Limonero is een Lusitano (voor de kenners: Veiga-gefokt), ruin, 10 jaar oud, valk/isabel-kleurig en bovenal een koele kikker.
Afgelopen zaterdag zijn we voor het eerst bij hem gaan kijken. Wouter (mijn echtgenoot), voor wie hij bestemd zou zijn, heeft nog niet heel veel rij-ervaring, dus dan is een eigen paard kopen helemaal spannend. Na een eerste kennismaking werd hij voorgereden en daarna hebben Wouter en ik hem geprobeerd. Hij zit heerlijk, echt als een stoel en is braaf onder het zadel. Wel temperamentvol en nog een beetje vluchterig, maar zeer goed controleerbaar. Zondag is mijn trainer meegeweest omdat we toch ook wilden weten of Wouter met dit paard een mogelijk goede combinatie zou worden. Hij zag het zeker zitten en dus hebben we maandagavond een bod gedaan. Vermoedelijk ligt zijn niveau van africhting redelijk hoog, maar we hebben hem niet geforceerd om uit te vinden wat hij allemaal kon. Zijgangen zijn allemaal aanwezig, waarschijnlijk piaffe en passage ook, hij wisselt ook gemakkelijk. We gaan eerst flink aan de basis werken en dan kijken we wel welke knopjes er allemaal daadwerkelijk opzitten!
Gisteravond hebben we hem opgehaald, vanmorgen is hij gekeurd en goed bevonden. Uiteraard hebben we hem voorlopig op proef, maar alles ziet er tot op heden goed uit!
We hebben Meagan ook al even laten kennismaken en die maakte meteen duidelijk dat ze hengstig was...
We hebben op dit moment maar een foto van hem, van het weekend zullen we wat meer plaatjes van hem maken, maar zo ziet hij eruit: