De mensen uit de omgeving van Assen die op bokt zitten kende ik zelf al of kenden weer mensen die ik kende via de paarden.
Laatst was ik bij een vriend van mij, bleek dat zijn buurjongen ook paarden had. Twee meiden die ik ken blijken bij hem te rijden. Een van hen bleek ook nog een tijdje op Tinka te hebben gereden. Daar kwam ik achter toen zij in de supermarkt achter de kassa zat en vroeg op welk paard ik tegenwoordig reed

En een vriendinnetje van vroeger van mijn zusje heeft ook een pony bij ons op stal. En Regine langeteugelt nu met de Lipi die samen met Pliva is opgegegroeid en die een tijd samen met Pliva en IJsco in de wei heeft gestaan.
Karin had mij ver voordat ik Tinka en eigenaresse kende al eens een PB gestuurd met de tekst 'ken jij toevallig ene Nienke met een paard Ipsytinka?' Nee toen nog niet, maar toen ik dus op bokt zette dat ik Tinka ging rijden ging er bij haar een lampje branden

En nu zijn ze hier met de keuken bezig, een van die mannen ziet een hoofdstel hangen, we komen aan de praat, en hij blijkt in Vries te rijden, en kon zo de route beschrijven van 'rondje Norg' vanaf Vries, de route van de endurancerit die ik wil gaan rijden. Hij heeft het even op de kaart aangewezen

Kan nog wel uren doorgaan.
Merken jullie dat ook, dat het paardenwereldje eigenlijk maar zo klein is?
[edit]typfouten verbeterd[/edit]