Spring-formaten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Spring-formaten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 15:32

Hoihoi. :)

Ik spring wel eens op de manege waar ik rijd, en ook wel met mijn oude verzorgpony.
Heel eenvoudig, want als ik sprong stonden de hindernissen er al (En ik hielp wel opruimen!).
Nu wil ik alleen weten wat de afstanden zijn voor enkele sprongen. Zo weet ik dat voor een pony/klein paard de afstand 1,5 pas
is tussen drafbalk en hindernis. Maar ik wil ook weten hoeveel ruimte er tussen in-uitjes zitten of tussen wat dubbelsprongen.
Nu hoef ik niet het exacte getal, want dat ligt natuurlijk aan het paard zelf, maar gewoon wat het ongv. is. ;)

Kus! (En alvast bedankt)

HerAndHorse

Re: Spring-formaten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:34

nou, bij een pony is het tussen een dubbelsprong 6, 9 of 12 stappen. bij een in-uitje volgensmij 3 of 2,5.. dat laatste weet ik niet zeker..

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:37

Wij leggen 2 balken op 16 m. waarmee je dan op 4 passen uitkomt. Evt. nog wat aanpassen als het niet helemaal mooi uitkomt.
Dubbel hebben we meestal rond de 6,5 / 7m staan, evt. ook nog wat aangepats als het niet mooi uitkomt.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 16:07

Oh oke dankjulliewel. :) Nog wat meer tips bij bijvoorbeeld het springen van in-uitjes, want dat heb ik nog nooit gedaan. (Nou, 1 keer, lang, lang geleden. :)))

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:35

RT P -> VP

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:24

In-uitjes zit meestal 3 meter tussen ;), zo kun je er zo 3 achter elkaar zetten, wat wij vaak doen is
In-uitje, 1 galopsprong = 6 meter, nog een in-uitje..
Dit is een leuke oefening waarbij je paard alert blijft en niet kan versnellen (mocht je daar last van hebben dan :P) Dit is ook een fijne oefening voor de lenigheid vna je paard!

In 't begin niet te hoog zetten ;). Als jij en je paard de ervaring nog niet echt hebben. Daarna kun je het wel verhogen :).
Succes!