verkopen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ieris

Berichten: 1780
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 17:40

Ik zou mij paarden wel verkopen als ik er geen plezier meer mee had,of als ik er een heel goed bod voor krijg,of door andere omstandigheden.
Ik heb nu mijn eerste twee paarden verkocht,
en ik heb er nog geen moment spijt van gehad,omdat ze zulke goede lieve nieuwe eigenaren hebben gekregen!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:03

lollilli schreef:
Ik zal nooit van mijn levensdagen een paard bij jouw kopen.


Zonde want we hebben heeeeele leuke paarden staan............. Frusty *LOL* *LOL* *LOL*

dell_1
Berichten: 1966
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 20:44

Nou dat zal leuk zijn als niemand z´n paard verkoopt dan krijg ik nooit een eigen Haha! En btw Lielle ik moet het even zeggen wat ben jij welbespraakt zeg! *LOL*

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 21:15

Asl ik weet dat een paard alleen maar voor de handel is,waarom niet,dan hecht ik me er niet aan.Gaat het beestje weg?Jammer,op naar de volgende uitdaging!

Ik heb mijn eigen pony wel verkocht,waarom?ik had de kans een ander paard te krijgen waar ik meer mee zou kunnen dan met mn pony,daar was ik een beetje uitgegroeid.Dus de pony is nu weg.
Wel heimwee naar haar gehad maarja,het was mn eerste eigen pony,dus daar heb ik een hele hechte band mee opgebouwd,gelukkig staat ze nu prima.

Toen ik nog jonger was verzorgde ik pony's op een fokkerij,hoevaak er daar wel niet een wegging,geen moeite mee.Daar waren ze voor,fokken en verkopen die hap.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 00:24

Wel grappig dat bij zoveel mensen "veel geld" de doorslag geeft. Als je heel veel geld voor je paard krijgt, wat ga je dan met dat geld doen? Ik kijk liever tegen een mooie glanzende viervoeter aan dan een gevulde bankrekening. Overigens heb ik wel een aantal paarden te koop wegens tijdgebrek en omdat ze niet geschikt zijn voor wat ik er mee wil, maar ik heb 3 paarden waar ik behoorlijk aan gehecht ben geraakt en die ik niet weg zou doen gewoon simpel "voor het geld". Ander verhaal natuurlijk als ik ze financieel niet meer kan onderhouden en dringend geld nodig heb.

Ik heb trouwens ook een paard gehad waar ik $30000 voor geboden kreeg rijdens een spingparcours. Hoewel het niet echt een makkelijk paard was voor mij, was ik er toch gehecht aan en kon me geen leven zonder hem voorstellen en had het geld ook niet nodig dus ik heb nee gezegd. Een paar maanden later kreeg ie hoefproblemen en inmiddels is half gepensioneerd om dat er niks mee valt te beginnen. Toch heb ik geen spijt van de beslissing hem toendertijd niet te verkopen. Ik heb door de jaren wel geleerd dat geld niet het belangrijkste in het leven en er niks mis mee is om om een dier te geven.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 00:56

Voor mij is geld ook niet het belangrijkste bij de verkoop van een paard maar ik handel dan ook totaal niet.
Sommige mensen vinden het leuk om een beetje te handelen tussendoor, anderen handelen om hun hobby betaalbaar te houden etc. etc. Daar is niets mis mee maar aan mij is het niet besteed.

Maar ik moet wel bekennen dat ik nooit meer zo van een paard heb gehouden als ik van Ringo deed en dat het kwijtraken van de paarden die ik daarna verkocht daardoor een stuk minder pijnlijk werd.

Toch heb ik elke keer als ik een paard verkoop daar best moeite mee ook al is het een zeer weloverwogen beslissing en had ik er een goede reden voor. In totaal heb ik er overigens vier verkocht.

Misschien dat ik mijn jonge Welsh K in de nabije of verdere toekomst verkoop. Dat weet ik nog niet zeker. De rest blijft in principe hier tot de dood (mezelf kennende de jonge Welsh K waarschijnlijk ook) Haha!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 11:53

Gelukkig bestaan er mensen die paarden rij klaar maken om te verkopen. Ik vind het knap dat ze het kunnen.
Zelf heb ik wodan nu bijna 2 jaar en heb een goede band met hem opgebouwd. Voor mij is wodan mijn alles en dus niet te koop. Het geld bedrag wat ze er voor bieden, leuk maar heeft voor mij geen waarde.

Als ik hem dan al zou verkopen moet het zijn,omdat ik geen geld meer heb om hem te kunnen onderhouden of ik zelf iets zal krijgen waardoor ik niets meer dan doen.

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 12:24

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand veel geld voor Wiets zou willen neerleggen. Het is een schat hoor, maar daar zie ik geen redenen toe Tong uitsteken

Hij blijft dus lekker hier *LOL*

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 13:10

Fijn dat de meeste mensen hun mening genuanceerd brengen. Dat is voor lollilli nog een beetje moeilijk. Natuurlijk heeft ze wel het recht om haar mening te vertellen. Maar het kan ook op een andere manier. Maar goed dit topic is weer de goede kant op gegaan.

Julius zou ik nooit verkocht hebben. Heb al meerdere malen een goed bod op hem gehad. Toen hij doodging was de klap erg hard. maar maakte voor mij dat het verkopen van een ander paard makkelijker afging. Ik heb Barley Queen dus verkocht gewoon omdat ik er niet fatsoenlijk op kon rijden.

Ze is naar een erg goed huis gegaan. heb al wat mailtjes van de nieuwe eigenaar gekregen en dat doet me goed.

Karan daarintegen zal ik weer veel moeilijker verkopen. Hij past echt heel goed bij me en een paard vinden dat zo goed bij me past is moeilijk. Dus waarom verkopen?

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 13:52

Hmm, dat verkopen. Toen ik jong was, was ik een aantal keren erg teleurgesteld dat er weer eens een lievelingspony van me werd verkocht. Toch groei je daaroverheen. Sommige van die lievelingsponies zijn overigens al lang dood (aan ouderdom, niet iets anders).

Als fokker kan je niet alles houden. Als je ieder jaar een paar veulentjes ter wereld brengt, moet je af en toe keuzes maken.

Bij ons is dus in principe alles te koop, maar wel voor de juiste prijs. We zullen ze nooit allemaal verkopen. De stam is dus niet te koop als geheel, maar individuen uit de stam weer wel.

Overigens letten we er wel degelijk op naar wat voor een adres de ponies gaan.

boemel

Berichten: 8442
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 15:35

Ik heb jarenlang alleen maar op handelspaarden gereden. Je weet dan gewoon dat ze weggaan en daar stel je je ook op in. Toch had ik het bij een enkel paard wel even moeilijk mee dat hij wegging.

Mijn vorige paard had ik gekocht op de handelsstal, waar ik reed. Hij was toen al vrij moeilijk en had een behoorlijke gebruiksaanwijzig. Omdat hij daar echt veel en veel te weinig beweging kreeg verwachtte ik dat hij snel positief zou veranderen als hij bij mij zou komen en lekker iedere dag eruit zou komen. Dat viel helaas heel hard tegen en na een half jaar aangemodderd te hebben, heb ik toch besloten hem weg te doen. Ik voelde me daar best rot over, maar stond er wel volledig achter.

Mijn huidige paard staat op een pensionstal en tevens handelsstal. Er is al meerdere malen interesse in haar getoond. Maar ik wil haar gewoon niet kwijt. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om een leuk paard te vinden.
Ik ben helemaal vertrouwd met haar en ik zou niet direct een paard weten te bedenken waar ik meer aan zou hebben, dus ze blijft zolang het mogelijk is lekker bij me.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 17:19

[quote="STELLAlover"]Stella gaat niet weg! Ik zou dood gaan als zij er niet meer was[quote]

paarden worden toch gemiddeld niet ouder dan een jaar of 25, wat ben je daarna van plan??

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 19:19

Over mij eigen paardje zeg ik: Nee die gaat nooit weg... Daar heb ik zo'n band mee, dat krijg ik waarschijnlijk met geen enkel paard weer. En voor hem zullen ze ook nooit een absurd hoog bedrag bieden dat ik *eigenlijk* niet kan weigeren... Dus die gaat niet zomaar weg!!

Maar ik rijd ook genoeg paardjes voor de verkoop, soms zitten er zulke leukerds tussen, maar toch heb ik er geen moeite mee dat ze weggaan hoor.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 19:35

zelf rij ik op een handelsstal en daar weet je dus van te voren dat de paarden ten alle tijden verkocht kunnen worden. Eeen eigen paard heb ik (nog) niet gehad en weet dus niet of ik die ooit zal verkopen, wel denk ik dat het makkelijker zal gaan om een paard te verkopen als je er meerdere malen mee bent geconfronteerd door het rijden op een handelstal maar misschien ook wel niet omdat je met een eigen paard waar het mee klikt een andere band opbouwd als met een paard die bestemd is voor de handel. Houd niet in dat je je aan deze paarden niet of minder gaat hechten alleen je weet van te voren dat de kans erin zit dat het paard verkocht wordt. Maar ja dan heb je wel weer de uitdaging van een nieuw paard.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 21:21

Stephanie, ik ga er vanuit dat je het als compliment bedoelt *LOL*

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 22:37

Citaat:
promptertje schreef:
Mijn paarden zijn niet te koop, ik heb ze voor mijn plezier, en ik ben gewoon gehecht aan ze. Mijn man is trouwens ook niet te koop

hahaha!!


En omruilen? Knipoog

Ik ben zelf niet tegen verkopen, Palermo heb ik nog zo kort en wil nog zoveel met haar doen en dat vindt ik allemaal gewoon teveel uitdaging.
Maar ik zou het niet weten...misschien als ik later helemaal "klaar"met haar ben en er zouden mensen naar me toe komen die een goed bod doen omdat ze tegen die tijd zo "goed"is Verward

Het lijkt me wel heel erg leuk om gewoon een jong paard te kopen, alles te leren en dan voor het dubbele te verkopen.
Maar dat is de uitdaging en een gevoel van trots.
Uitgekauwde paarden van de markt afhalen en helemaal opknappen, ervaring opdoen, paardje gezond en blij maken en de nieuwe eigenaren.

Heel vreemd iets...Par is op dit moment echt van mij.
Maar zou een kans om bovengenoemde dingen te doen voorkomen denk ik dat ik er helemaal geen moeite mee zou hebben....
Alhoewel ik denk wel zou kijken naar wie het paard koopt...zonde van mijn tijd en moeite als dat beest gelijk weer verziekt wordt toch?
Nu nog een sponsor voor dit superidee van mij hahahahahaha Haha!

Gijsenkim nog een plekkie vrij?? Knipoog Haha!

Nogal wat wazig allemaal...hoop dat jullie allemaal snappen wat ik bedoel.

Greetsz

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 22:39

quote="STELLAlover"]Stella gaat niet weg! Ik zou dood gaan als zij er niet meer was
Citaat:


paarden worden toch gemiddeld niet ouder dan een jaar of 25, wat ben je daarna van plan??
Citaat:

Doodgaan...dat zegt ze net.... Knipoog Lips are sealed

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliënberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 00:44

Mijn paardje is niet te koop Lachen . Ik heb hem gewoon voor mijn plezier en ben er echt wel aan gehecht. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat mensen die meerdere paarden hebben voor de sport of keuringen etc. er in handelen.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 00:57

het lijkt me inderdaad erg als je op paarden rijd die te koop zijn (of ze alleen maar verzorgt) je krijgt toch en band met ze en straks worden ze verkocht, nee dat zou ik nooit willen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 09:10

RockyLover schreef:
het lijkt me inderdaad erg als je op paarden rijd die te koop zijn (of ze alleen maar verzorgt) je krijgt toch en band met ze en straks worden ze verkocht, nee dat zou ik nooit willen


Ik had dat in het begin ook wel ( ik was nog een meisje toen ik begon met werken in de paarden) maar als tien keer je hart gebroken is omdat dat geweldige paard weer verkocht is dan verandert dat. Nu doet het me niks meer. Wat ik wel erg vind (en dat slijt nooit) is als een paard afgemaakt moet worden of als het anderzinds pijn heeft.

dell_1
Berichten: 1966
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 14:37

Lielle schreef:
Stephanie, ik ga er vanuit dat je het als compliment bedoelt *LOL*

Ja natuurlijk

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 23:14

Mijn pony is niet te koop. Anders had ik het al wel gedaan. Ze is eigenlijk te klein voor me, en rijd met haar bij de paarden en kan zelf alleen in het wknd rijden. Maar ik ben nog TE gehecht om haar te verkopen Dit zou ik niet willen. Ik vind veel geld ervoor krijgne minder belangrijk dan een goede stal waar ze terecht komt.... Ik zeg nooit nooit, maar nu niet *LOL*

Joyce

Berichten: 6372
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 00:55

Veerle is er nog maar een paar weken (ben wel de tel kwijt Haha! ) maar wanneer ik een pony koop blijft ze ook. Ze is voor mij niet om geld mee te verienen of iets dergelijks. Dribbel had bij mij ook nooit weggegaan, wat ik met hem had, ik hoop ooit ook een zelfde iets met Veerle te hebben. Ik kan nu nog niet zeggen dat ik super veel van Veerle hou, dat kan niet in die paar weekjes, maar ze betekend wel veel voor me.. Nee, ze gaat zeker niet meer weg...

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 10:49

Sheril is niet te koop. Waarschijnlijk wil ik haar volgend jaar laten dekken, dat veulen zal dan in principe wel te koop zijn. Ik vind dat iedereen dat voor zich moet weten, het is je eigen paard, je eigen leven en je eigen portomonee.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 11:00

Sonja is ook niet te koop,het is mijn eertse eigen pony en die gaat dus echt niet weg. Ik heb een goede band met haar en daarom blijft ze.
Maar volgend jaar wordt ze als het goed is wel gedekt en haar veulen zal eerst nog wel blijven maar daarna gaat ie toch echt weg.
Als eht een merrie is moet ik daar nog wel even over nadenken hoor Haha!