Een goede vriendin van me, haar pony is gister ingeslapen

Zaterdag waren we er nog geweest, niks aan de hand. Hij is zondag ochtend uit zijn stal gebroken, en het erf op gerend. Eenmaal op het erf is ze goed hard onderuit gegaan, waarbij ze haar knie heeft gebroken, en waarschijnlijk ook een aantal ribben, en haar heup. Haar knie lag helemaal open, ongeveer een wond formaat bierviltje

We hadden haar op advies niet vastgezet, omdat ze amper op haar benen kon staan, en als ze zou gaan liggen zou ze zich ophangen. Eenmaal in Utrecht aangekomen kreeg we niet echt goed nieuws. Ze hadden fotos van haar knie gemaakt, en die was gebroken. Het enige wat ze konden doen, was een peperdure operatie, waarin ze een pin in haar knie zouden zetten. Ze zou dan nooit meer kunnen lopen, terwijl het echt een heel vrolijk paardje was, wat geen seconde stil kon staan. We hebben daar besloten haar in te laten slapen. Mijn vriendin was er echt kapot van. Zo sneu! De pony zou volgende week 7 worden. Ze waren echt maatjes, toen we aankwamen (was het ongeluk dus al gebeurd) stond ze heel zielig op 3 benen, ogen dicht. Susan, mijn vriendin, kwam eraan, en ze hinnikte heel zachtjes, en deed haar ogen weer open. Echt heel lief.
Ze waren l2 dressuur en l springen...