Het zadel (wintec) opdoen was dan ook geen enkel probleem. Eerst heb ik hem zoals altijd gelongeerd. Daarna heeft 1 van mijn verzorgsters hem vast gehouden (k had mijn vriend gevraagd, maar die zat achter de compu). Ik heb eerst op hem geleund en toen hij dat erg braaf toestond heb ik mijn been over hem heengezwaaid en ben gaan zitten.
Bratt bleef keurig staan (was hij op de hengstenkeuring maar zo makkelijk geweest....), alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat zo'mens ipv naast je staat, op je zit

Voorzichtig wat met hem gestapt, terwijl hij vanaf de grond ook met een longeerlijn werd vastgehouden.
Na een paar halve rondjes door de bak (beide zijden natuurlijk) en een paar keer het halthouden te hebben geoefend, vond ik het wel weer genoeg en wilde ik hem voor de laatste keer stlzetten om af te stijgen.
Op dat moment ging meneer op de longeerlijn staan, die natuurlijk knapte...

meneer deed twee passen opzij en stond weer stil. dus ik hem beloond en deed mijn beide voeten uit de beugels. Komt op dat moment niet mijn vriend de bak in... zonder dat Bratt of ik hem gezien hadden...

Bratt schoot opeen snaar voren, recht op de bakrand met schrikdraad af...

Al met al een bijzonder geslaagde dag denk ik... Morgen maar weer een paar rondjes..