Mag ik u voorstellen... Melleny.
Een bijna 9 jarige Balzflug x Statuar.
Ik vind het een poepie om te zien.
Let niet op mij, ik zit er net op. De actiefoto's zijn helaas allemaal mislukt

Ik ben zo ontzettend aan het twijfelen. Ik vind haar erg leuk. Maar ik heb ook een hoop slechte dingen gezien waardoor ik denk... nee... dit is het niet.
Ik ging haar rijden. Zoals eerder besloten zou ik haar eerst los zien bewegen en dan zelf rijden. Ik wilde haar niet laten voorrijden omdat ik daar alleen maar slechte verhalen over hoorde omdat ze erg slecht zou worden gereden. En dat heb ik nu inderdaad gemerkt.
Ik ging rijden en jemig de pemig. Wat zat dit paardje vast in het lichaam. Een houten plank zou bijna meer meegeven.
Met geen mogelijkheid kreeg ik haar ontspannen naar beneden. Zodra ze daar lekker was en ik gaf lucht en vulde het aan met het been dan klapte het hoofd gelijk weer omhoog. Dus... ik kreeg vraagtekens. Toch gevraagd of zij een stukje wilde rijden zodat ik het kon zien.
Normaal rijdt ze altijd met slof. Ik had die er dus niet om gedaan. Dus nu moest ze het zonder doen. Ik mag dat meisje wat haar rijdt niet afkraken, maar mijn god... benen er vanaf, rukken in haar mond... tegenwerken met de lichaamsbewegingen.
Sja... niet gek dat Melleny vastzit. Met zo'n rijstijl en dan met slof... ja dan laat je een paard in de krul lopen, maar niet rijtechnisch verantwoord!
Spieren zitten daar waar ze niet horen (onderhals) en links meer dan rechts. Ze komt 3 tot 4 keer per week uit haar stal om te rijden met slof. En verder staat ze op 2 kilo voer en wat kuilgras. Ze was ook niet echt overdreven goed in haar velletje! Mogen wel wat kilo's bij. Maar ja, als ze meer krijgt zal ze vast helemaal niet meer te rijden zijn voor dit meisje.
Nadat ik haar had zien rijden ging ik nog een keer. Stappen, op de volte, links inbuigen, rechts inbuigen, hand naar beneden volgen, over de manenkam aaien, op haar gemak stellen, wat overgangen, op de zit terugrijden, bij te hard gaan lekker rustig lichtrijden en het ging al beter.
De eerste keer schrok ze er gewoon van als de teugels losser gingen.
Gangen zitten er goed in, mooie losse bewegingen, dat had ik wel gezien met het loslopen. En zelfs in deze staat had ze met het rijden het kontje er nog goed onder. Kan je nagaan hoe dat is als ze los door het lichaam loopt en van achteren naar voren te rijden is.
Maar goed, in het begin had ze me al iets laten zien waardoor ik erg aan het twijfelen ben.... los in het bakje (moet ook toegeven dat ze bijzonder hengstig was) is ze totaal niet lief. Ze komt op je afrennen, oren naar voren en vlak voor je gaan de oren in haar nek en rent ze nog op je af. Ze probeert echt naar je uit te halen. Dat wilde ze niet alleen bij mij, maar ook bij het meisje wat haar rijdt.
Nu moet ik zeggen dat ik totaal geen respect voor dat meisje heb gekregen gisteren. Wat een geschreeuw, wat een getrek. Totaal niet met het paard bezig, toont geen interesse in het paardje en doet er maar wat mee omdat het niet alleen maar op stal mag staan.
Ik twijfel. En niet een beetje, maar heel erg. Het is geen type paard om te delen. En ik kan en wil gewoon geen 7 dagen in de week. Ik heb ook mijn werk, studie, vriendje, huishouden... ik wilde haar echt met een vriendin delen dat zij hem 1 of 2 dagen zou doen.
Zaterdag ga ik met mijn instructrice weer die kant op. Dan krijg ik les op Melleny. Eens kijken hoe het is als ik goed advies erbij krijg en wat zij er dan van zegt.
Ik weet wel dat de stalling daar niet bevorderlijk voor Melleny is. Ik denk dat het te druk is voor zo'n beestje. Vond dat er een hoop geschreeuwd werd. Maar dat is mijn mening. Ik hou wel van een rustige stal. Ben het gewoon heel anders gewend.