isolda wordt soms zo druk als er veel paarden om haar heen zwermen.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:51

Ligt eraan, soms is het echt ff lekker alleen te rijden, lekker relaxed rijden, dingen vergeten je eigen tempo bepalen.

Maar met meerdere is ook leuk en onwijs gezellig, vooral omdat ik meestal in me eentje rijd, is dat vaak wel gezellig met meerdere paarden

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:25

met meerdere is gezelliger, maar m'n dravertje is altijd sneller dan de andere en rustiger als ze alleen is, dus het ligt eraan. Als ik met iemand ga rijdne moet ik de hele tijd inhouden (anders trouwens ook, want ze kent maar 1 woord en dat is CROSSEN en dat vind ik niet altijd even leuk...) maar als we alleen gaan zit je daar heel de tijd maar een beetje tegen je paard te banketstaaf (heb ik ook niet zo'n moeite mee hoor) maar ik ga toch liever met meer.

ieris

Berichten: 1780
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:37

Met meerdere lijkt me wel heel gezellig!
Maar ik rijd altijd alleen buiten,omdat ik niemand ken die ook een paard heeft en met mij mee wil rijden.
Dus dan moet je wel alleen! Maar dat vind ik ook wel leuk!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:55

Ik rij vaak alleen, daarom vind ik het voor de afwisseling wel gezellig om samen te gaan. Maar als ik moet kiezen ga ik toch voor alleen, lekker rustig, en eigen tempo, lekker relaxen Cool *LOL* .

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 23:09

Ik vind Maddox een stuk rustiger wanneer ik alleen met hem naar buiten ga. Als ik met 2 of meer ga, dan wil hij per se voorop en dan kan ik minder goed het tempo controleren. Eigenlijk vind ik het in een groep gewoon een beetje eng. Ik ben bang dat iemand zijn paard niet houdt en dat we er dan met z'n allen vandoor vliegen. Maar vooral dat drammerige van Maddox is vervelend als ik met meerdere paarden ben.

Ik vind het t allerfijnste om met een fietser te gaan, dan is Maddox echt heerlijk ontspannen, hij vertrouwt dan totaal op de fietser. En aangezien een fietser nergens van schrikt......