Okey Chris (eigenaar manege) had ons (mij en fleury) gevraagd of we martijntje vandaag wilde rijden... Dus wij vandaag naar manege, eerst even losgezet in paddock, toen even opgejaagd... Beesie luisterd totaal NIET naar de zweep, vorgie keer ook al niet, dus deze keer sloeg ik een keer raak, nog geen reactie???

Maar goed, daarna nog heel eventjes gelongeerd (scheelt niet veel van elkaar op een ronde paddock maar goed), en daarna zadel erop, (opzadelen gaat echt al super!)
Eerst nog maar eventjes een keer hangen, maar toen dat alles goed was, ging fleury erop..., dus weer rondjes stappen, tot dat fleur besloot, dat het tijd werd voor een drafje, HIJ WAS ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO BRAAF!!! echt super... dus terug in stap, toen zei ik van, okey, ik zet hem nu wel in draf, zodra jij zegt draf, en dan moet jij maar de goede hulpen geven. Dus fleur zegt draf, geeft de goede hulpen! EN HIJ GAAT GEWOON!!! Hij deed precies wat hij moest doen!!! Terwijl ik nog niks had gedaan!!! ZO raar,
Maar goed, na dit eventjes gedaan te hebben, werd de buitenbak vrij (want toen we begonnen , was in binnen kleine en grote bak, en in de buitenbak een les) Dus wij naar de buitenbak, en hetzelfde gedaan. Het was tot nu toe alleen nog maar been hulpen, wat hij perfect scheen te begrijpen...
Dus ik steeds meer afstand, en ja hoor, met teugel hulpen erbij, samen met been, was hij redelijk te sturen, voor zo'n eerste keer! Ik nam dus steeds meer afstand, (ik had longeer lijn vast), Het ging zo verschrikkelijk goed, dat we wilde kijken hoe het zou gaan los....
Dus zadel nog een keertje gecontroleerd, en toen longeerlijn los, eerst bleef ik nog even in de bak, maar ging daarna aan de kant staan. Okey, het was natuurlijk nog niet perfect, en al begreep martijntje het niet altijd... fleury, heeft in draf en in stap gewoon los gereden, en dat in een buitenbak notabene, met een pony die 3 kwartier daarvoor, alleen nog maar op was gestapt :S
Het was echt vreemd, ze begreep gewoon alles helemaal, net alsof het er zeg maar als instinct uit zag...
Daarna nog even uitgestapt, en op stal... een half uur later was een meisje uit mijn rijles (debbie) in de buitenbak aan het rijden op haar verzorgponytje, wsa kei lachuh, want het ging niet echt goed... Dus toen ben ik haar gaan helpen, soort van les gaan geven! Was vet lachuh! En het leuke was dat zij het ook leuk en fijn vond, dus misschien ga ik vaker op de vrijdag naar de manege, om Debbie les te geven

Daarna nog lang op de manege gelummeld, en uiteindelijk ruim een uur geleden hebben de ouders van debbie mij even thuis afgezet....
Ik was echt ZOOOOOOOOOOOOOO verbaasd over hoe martijntje het deed, ze snapte het gewoon, ik stond echt versteld!!!