waar mishandelde paarden vandaan halen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

varfor

waar mishandelde paarden vandaan halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 15:45

wij willen graag een paard/pony opvangen die het eerder niet zo goed hebben gehad. maar waar haal je zo'n paard vandaan? ik zie regelmatig mensen hier op bokt die een ''mishandelde'' paard hebben opgevangen. wie kan mij vertellen waar je zo'n paard vandaan haalt? op markplaats en bij handelaars worden ze vaak nog goed verzorgt.

poes

Re: waar mishandelde paarden vandaan halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:46

Op marktplaats staan er genoeg, gewoon even op lage prijzen kijken...

varfor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 15:48

zou jij er dan 1 kunnen laten zien? want ik zie echt bijvoorbeeld geen paarden die mager, of lange hoeven hebben staan. of die er niet verzorgt uit zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:48

Ik zo persoonlijk gewoon heel hard hopen dat je ze nooit tegen komt.

Je zou ook een belletje kunnen doen naar de dierenbescherming, even na vragen of zij nog een plekje zoeken voor een in beslag genomen paard.

varfor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 15:50

tuurlijk wil je ze niet graag tegenkomen. maar ik weet dat er genoeg paarden zijn die het niet goed hebben. die opgesloten zonder eten staan etc. en zulke paarden zou ik graag willen opknappen en een fijn leven willen bieden. maar bedankt voor de tip bellen naar de dierenbescherming kan ik inderdaad doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:54

Please......koop gewoon een goed paard. Dan ben je net zo veel geld kwijt als dat je in totaal kwijt bent als je zo'n paard koopt, en je hebt er veel minder werk aan.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:57

sommige mensen vinden het nier erg er het zelfde voor te betalen + veel werk. Vind het super dat je dit wil doen!! Ik zou idd. de dierenbescherming bellen, en goed blijven speuren op advertenties etc.!
Succes bij de zoektocht.

varfor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 15:58

een goed paard heeft het al goed. wij willen graag een ''slecht'' paard een goed leven bieden. maar bedankt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:00

weet je wat het kost om een slecht paard goed te krijgen............?

hoe ga je de dierenarts rekeningen betalen??

van liefde alleen word die niet gezond hoor!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:02

carolien die in oirschot ziet heeft vaak genoeg slechte paarden vanuit spanje die mager en kreupel van het transport afkomen en daar snachts uitgeladen worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:03

Het gevaar met advertenties is denk ik dat er de volgende dag weer een nieuw paard voor in de plaats komt bij de verkoper. Je houdt het als het ware in stand. Hoeft niet altijd zo te zijn. En natuurlijk verdienen die beestjes ook een goed leven. (Daarom kan ik ook niet naar de paardenmarkt gaan, ik weet gewoon dat er een hele kudde me naar huis gaat)

Als je bij de dierenbescherming een op haalt weet je dat de eigenaar van dat paard al geboet heeft en is de kans kleiner dat er een nieuw paard voor in de plaats komt dat hetzelfde lot staat te wachten. Plus dat de DB dan weer een nieuw plekje over heeft voor in beslag genomen paarden.

Elk paard verdient tijd en geld, de paarden die er op en top uit zien hebben toch meestal een groter kans om een goed thuis te krijgen. Ik denk dat je een goed initief neemt, maar reken wel op veel geld en tijd wat je er in moet steken. :)

varfor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 16:03

komt kiwiko weer. die altijd wat negatiefs moet vertellen. we hebben alles op papier gezet. en de dierenarts kosten komt helemaal goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:06

varfor schreef:
komt kiwiko weer. die altijd wat negatiefs moet vertellen. we hebben alles op papier gezet. en de dierenarts kosten komt helemaal goed.

Pardon? Volgens mij besef je het niet helemaal, maar goed. Als je niet naar ons advies wil luisteren, reageer ik ook maar niet meer in het topic. Het heeft toch geen nut... Ik wens je iig veel succes, want ik garandeer je nogmaals dat je het waarschijnlijk erg onderschat :wave:

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:07

er zat iemand op bokt die mishandelde paarden uit roemenie haalt, ik weet alleen niet meer hoe ze heet...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:07

kiwiko komt niet met iets negatiefs, die is gewoon realistisch.
Dat iets niet is wat je wil horen zegt niet dat het negatief is. Misschien dan beter naar je eigen instelling kijken?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:09

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:12

en met alle respect varfor: Je berichten duiden nu niet bepaald op een voldoende kennis om een stumper op te knappen.....

varfor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 16:12

ja maar tuurlijk weten wij dat het waarschijnelijk hoog in de kosten kan gaan schieten. maar toch moet er altijd mensen zijn die het dan nog een keer moeten vertellen. wij zouden hier niet aan willen beginnen als we geen geld ervoor hadden.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:13

Gut, meid...word volwassen....
Wat is voor jou het voordeel van een mishandeld paard?
DAt ze lichamelijk en/of geestelijk zo kapot zijn dat je er veel tijd en geld in moet investeren en dat het toch nooit meer goed komt?
DAt ze blijvende schade op hebben gelopen, die je, zeker met pennymeisjesverstand, er nooit meer helemaal uitkrijgt?
Je kunt wel zeggen dat je een mishandeld peerd hbt opgevangen, maar dat is dan ook je enige winst..aanzien in het oog van de buitenwereld....
Vind het een heel nobel streven, maar niet bepaald reëel.
Het vervelende voor de paarden is ook, dat zo'n dier vaak van de regen in de drup komt door de goede bedoelingen van mensen die graag willen maar te weinig kennis en ervaring hebben om zo'n dier echt goed op te vangen......

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:15

varfor schreef:
ja maar tuurlijk weten wij dat het waarschijnelijk hoog in de kosten kan gaan schieten. maar toch moet er altijd mensen zijn die het dan nog een keer moeten vertellen. wij zouden hier niet aan willen beginnen als we geen geld ervoor hadden.

Ja maar denk je erom dat het niet alleen in de medische kosten gaat zitten? Mishandelde of verwaarloosde paarden hebben vaak ook psychische problemen naast de lichamelijke die je niet altijd met een aai op kan lossen.. Weet je wel zeker dat je het geduld en de expertise hebt om met een bij wijze van doodsbang paard om te gaan?
Laatst bijgewerkt door Inujojo op 15-03-09 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:15

Niet iedereen kan weten hoe jij er over hebt nagedacht. Helemaal aan gezien er nog wel wat lieve penny meisjes langs komen met hetzelfde idee. Liever drie keer gewaarschuwd met iets wat je al wist dan dat er iemand aan iets begint zonder kennis/ geld.

Wat is er mis met waarschuwen?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:17

Aanzien uit de buitenwereld is echt onzin vind ik, dan kijk ik naar mijn merrie die ik zwaar ondervoed met veel te lange hoeven, op vier benen kreupel gekocht heb, heb er nu een half jaar en ze begint er nu redelijk uit te zien, maar aan de papieren klopte ook hoop niet dus van de papieren in orde maken loopt alleen al in de 600 euro, dan de dierenartskosten die oplopen tot al 350 euro en wat krijg je dan te horen van stalgenoten, doe dat stomme kreupele beest toch weg (ze heeft goed gelopen maar heeft nog last van een flinke hoefzweer die tot het leven uitgesneden is) terwijl ik er gek mee ben en ze niet echt meer is mankeert en volgens de papieren hele goede fokmerrie is. Dus aanzien valt tegen, ik heb meer negatieve dan positieve reacties gehad

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:21

Nou mijn verwaarloosd paard is toch helemaal opgeknapt hoor Billy.
Een aanzien daar deed ik het echt niet voor.
Snap je punt goed over dat mensen met goede bedoelingen maar vaak met onwetendheid een verwaarloosd of mishandeld paard aanschaffen.
En TS aanraden kan ik het je niet. Het kan met alleen liefde en zorg goed gaan maar het kan met liefde en veel zorg toch ook fout gaan. Dat risico heb je en daar moet je goed overnadenken want het kan je veel geld gaan kosten.
Een adres heb ik niet echt, weet alleen daar waar ik Lucky heb gehaald stonden nog meer paarden die daar eigenlijk niet horen te staan, zo slecht verzorgd worden ze daar.
Wij kwamen bij hem terecht door een vriendin die hem had gezien op internet. Marktplaza (leuke foto, kleine prijs)
Maar wat een schrik toen we hem in het echt zagen.
Ga je het alleen doen of met je ouders/vriend/man samen?
En die roemeense paarden geen optie voor je?

Shadow0
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:24

Ik las dat je 17 bent? Dan zou ik het niet doen. Jouw leven gaat ongetwijfeld nog veranderen, en dat is ook goed. Je moet de kans nog hebben om op avontuur te gaan, van baan en woonplaats te vinden, misschien vind je een relatie die heel ergens anders is... Je weet niet hoe het gaat lopen, maar de kans is heel groot dat er dingen gaan veranderen, en dan is het paard de dupe. Juist een paard dat het al niet makkelijk heeft gehad, verdient het niet om nog een paar keer van hot naar her te moeten.

Er zijn gelukkig ook andere manieren om te helpen - je kunt een deel van de kosten die je extra gemaakt zou hebben aan een ziek of verwaarloosd paard doneren aan het asiel, opvang, Brooke Animal Hospital. (Misschien kun je ze zelfs als vrijwilliger gaan helpen en zo gelijk een jaar naar het buitenland gaan.) Zo help je meerdere paarden en raak je toch niet in de problemen doordat je je hebt vastgelegd voor een tijd die als je 17 bent maar nauwelijks is te overzien.
⚠️ Shadow0 kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 16:24

Zoeken naar een mishandeld paard vind ik een beetje raar overkomen. Ga je dan ook nog selecteren op de mate van mishandeling? Als je met overtuiging zoekt kun je er volgende week minstens 30 laten overkomen vanuit minder bedeelde landen. Kost je even wat duiten voor het vervoer maar dan heb je een vrachtwagen vol uitgemergelde zielepoten in je land staan. Hoe ga je er dan 1 uitkiezen die jouw zorg meer verdiend dan een ander? Heb je ook de mogenlijkheden zorg te bieden als het zielige paard geen sociaal gedrag meer kan vertonen en je eigen paard aan gort slaat?
Is een slacht paard ook een vorm van mishandeling, want dan kun je gewoon een B-klasse haflingerveulen laten overkomen die anders afgeschoten gaat worden en die kun je nog helemaal naar je hand zetten.

Mijn advies:
Ga er niet naar zoeken. Houd gewoon je ogen open en bied je zorgen aan indien er iets vorbij komt dat zorg nodig heeft. Komt zoiets niet op je pad dan is het misschien niet voor jou bedoelt