Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Eevj schreef:Nee is nee heb ik wel geleerd van mijn ouders.
Helaas kan je van 48 euro per maand geen paard onderhouden, en het is voor je ouders dan een gigantische financiele 'last'
casanova schreef:je hebt je ouders echt nodig...
aan een haflinger ben je per maand zo 250€ kwijt(denk aan les,harnachement,voer,veearts,hoefsmid e.d)
MERELxHORSE schreef:Even voor de duidelijkheid, mijn ouders willen ook wel veel meer bijleggen. En we hebben 'geld zat' dus dat is niet het probleem. Die 48 euro per maand leg ik er alleen bij (okee, het is niet veel maarja.)
Sorry hoor, maar veel mensen zeggen : vroeger droomde ik ook van een paard (toen ik 12 jaar was.), man ik droom mijn
hele leven al van een paard, paarden zijn een groot deel van mijn leven.
ps.ik ben 14
) 
MERELxHORSE schreef:Even voor de duidelijkheid, mijn ouders willen ook wel veel meer bijleggen. En we hebben 'geld zat' dus dat is niet het probleem. Die 48 euro per maand leg ik er alleen bij (okee, het is niet veel maarja.)
Sorry hoor, maar veel mensen zeggen : vroeger droomde ik ook van een paard (toen ik 12 jaar was.), man ik droom mijn
hele leven al van een paard, paarden zijn een groot deel van mijn leven(&waarschijnlijk wel van meer hier), ik heb er alles voor over!
ps.ik ben 14

LadyFilou schreef:Ik wil ook super graag een eigen paard, maar heb daar geen geld en tijd voor en ben al gelukkig met mijn verzorgpaard!
Wees blij met wat je hebt en geniet er van!
Reken uberhaupt eerst maar eens uit hoeveel je qua stalling kwijt kunt - met je ouders-, waar je paard moet staan. Hoeveel de hoefsmid is, etc, etc, etc.
Dan weten je ouders ook wat ze te wachten staat als ze overgehaald zijn
.MERELxHORSE schreef:LadyFilou schreef:Ik wil ook super graag een eigen paard, maar heb daar geen geld en tijd voor en ben al gelukkig met mijn verzorgpaard!
Wees blij met wat je hebt en geniet er van!
Reken uberhaupt eerst maar eens uit hoeveel je qua stalling kwijt kunt - met je ouders-, waar je paard moet staan. Hoeveel de hoefsmid is, etc, etc, etc.
Dan weten je ouders ook wat ze te wachten staat als ze overgehaald zijn
hee, bedankt voor de tip, doe ik!
& over die verzorgpaarden, ik heb al vaak gezocht&gevraagd. en dit zijn de antwoorden:
1, 'nee, we willen geen verzorger'
2, 'elk paard heeft hier al een verzorger'
ik kan er dus gewoonweg geen vinden, en er staan hier al niet veel paarden in de buurt.
maarja, ik kijk nog wel even & bespreek het met m'n ouders.