Afgelopen dinsdag heeft Belle haar oogje gestoten tegen het hek. In eerste instantie had ik niks in de gaten maar ze deed wel erg hysterisch met haar halstertje om doen....met grote schrik zag ik haar oogje pas! Het leek alsof het hoornvlies helemaal gescheurd was en opgerold. Haar op stal gezet en direct de da laten komen. Die was er in 20 min en toen was haar oogje al helemaal volgelopen met bloed. Hij vond het nog te vroeg om te zeggen hoe het zich zou ontwikkelen, en wilde tot morgen ochtend afwachten. Pijnstiller, antibiotika en een anti zwellings middel gehad. Ze stond lang te bibberen en shaken dat hield pas tegen 23 uur savonds op...arm klein ding... De volgende ochtend was het zo gezwollen dat ik er wel van schrok...menn ik wist niet dat een oogje zo groot kon worden, het leek wel een buitenaards paardje... de da kwam en zei dat dit zeker niet goed was, dus een pijnstiller en Utrecht gebeld. Gelukkig kon Natascha met me mee dus was ik niet helemaal alleen...pfff. Daar angekomen stond er al een heel team klaar om me op te vangen. Iedereen schrok wel van haar toestand. Eerst hebben ze haar gesedeerd en toen een scan van de oogbol [wat er nog van over was] gemaakt...dit voorspelde niet veel goeds. De vorm was niet meer rond maar een grote blur waar niets meer van te maken was. Dus ik zei haal het er maar uit! De da keek me aan en zei; daar houd ik van iemand die gewoon de juiste beslissing neemt! Ik zei ik wil dat ze geen pijn meer heeft en dit is ondraaglijk dat moet afgelopen zijn. We moesten even wachten op de ok, die was nog in gebruik maar na een half uurtje konden we terecht. Ik ben er bij gebleven want de laatste keer dat ik bij een operatie was kreeg het paardje een hart stistand. Gelukkig ging alles goed en hebben ze het oogje zonder complicaties kunnen verwijderen. Een 45 min na de operatie stond ze al weer op haar beentjes. Ze is nog erg onder de indruk van het allemaal, en moet erg wennen dat ze een oogje mist. Gelukkig gaat het tot nog toe allemaal goed.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SPLEPNYE.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DGPIMJOE.jpg
Moderatoropmerking:
Let op schokkende foto's!!!
Laatst bijgewerkt door TeeGee op 27-02-09 17:07, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet