Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Caesar schreef:Ik heb een potje voor onvoorziene uitgaven, maar geen 2000 euro hoor. Ik kan er laat maar zeggen een behoorlijke operatie en wat extra medische kosten van betalen, maar als het echt complex wordt dan zal het ook wel een ouderlening worden.
Ik heb daar bewust over nagedacht en mijn ouders willen garant staan als ik over dit bedrag heenga. Zo heb ik de zekerheid bij mijzelf, maar mocht het echt onverwacht zijn; hoef ik mijn paard er nog niet op af te schrijven.
Ik ben voormalig student, dus ik kon het me nu eenmaal niet permiteren om alles op te maken.
malloesje schreef:Torenhoge medische kosten wil ik niet mee rekenen. Dat kan idd bij elk diersoort en hoe hard ook. Voor mij is een dier nog steeds een dier. De kosten moeten opwegen tegen de opbrengsten (om het even zwart-wit te zeggen) Is dat in mijn ogen niet het geval dan wordt dit geld ook niet geinvesteerd.
femmefatale1 schreef:Mijn dieren gaan ten alle tijden voor, hierop bespaar ik niet.
Wat moet, dat moet.. koste wat kost.. en overal is een oplossing voor..
). Komt wel weer goed, denk ik dan. tita schreef:Mensen veranderen als ze een bepaalde beslissing moeten nemen en oooo wat zal het zuur zijn als je dus echt geen geld heb, maar wel je paard laat behandelen.
Als het paard beter is begint de ellende weer want hoe kom je aan het geld, en een paard wat ernstig ziek is geweest, daar ben je voorzichtig mee want het kan weer terug komen en dan............... je hebt nog steeds geen geld
malloesje schreef:Pashon; Nogmaals ben ik supergek met mijn beesten, maar het is en blijft een paard. En zo zal ik er altijd tegenaan blijven kijken. Ik vind dat de betutteling ook veel te ver gaat hier in NL. En dan met name door mensen die geen dierenverstand hebben, mensen die altijd alles zo 'zielug' vinden.
Ik zal altijd mijn verantwoording nemen en proberen al veel eerder een DA in te schakelen, zodat erger voorkomen kan worden. Dit zal niet in alle gevallen kunnen, maar die gevallen zijn vaak ook al dermate ernstig dat je je moet afvragen of het paard daarna nog een waardig leven heeft.