heb hier al eens een topic geopend en had toen 24 pagina's commentaar... positief, maar steeds kwam het woordje 'cap' terug
't was alsof mijn CD-speler vernieuwd moest worden omdat hij steeds bleef haperen.
Ik rij nu eenmaal ALTIJD zonder cap.
gelijk met welk paard of op welke paard,
3 jaarse paardjes, op wandel, springen,...
Ik wil graag jullie mening hierover.
ik ben van mijn paard gevallen en had mijn nier gescheurd, ook heb ik al gehoord dat de cap je hoofd beschermd maar gewoon de schok doorgeeft naar wat er onder zit, namelijk je nek.
ookal heb ik gehoord dat het de schok kan verergeren.
volgens mij loopt het een beetje fifty-fifty...
maar mijn mening hierover is : het zit gewoon tussen je oren dat het je bescherming bied...
't zou niet de eerste keer dat een frutseltje zich helemaal uitwaait in de paardensport!
zo zijn getten eigenlijk heel slecht en bieden geen verluchting aan de spieren etc in de benen van het paard en houden het zweet vast wat ook niet steeds gezond is voor de benen... een schaafwondje kan heus geen kwaad hoor, als je het goed verzorgt, vind dat we soms teveel op uitzicht!
maar dus,
graag jullie mening over het onverantwoord zijn van zonder cap rijden...
mij ambeteerd het gewoon eigenlijk als mensen doordrammen over die cap op mijn hoofdzetten.
terwijl je toch min of meer elkaars mening moet respecteren.
na 1 keer heb ik het echt wel gehoord hoor!

Liefs Florrtje

)
Ik denk dat de TS ooit een fototopic geopend heeft waarbij ze reed zonder cap en dat daar veel reactie op geweest is...