Gezocht een leuk paarden/ponykamp

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

festerbeau

Gezocht een leuk paarden/ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 16:48

Hey!
Ik ben op zoek naar een leuk paarden/ponykamp
Graag niet met allerlei poespas, het liefst alleen maar dingen dat je met paarden doet.
Het hoeft niet eens zo heel lang.
Maar ik wil niet een heel oord, gewoon een gezellige manege.
Groetjes,
Festerbeau

PS: Graag met Webadres!! Zodat ik hetzelf ook kan bekijken!
Laatst bijgewerkt door festerbeau op 02-02-09 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

StillAngel

Re: Gezocht een leuk paarden/ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:49

www.poelenburgh.nl mag je zelf heel veel beslissen heb ik gehoord ik ga er van de zomer als 1ste keer heen

Zicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:43

Toen ik nog in mijn ponykampperiode zat ben ik 3 keer naar van Loon in Loon op Zand geweest. Het was echt heerlijk daar! Elke dag 2 uur de duinen in en 1 uur les per dag.

http://www.hotelmanegevanloon.nl/

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 00:24

Verplaatst: BRT --> MA

Omdat er zoveel ponykampen zijn en worden genoemd is het fijn wanneer jullie ook uitleggen waarom jullie juist dát ponykamp aanraden. Juist door te weten wat jullie er zo leuk aan vonden is het voor anderen makkelijker om een goede keuze te kunnen maken.

steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 00:29

Kijk een op http://www.hippago.nl.

Een superleuk (leer)ponykamp, met gezellige kleine groepen, allemaal je eigen pony of paard, niet meer dan 4 in de les, elke dag 2 keer rijden en aan het eind van de week een show waarin iedereen een kur op muziek rijdt!

Echt de moeite waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 16:52

ik ga naar www.eekwal.nl

meestal kleinere groepen.
eigen douche en wc op de kamer(slaap je met anderen er zijn ongeveer 8 stapelbedden per kamer)
is altijd gezellig,doet best veel.

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:31

Ponykamp Jan Dolfing.

Je komt op zondag en eindigt op zaterdag ben er zelf aantal jaar geweest en heb het er echt super naar me zin gehad !
Je doet enorm veel daar met de paarden.
Maar ook een dropping !!
Leuke begeleiding ( vooral dit jaar want dan ga ik zelf begeleiden)
Gezellige mensen ! en leuke buitenritten !

www.paardensportcentrum.nl

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:22

Poelenburgh is een erg leuke manege om op kamp te gaan :))
Je kan er kiezen of je op ponykamp of instructieweek wilt.
Je doet er dressuur, springen, buitenritten en een strandrit.
Ze hebben erg leuke en lieve paarden.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:44

www.simbo.nl -> Les chevaux.
Je bent per dag ongeveer 5 uur echt met paarden bezig, met wassen poetsen voeren wandelen, helpen op de manege etcetc.
het is echt heeeel erg gezellig daar!
Goede begeleiders, leuke mensen, super goede paarden, je kan erg veel leren, en je maakt super leuke strand en bos ritten.
je maakt elke dag wel een goede buitenrit!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:04

Ini slot! (http://www.inislot.nl)
Wil je een week vol plezier, leren, paarden en nog eens paarden?
Dan is Ini slot echt iets voor jou :j
Je hebt daar paarden van verschillende Niveau's, van de B tot de Z.

Ze hebben KWPNERS & Friezen en enkele anderen pony's.
Je krijgt daar de keuze om te gaan; Dresuren, leuke leerzame lessen waar je ook echt iets in leert en ook nog leuk is ook :)
Springen; ik heb het zelf niet gedaan, maar wat ik heb gehoord dat die ook erg leuk zijn om te doen en dat je veel leert.
Buitenrijden; Heel leuk, ik ben zelf niet in het bos geweest vanwege de warmte (dus veel instecten zoals vliegen, horzels etc) ik ben daarin tegen wel langs het water geweest, erg leuk om dat te zien :j De omgeving is wel erg mooi :j en ook leuk om in die omgeving te rijden.
Ik heb zelf alleen Gedressuurd en 1x buitengereden :j

Voor iedereen is er wel een paardje waar jij je fijn bij voelt. Ook hebben ze vele paarden die goed kunnen dressuren/springen.
Ik zelf heb toen ook op wat Zpaarden mogen rijden (bij mijn weten heb ik op 1 of 2 paardjes gereden, die in de Z lopen of hebben gelopen :j )

De paarden staan daar erg vaak op de weide, vorig jaar was hetin mijn week een keer erg warm.
Toen stonden echt alle paarden lekker in de weide :j

Ik zelf, vond het toen echt geweldig. Hoe zij omgaan met de paarden en hoe goed je daar les krijgt is gewoone echt geweldig om te zien/te doen.

1 week kost 250 en het ligt dichtbij Diever.

Als je meer wilt weten mag je mij pben :)
Of je mag anders wel in het topic komen van mij en nog 2 andere meiden. Wij gaan vanzomer weer. :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:18

xdniesje schreef:
http://www.simbo.nl -> Les chevaux.
Je bent per dag ongeveer 5 uur echt met paarden bezig, met wassen poetsen voeren wandelen, helpen op de manege etcetc.
Goede begeleiders, leuke mensen, super goede paarden, je kan erg veel leren, en je maakt super leuke strand en bos ritten.

strandritten? ik dacht dat het in drenthe was :?

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:38

op de boschhoeve ben je ook veel met de paarden bezig. je rijdt 2 keer per dag. en doet daarnaast leuke spellen.

ik heb er vorig jaar een paar kampen begeleid en ik vond het erg gezellig.

www.de-boschhoeve.nl

Knowhow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 07:59

MarieAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:25

LauraXWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 19:02

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:59

Klein Oever ! :D echt,ik vond het geweldig ! Dat is voor een week, en je rijd op verschillende pony's / paarden, je kunt er ook een verzorgpony nemen, die je dan de hele week kan verzorgen, de oudere kinderen slapen in een huifwagen en de kleinere kinderen in de boerderij, je rijd elke dag 2 uur, en je gaat ook 2 keer in de week op buitenrit, die buitenrit duurt anderhalf uur. Elke avond doe je 'spelletjes' en activiteiten, er zit ook een zwembad bij en het is eigen best wel luxe, maar echt super geweldig leuk ! en de leiding is echt heel enthousiast . alleen de leeftijd is t/m 16 jaar .

http://www.kleinoever.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:19

www.roosberg.nl !
Harstikke gezellig, supermooie manege, aardige begeleiding, en zo kan in nog wel even doorgaan :D

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:43

Moderatoropmerking:
Ik zie hier een aantal reacties staan die goed onderbouwd zijn, maar ook een paar die slechts uit een zinnetje bestaan. Ik wil jullie verzoeken om, wanneer je reageert, dan ook goed uit te leggen waarom je een bepaald ponykamp wel of juist niet bij de TS vindt passen, zoals Judje ook al aangaf hierboven. Geef aan wat er leuk is aan het kamp, wat jij als minder leuk hebt ervaren; op die manier heeft de TS er het meeste aan. Te korte reacties zullen hierna als oneliners worden beschouwd en worden verwijderd.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:41

Het Lamoen. www.hetlamoen.nl
Hele leuke pony's en aardige mensen :)
Naast de ponykampen organiseren ze ook een trektocht, daar ga ik deze zomer weer heen.
Dan trek je 3 dagen rond met je pony en overnacht je bij boerderijen/campings. Heel leuk! :D
Het is trouwens ook niet heel groot. Gewoon kleinschalig en gezellig :D

Spetterxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:46

Lindee schreef:
Klein Oever ! :D echt,ik vond het geweldig ! Dat is voor een week, en je rijd op verschillende pony's / paarden, je kunt er ook een verzorgpony nemen, die je dan de hele week kan verzorgen, de oudere kinderen slapen in een huifwagen en de kleinere kinderen in de boerderij, je rijd elke dag 2 uur, en je gaat ook 3 keer in de week op buitenrit, die buitenrit duurt anderhalf uur, en 1 buiten rit is van 3 kwartier. Elke avond doe je 'spelletjes' en activiteiten, er zit ook een zwembad bij en het is eigen best wel luxe, maar echt super geweldig leuk ! en de leiding is echt heel enthousiast . alleen de leeftijd is t/m 16 jaar .

http://www.kleinoever.nl

jhaaa dat is het beste ponykamp daar moet je echt naar toe gaan.
is echt een topp ponykamp. moet je echt naar toe gaan.
ik ga er nu al 3jaar heen en dit jaar ga ik natuurlijk weer.
als je 1 maal bent geweest wil je nergens anders meer heen.

xxliefs

Knowhow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:00

Hoogerheide/Bergen op Zoom

Manege de Molen
Manege Stevenshof
Manege Molenzicht
Manege Paardenhoeve

Bij Stevenshof rijd je veel paard en wordt er ook veel aandacht aan de verzorging besteed. Heel gezellig en niet al te grote groepen. Bosritten, dressuurlessen springen eigenlijk vanalles!

Verzorgzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:24

Ik heb even een klein vraagje.
Wie kent een ponykamp waar je veel rijd per dag?

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:40

van meerder mensen heb ik gehoord dat de ponyhof in zeeland erg leuk is, je doet er veel met de paarden en gaat vaak op strandrit en gaat zelfs zwemmen met de pony's in zee! de hele week worden er foto's gemaakt die je ook kan nabestellen volgens mij. http://www.ponyhof.nl/

bij 't reelear heb je ponykamp (8 t/m 14 jr), jongerentrektocht (14 t/m 18 jr) en jongeren TRECtocht (18 t/m 24 jr) ze hebben er leuke paardjes en pony's en hoor altijd goede verhalen van de leiding (rijden bij op stal ;) ) http://www.reelaer.nl/

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:15

happypaardje schreef:
xdniesje schreef:
http://www.simbo.nl -> Les chevaux.

strandritten? ik dacht dat het in drenthe was :?

Jaa idd daar ga ik altijd heen!! Ik vind het altijd superleuk daar!! Veel buienritten, mooie omgeving, ook veel met de pony's en paarden bezig zijn, bosspellen, voltige, dressuurles, springles en springwedstrijd gwn te veel om op te noemen haha. Als je meer informatie wil kan je me altijd pben :j

Ik weet niet hoe oud je bent maar dit is het 9 t/m 16 ponykamp: http://leschevaux.nl/ponykampen/ponykamp

Dit is het 15+ ponykamp: http://leschevaux.nl/ponykampen/15-ponykamp

Hondkatpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:28

Ik ga ieder jaar naar hoeve la marotte! Echt een geweldig kamp! :)