Manege Terpstra?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraa17

Manege Terpstra?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 18:16

Haj,
wij gaan deze zomer op vakantie naar Terschelling, en nu las ik overal goeie verhalen over Manege Terpstra?
Weet iemand ook of ze een website hebben of heeft iemand toevallig een telefoonnummer of iets dergelijks?

Judje

Re: Manege Terpstra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:21

Verplaatst: BRT --> MA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:25

Judith_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:28

Ik ben vorig jaar ook op terschelling geweest en heb daar een geweldige buitenrit gemaakt via een andere manege aan de andere kant van het eiland. Ben nu even de naam kwijt, maar ik heb hier met 2 vriendinnen een tocht gemaakt zonder begeleiding, wat tog wel een geweldige ervaring was, al was mijn paard op het strand aardig druk.

irisboschma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:41

hey, /3
ik ga ook met mijn vriendin in de zomer op ponykamp! in week 31! wie gaat er dan ook???
ik wil ook wel weten hoe het daar is <3
dit is de site http://www.huifkarbedrijf-terpstra.nl/ponykamp.html
als je rechts op contact drukt staat daar ook het telefoon nummer enzo..

irisboschma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:42

hey, /3
ik ga ook met mijn vriendin in de zomer op ponykamp! in week 31! wie gaat er dan ook???
ik wil ook wel weten hoe het daar is <3
dit is de site http://www.huifkarbedrijf-terpstra.nl/ponykamp.html
als je rechts op contact drukt staat daar ook het telefoon nummer enzo..

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:44

hmm ik heb er niet zo''n goede ervaringen mee.. paarden worden slecht gehuisvest, zomaar meegegeven aan mensen, moeten vaak meerdere uren op strandrit en vind de eigenaar heel grof met zn paarden.

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:46

Paarden staan snachts altijd buiten hoor. En ze worden nu ook niet meer meegegeven zonder begeleiding.
Ik heb daar altijd met heel veel plezier ritten gemaakt

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:49

Terpstra is leuk! Rijd er ieder jaar meerdere keren, en altijd goede ervaringen :)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:50

2 jaar geleden werden ze maar opgepropt in stands zadel en hoofstel werd niet eens afgedaan... pff..

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:51

Omdat ze daarna meestal nog een rit hebben, volgens mij 2 per dag als ik het goed heb, daarna gaan ze weer het land op :)

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:03

Super leuk gehad. Eerste keer helaas in een grote groep, daarna met een kleinere groep en snoeihard over het strand geraasd! Vorige zomer waren er hele leuke begeleiders, leuke meiden en gezellig gekletst.

irisboschma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:21

oke en ken je ook nog wat leuke pony´s?? bijv. een c of d pony.
en wat doe je allemaal op een dag???
o oke ik wil ook lekker hard gaan over het strand :j :j :j :j :j :j :j ;) ;) ;) ;) :D :D :D :D :D haha :P
en welke pony(´s) moet ik apsoluut niet gaan??? die bijv. rollen in de zee , lui zijn enz....

doeg /3

Marieke97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:00

Terschelling is zowieso super! Bij Terpstra heb ik zelf nooit gereden maar wel in Formerum bij de Prarie :D dat is meer voor kinderen, ik help daar dan en 's avonds mag je op de pony's uitrijden zonder zadel! Het is daar echt super, ook leuk om een keer heen te gaan!

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 18:12

NienkeNiels schreef:
hmm ik heb er niet zo''n goede ervaringen mee.. paarden worden slecht gehuisvest, zomaar meegegeven aan mensen, moeten vaak meerdere uren op strandrit en vind de eigenaar heel grof met zn paarden.

Dit waren idd de verhalen die de ronde deden,ik heb het zelf nooit gezien dus kan er niet over oordelen.
Ik weet wel dat de paarden s zomers lekker op het land staan als ze vrij zijn.
natuurlijk hebben ze wel eens meerdere ritten achterelkaar,maar daar word wel het geld mee verdiend.
als ze even tussendoor kunnen drinken kunnen ze nog wel een uurtje ''hobbellen',want dat is zomers eigenlijk de orde van de dag.....een rondje door het bos stappen(misschien een stukje draf)met mensen die het leuk vinden om het eens te proberen.Meestal met lang/los teugeltje...

Ik vind er nogal verschil in zitten als de paarden 10x per dag een strandrit moeten lopen of 10 x een bosrondje stappen....

juul4545

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:16

Hoi
Ik ga op ponykamp in week 32.Bij Terpstra. Ik ben 14 en zou het leuk vinden om te weten wie er nog meer in die week gaan. Ik kom uit Muiden.
Groetjes,
Juul

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:02

Ik werk zelf bij Terpstra en snap dat dit in jullie ogen slecht is.

Realiteit: paarden staan alleen overdag in de stands. Worden 's ochtends opgehaald en einde van de dag weer naar het land gebracht. 's Ochtends en 's middags krijgen ze 1 kilo voer. Singels worden altijd na de rit een gat losser gemaakt en hoofdstellen uit. Als het druk is is het niet anders en moeten ze soms direct erna weer weg. Ze gaan altijd even op stal om te kunnen eten en drinken.

Deze paarden worden zeker goed verzorgd en gecontroleerd. Ze staan niet voor niets elke ochtend bij het hek te dringen dat ze mee willen ;). Natuurlijk ligt de rit aan de begeleiders EN aan de ruiters. Vaak geven mensen zich op als "gevorderd" maar kunnen dit niet aan. Daarom wordt er tegenwoordig strenger op gecontroleerd.

Last minute komen er nog wel eens mensen bij en dan moeten er inderdaad paarden meteen opgezadeld worden. Dat gebeurt thuis ook wel eens als je haast hebt?

Je kan ook alles in een slecht daglicht zien, maar als je weet hoe het te werk gaat, weet je dat alles goed behandeld wordt hier. Ook zijn er plannen om alles opnieuw op te bouwen, dus einde stands! *\o/*

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:07

Als de paarden het slecht hadden bij Terpstra dan was de vader van mijn paard geen 28 geworden ;)