stalondeugd of gewoon ondeugend?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marshee

stalondeugd of gewoon ondeugend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 19:41

Dat mensen me maar nooit meer zegge, wat een dom paard....
De staldeur van mijn paard moet je net even doorklikken zodat ie in de begrenzer valt en niet vanzelf openschuift.
Wij zijn pas met ons paard verhuisd en hier dus niet aan gewend.
Komen we vanmorgen op de stal, is ons paardje keurig aan de wandel geweest. Volgens alles met haar achterwerk tegen de deur geduwd en ondekt dat ie open kon.
Ze heeft zich in ieder geval flink tegoed gedaan aan het voer dat overal stond.
Maar goed, terug in de stal, deur op de juiste manier dicht. Opgelost.
Dachten we....
Mijn man zet haar vanmiddag in de stal, duwt dus weer niet de deur in de begrenzer.
En toevallig dat er iemand staat te kijken, die ziet hoe ze met haar tanden aan de tralies staat te trekken en keurig de deur weer zelf openschuift..... en weer aan de wandel zou.
Nou reageerde ze meteen toen er geroepen werd en ze ging er niet vandoor.

Maar ze had het toch maar mooi voor elkaar. Ik heb in een deuk gelegen toen ik het hoorde.
Ik wou dit verhaal toch even kwijt.

EngeltjeS

Re: stalondeugd of gewoon ondeugend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:43

Wat een slimpaard :D deze hoord dus ook wanneer de deur niet in de begrenzer valt ;) zo'n paard hebben wij ook op stal.
beter een slim paard, en vaak op de feiten worden gedrukt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:46

Mijn paarden doen het helaas ook.Ik heb een ketting met een clips rond de tralies van de stal ernaast.Als ze nu de tralie opent ,schuift de deur niet verder }>

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:48

:D Zo'n sluiting houdt het ene paard van mij ook niet tegen. Dan moet er wel een extra ketting om de deur want anders is ze zo weer aan de wandel. Ik kan haar nu in de stal houden door een grendel schuin op de deur buiten haar bereik. De bovenste (paarden)grendel krijgt ze ook open. Ze staat net zo lang met haar tong en lippen te klooien tot ze het klepje weggeklapt heeft. Vervolgens schuif open en aan de wandel....

Eke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:57

hahah wat een slim paard zeg! bij mij op stal heb je ook sluitingen die paarden makkelijk open krijgen de mijne heeft dan een staldeur met een sluiting die je niet makkelijk open krijgt maar de meeste hebben een ketting om de deur omdat de paarden anders ook aan de wandel gaan

marshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 12:14

Voor ons betekent het in ieder geval weer wat info over ons paard. De mensen waar we haar van gekocht hebben wisten er maar bitter weinig over te vertellen. Ze moet dus ergens gestaan hebben waar ze ook dit soort deuren hadden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:15

marshee schreef:
Voor ons betekent het in ieder geval weer wat info over ons paard. De mensen waar we haar van gekocht hebben wisten er maar bitter weinig over te vertellen. Ze moet dus ergens gestaan hebben waar ze ook dit soort deuren hadden.

Dat hoeft niet hoor. Die van mij kwam bij de hengstenhouder voor het eerst zo'n deur tegen. Half uur later liep ze al los en stond al bij de hengst van haar keuze voor de box.... :=

marshee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 12:45

Hahahahaha, die wist dus wat ze wilde.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:57

Wij hebben ook zo'n slimme pony op stal die allerlei deuren zo open kreeg. met haar tanden kreeg ze zo de schuif open als tie niet goed in de vergrendeling zat. Daar had ze soms nog geen 10 seconden voor nodig. ik heb haar wel eens zien doen. echt lachen. Ik heb die pony ook weleens het hek van de wei open zien maken. Je moet een tamelijk zware grendel opzij duwen, het hek draait de wei in. Die pony deed dat dus ook zo. met zijn tanden de grendel vastpakken en naar zich toe trekken en de wei was open en ze liep zo naar haar eigen stal. Lekker eigenwijs hoor. Nu staat ze in een stal met andere grendel die ze niet open krijgt. Maar bij haar vorige stal had ze een geitengrendel (???), die ze niet open kreeg. Je moet soms een stukje slimmer zijnals het paard. ach, bij ons opstal gebeurd het regelmatig dat een deur niet goed dicht zit en dat een paard/pony 's nachts ontsnapt. Vorig jaar kwamen we een keer supervroeg omdat we op wedstrijd gingen. We doen de deur open en wat zien we: een pony die buiten haar stal staat en braaf blijft staan. ze had geen voer gepakt of zo, was gewoon braaf voor haar stal blijven staan dutten. Ooit was er een pony die ontsnapt was en die had bijna de hele voerkar leeggegeten. We moesten er de hele dag mee lopen, want dat beest was propvol en had de hele dag last van koliek. Gek he?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:14

:D zo had ik vroeger een pony die niet alleen haar eigen stal, maar ook die van haar weidegenoot eventjes opendeed (waren zo stallen met een boven en onder deur, en je moest de hendel omhoog trekken om de deur open te krijgen). We hebben toen ook een extra ketting moeten maken om haar binnen te houden.

Vroeger had ik ook een pony die ontsnapte, op 1 april nota bena. Was een schuifdeur maar hij zat niet goed in het slot, neus tussen deur, opengeschoven en weg. Heel de omgeving uit gekamt(aan de ene kant een zeer drukke weg, aan de andere een heel groot bos), nergens iets te vinden, geen mens die iets gezien had...uiteindelijk maar opgegeven en terug gelopen(ik als 10 jarige helemaal ontredderd dat mijn poownietje er vandoor was), zagen we haar plots staan in een open stal van een paard dat aan het rijden was, de laatste restjes voer uit de voerbak oppeuzelen. Het kreng :D .

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:14

Verplaatst: OPG --> VVDD

Dior65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:04

Ja ze zijn nog niet zo dom als mensen denken ..... :D
Wij hebben er ook een paar op stal die met regelmaat lekker aan de wandel gingen .
Nu ook een extra schuifje erop en nu blijven ze netjes in de stal staan .