Verliefd... op een haflinger, alleen 1 probleem..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardjuhhhhh

Verliefd... op een haflinger, alleen 1 probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 16:45

heehee!
ik heb een probleempje, ik ben keiverliefd geworden op een prachtige haflinger,
voldoet aan mijn 'eisen' enz. opzich is dat natuurlijk geen probleem.
dit wel:
mijn ouders zijn het er niet geheel mee eens dat ik een pony wil
(ik mag het willen, maar van hen mag ik niet echt een paard.) tja, en als ik nou superverliefd
ben op dat beest? ik heb al een heel plan gemaakt, ik ben van plan om een bijbaantje (krantenwijk 8euro per week)
te nemen en ik leg de helft van mijn zakgeld (krijg 6 euro per week, dus 3 euro) erbij dus 12 euro per week,
verder betalen (hopelijk) mijn ouders de verdere kosten (dus paard, deel van stalling evt. deel dierenarts enz)
wormenkuur, dat is niet zo duur dus daar betaal ik ook een deel van. misschien zien ze zo
dat ik gewoon keigraag een paard wil en daar ook wel iets voor wil doen.
maar, wat moet ik nou doen om mijn ouders zover te krijgen dat ik mijn
droompony mag? (ik weet dat slijmen&zeuren niet werkt;))
alvast bedankt voor jullie hulp:D.

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:46

wachten tot je ouder bent en op zoek gaan naar een verzorgpony? ;)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:47

Nee is nee heb ik wel geleerd van mijn ouders.
Helaas kan je van 48 euro per maand geen paard onderhouden, en het is voor je ouders dan een gigantische financiele 'last' :)

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:49

Nou ik heb al genoeg gelezen..
Ik zou het er maar heel goed met je ouders over hebben.
Er komen zo veel meer dingen bij kijken dan de aanschaf van een paard..

Succes!

Tsjikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:49

12 euro per week ga je het niet mee redden, ben ik bang. Wachten totdat je zelf kan kopen op nu opzoek gaan naar een verzorg haf.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:50

met zo'n baantje kun je geen paard onderhouden. Ik verdiende 180 in de maand en kwam daar mee rond.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:51

Eevj schreef:
Nee is nee heb ik wel geleerd van mijn ouders.
Helaas kan je van 48 euro per maand geen paard onderhouden, en het is voor je ouders dan een gigantische financiele 'last' :)

Kon je maar van € 48.- p. maand een paard onderhouden :D

Leg je er gewoon bij neer, zoek een verzorgpony (of leasepony van je zakcentje) en laat op die manier zien dat je er klaar voor bent!

Elamor

Re: Verliefd... op een haflinger, alleen 1 probleem..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:52

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:53

Ik zou idd lekker een verzorgpony of paard nemen en wachten tot je oud genoeg bent. Als je het niet kan betalen houdt het al snel op! Ik heb ook altijd verzorgpaardjes gehad en als alles goed gaat heb ik volgend jaar een veulentje van mijn verzorgpaardje! Geduld wordt dus beloont! Maar ik ben nu 23 en woon op mezelf en heb een fulltime baan. Kan het nu wel betalen zonder me zorgen te hoeven maken of ik het veulen kan zien opgroeien. En met een verzorgpony of paardje ken alvast ervaring en kennis opdoen voor later als je je eigen paardje hebt! ;)

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:54

je hebt je ouders echt nodig...

aan een haflinger ben je per maand zo 250€ kwijt(denk aan les,harnachement,voer,veearts,hoefsmid e.d)

kunnen je ouders dat missen?
kan jij iedere dag minimaal 2 a 3 uur bij je pony zijn en je school bijhouden??
hoe met vakanties?
hoe straks met je studie?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:06

casanova schreef:
je hebt je ouders echt nodig...

aan een haflinger ben je per maand zo 250€ kwijt(denk aan les,harnachement,voer,veearts,hoefsmid e.d)

En dan staat hij nog niet eens op een wei of een pensionstal, dan mag je namelijk gerust nog eens 250 erbij rekenen.

Praat er goed met je ouders over en bespreek de pluspunten en de minpunten. Het is een hele verantwoordelijkheid die nu in zijn volledigheid bij je ouders terecht komt. Jij kan dan graag een paard willen, maar willen je ouders graag een paard?

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:11

daar ga je het van ze lang zal ze leven nooiiitt mee redden...
Ik zou lekker een verzorgpaardje zoeken, en wachten tot je zelf een paard kan onderhouden..
Er komt vast nog wel een keer een leuke voorbij..

Ik werk voor de stalling à 175 in de maand, en dan KRIJG ik nog eens 150 euro van ib groep en zorgtoeslag, en red het maar net! En dat terwijl ik niet eens me eigen ziektekosten betaal!

Veertjeveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:12

Ja, dat is idd een probleem.
Ik zelf heb da probleem ook maar ik weet dat ik het niet kan!
Ik heb niet genoeg ervaring en weet er niet alles van omdat ik al een tijdje stil sta..
Denk goed na, wil je het echt
Ga jij de stal uitmesten weiland bijhouden of ga je het plaatsen op een manege/stal waar alles voor je gedaan wordt, hoeveel tijd heb je voor het paard?
en de kosten zullen niet zo even worden neergelegd, als je het geld hebt voor het paard denk dan nog aan, stalling, eten, uitrusting, medische dingen, hoefsmid..
de kosten zullen toch rond de 500 euro in de maand zijn..(250 voor stalling ong) dit zijn geschatte kosten he. er zijn heel veel dingen waar je rekening mee moet houden.

ik ga denk ik weer beginnen met paardrijden, moet alleen nog kijken waar.

veel succes nog
Groetjes

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:15

Ik wilde dat ik van 48 euro per maand Stef kon onderhouden.. Ben 11x zoveel kwijt per maand..

Hoe wil je uberhaupt een paard aan gaan schaffen als je per maand 48 euro hebt?

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:18

Ik droomde ook van een eigen pony toen ik nog naar school ging, maar ik heb mij er bij neergelegd dat dat toen niet haalbaar was (mijn ouders wilden het niet en als ouders het niet willen, dan gaan ze waarschijnlijk toch niet betalen) en uiteindelijk een aantal bijrijdpaarden en -pony's gehad. Toen ik aan het werk ging, heb ik eerst een auto gekocht, want die had ik nodig om op het werk te geraken en natuurlijk ook bij mijn verzorgpaarden, en uiteindelijk heb ik mijn paardje ook pas gekocht toen ik bijna een jaar aan het werk was en het geld had voor het onderhoud van een paard. Ondertussen zit ik zonder werk, maar heb toen ik werkte flink gespaard, zodat ik mijn paard nu een jaar kan onderhouden zonder dat er geld moet binnenkomen...

Ik kan je alleen als tip geven dat je nu zo veel mogelijk ervaring moet opdoen met verschillende paarden en dat een verzorgpony heel leerrijk kan zijn. Daaruit kan je dan alleen maar voordeel halen als je wel het geld hebt om een paard te kopen...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:20

Tijd genoeg! Gewoon lekker een verzorgpony zoeken, ervaring op doen en als je dan geld en tijd en ruimte hebt komt je paard er wel. Geloof me, een heerlijk gevoel als je eindelijk zelf je paard kunt kopen en zelf kunt onderhouden! ;)

paardjuhhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 17:22

Even voor de duidelijkheid, mijn ouders willen ook wel veel meer bijleggen. En we hebben 'geld zat' dus dat is niet het probleem. Die 48 euro per maand leg ik er alleen bij (okee, het is niet veel maarja.)
Sorry hoor, maar veel mensen zeggen : vroeger droomde ik ook van een paard (toen ik 12 jaar was.), man ik droom mijn
hele leven al van een paard, paarden zijn een groot deel van mijn leven(&waarschijnlijk wel van meer hier), ik heb er alles voor over!

ps.ik ben 14

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:30

MERELxHORSE schreef:
Even voor de duidelijkheid, mijn ouders willen ook wel veel meer bijleggen. En we hebben 'geld zat' dus dat is niet het probleem. Die 48 euro per maand leg ik er alleen bij (okee, het is niet veel maarja.)
Sorry hoor, maar veel mensen zeggen : vroeger droomde ik ook van een paard (toen ik 12 jaar was.), man ik droom mijn
hele leven al van een paard, paarden zijn een groot deel van mijn leven.

ps.ik ben 14

Meissie, ik heb mijn hele leven van een paard gedroomd en er keihard voor gewerkt, heel veel en heel erg lang. Nu met 22 heb ik er een...Heel veel meiden dromen van een eigen paard, denk niet dat je de enige bent, echt niet. Maar een paard willen hebben betekent zoveel meer dan 48 euro per maand. Een eigen paard is echt bikkelen (OMG, en ik wil er later nog meer dan 1, wat doe ik mezelf aan :+ )

heene040

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:35

Ik wilde ook mijn hele leven een paard. De 1e kwam toen ik 39 werd. Ben nu bijna 47. Dus wacht tot je wat ouder bent en zelf verdien dan kun je een paard kopen zonder je ouders te belasten.

paardjuhhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 17:37

Adil18:Maar een paard willen hebben betekent zoveel meer dan 48 euro per maand.

Ik zei toevallig wel dat mijn ouders daar wel VEEL meer voor willen betalen, en trouwens je moet dan niet denken dat ik er ook niet elke dag 2/3 uur aan wil besteden(ik zeg niet dát je dat zegt, maar het lijkt er wel op:S) , dat wil ik best, en bij mij is het zo als ik iets wil, gaat het me wel lukken(klink egoistisch&zelfgingenomen maar dat bedoel ik er niet mee geen commentaar). maarja

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:43

maar hoe ga je trouwens het paard kopen?
Als jij het geld er al niet voor hebt, en je ouders geen paard willen kopen?

Ik wil ook super graag een eigen paard, maar heb daar geen geld en tijd voor en ben al gelukkig met mijn verzorgpaard!
Wees blij met wat je hebt en geniet er van!
Reken uberhaupt eerst maar eens uit hoeveel je qua stalling kwijt kunt - met je ouders-, waar je paard moet staan. Hoeveel de hoefsmid is, etc, etc, etc.
Dan weten je ouders ook wat ze te wachten staat als ze overgehaald zijn ;)

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:48

MERELxHORSE schreef:
hele leven al van een paard, paarden zijn een groot deel van mijn leven(&waarschijnlijk wel van meer hier), ik heb er alles voor over!

ps.ik ben 14

Ja, je ouders kunnen wel 'geld zat' hebben
maar ze hebben een huis, een kind, een auto (?), vakantie (?), gas licht en water, energie, eten, kleding noem maar op
dat is ook niet goedkoop :D

Op mijn 14e mocht ik ook geen eigen paard, en ik ben maar verzorgpaarden gaan nemen. Ik zat 5 keer per week bij de paarden!
Toen op een gegeven moment verdiende ik ongeveer 100 euro in de maand. Op mijn 16e heb ik uiteindelijk een paard gekregen.
zeg nooit nooit, en er zijn zó veel paarden. Ook nog over een paar jaar, als je 'm misschien wel zelf kunt betalen of iets beter een idee hebt over hoeveel tijd je hebt voor een paard.
En misschien kun je tot die tijd wel sparen voor een paard. Dan krijgen je ouders ook nog het idee dat je er wat voor wilt doen :)

paardjuhhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 17:52

LadyFilou schreef:
Ik wil ook super graag een eigen paard, maar heb daar geen geld en tijd voor en ben al gelukkig met mijn verzorgpaard!
Reken uberhaupt eerst maar eens uit hoeveel je qua stalling kwijt kunt - met je ouders-, waar je paard moet staan. Hoeveel de hoefsmid is, etc, etc, etc.

hee, bedankt voor de tip, doe ik!
& over die verzorgpaarden, ik heb al vaak gezocht&gevraagd. en dit zijn de antwoorden:
1, 'nee, we willen geen verzorger'
2, 'elk paard heeft hier al een verzorger'
ik kan er dus gewoonweg geen vinden, en er staan hier al niet veel paarden in de buurt |( .
maarja, ik kijk nog wel even & bespreek het met m'n ouders.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:53

MERELxHORSE schreef:
LadyFilou schreef:

hee, bedankt voor de tip, doe ik!
& over die verzorgpaarden, ik heb al vaak gezocht&gevraagd. en dit zijn de antwoorden:
1, 'nee, we willen geen verzorger'
2, 'elk paard heeft hier al een verzorger'
ik kan er dus gewoonweg geen vinden, en er staan hier al niet veel paarden in de buurt |( .
maarja, ik kijk nog wel even & bespreek het met m'n ouders.

Waar woon je dan ergens? Misschien kunnen Bokkers je helpen...!

Edit: Woon je in Twente (zag net dat je in een ander topic reageerde, over een pensionstalling in Twente!

paardjuhhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 17:55

Ja, ik woon in Twente (Almelo). Het kan natuurlijk ook zijn dat ik net naar de verkeerde 'dingen' zoek. Maarja.