Flinke teleurstelling wat betreft Fleur...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:23

BALEN zeg.
Maar nu moet je hoop houden,
Jij krijgt je kans nog wel .
A lot of suc-6.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 10:56

Miischien kun je het terwille van Fleur toch nog even aanzien en gebruik maken van die 2 keer in de week. Ik heb er niet echt veel vertrouwen in nav je verhaal maar als je het niet probeert weet je het ook niet.
Je kunt altijd alsnog stoppen. Het is wel jammer dat je vaak dit soort dingen hoort als je paarden van een ander rijdt en dit soort dingen lijken mij ook echt vervelend, vooral als je een beetje ambitieus bent.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:08

He meid kom op he...

Maar wat is het woord van die Marjan? Wat zegt zei dan over de situatie, of heb je die al gesproken? Erkomt vast wel een ander paard waar je op kan rijden, waar het ook meeklikt! En wie weet krijg je over een tijdje Fleur weer terug...You'll never know!

He maar kop op he... niet opgeven, gewoon doorvechten, je bent ongelovelijk sterk heb ik ondertussen wel gemerkt!

You go girl!

Enne... ik sta nog steeds in je msnlijst....

*LOL*

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:29

Inderdaad een rot situatie en zeker niet netjes van die Marjan.
Maar gewoon Fleur blijven rijden hoor, ne is het misschien even 2 keer, maar volgende week heeft het meisje het misschien wel weer helemaak gehad en heb je Fleur weer voor jezelf alleen.
En zo niet, dan kan je toch lekker naar de groepslessen, en als je wilt leren kan dat daar, ook als je het paard maar 2x rijdt.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:52

Balen, maar dat heb je met verzorg- of bijrijdpaarden. Uiteindelijk heb je toch geen bal te zeggen en dan gebeurt er zoiets Boos!

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 11:59

Beetje een luxeprobleem vind ik eerlijk gezegd.
Je hebt een paard, een veulen en bijna nog een veulen, stallen aan huis en alles wat je wilt, en dan loop je te mokken over een paard wat je niet meer wilt rijden, terwijl je het nog wel mag..
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje kinderachtig.
Misschien moet je jezelf eens flink toespreken en blij zijn met wat je hebt. Haha!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 12:19

Dat is geen leuke actie van Marjan. Maar weet je zeker dat Fleur al op naam staat van dat grietje? Moet je niet gewoon even op Marjan afstappen en zeggen dat jullie even ergens over moeten babbelen? Dan kun je op de man af vragen hoe het zit en meteen zeggen hoe jij je daarover voelt.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 12:25

Hey... bah ik weet precies hoe je je voelt, ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt!!! Verdrietig

Er kwam een vrouw met 2 kinderen bij ons op de manege met een SUPER leuke pony (is al een paar jaartjes trug..) en het lukte ze maar niet . Hij was licht aangereden en hun hadden niet het geduld om rustig met hem te blijven. Ik mocht hem toen rijden *LOL* , dat ging super. Hij begon langzaam mooi te lopen en toen hij er klaar voor was mocht ik springles nemen voor op concours te gaan. Alles leek wel perfect Pling . Ik kon hem behandelen als mijn pony, dat zeiden ze ook. Na een tijdje gingen we naar een privé stal want op de manege was het eigenlijk te druk. Het was een heel druk en gevoelig diertje. Er waren best probleempjes, het was een hele uitdaging om er bijvoorbeeld op te stappen zonder dat je eraf getrapt werd. Maar zelfs dat lukte me naderhand allemaal. Op een dag ging ik uitrijden met een meisje die ook op die stal stond, maar het liep allemaal een beetje uit omdat dat paard een ijzer was verloren Scheve mond , moesten we helemaal in stap terug. Het was toen bijna donker eer we eindelijk terug waren. Toen ik op de stal terug kwam kreeg ik te horen dat ik de laatste keer erop had gezeten, ze vonden het onverantwoord wat ik gedaan had Verward . Om in het donker terug te komen. Ik had een goede reden?! toch Verward ?! Maar ja... daarna heb ik van mijn ouders een sgat van een diertje gekregen en dat verzachte de pijn enigzins *LOL* ... ik voelde me toch een beetje gebruikt.. ik had hem zo mak als een lammetje gemaakt en hem zowel dressuurmatig als op springgebied, voor zijn leeftijd goed aan't lopen. en dan, als de kids zover zijn om erop te rijden, kan ik aftaaien om et even cru te brengen . Nou ja jammer...

Je zult je wel niet veel beter voelen hierdoor Scheve mond , maar misschien verzacht het de pijn door de denken dat er na tegenspoed altijd voorspoed komt Pling *LOL* !

Groetjes

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 13:36

Iloon, je weet hoe ik er over denk, we hebben er over gepraat en ik was bij je toen het gebeurde. Je weet dus ook dat ik het grotendeels met Billy eens ben. JIJ hebt eigenlijk wat je wil hebben. Jij hebt tegenover mij veel meer. 2 (3) paarden die je kan rijden, een eigen veulen, een HAVO diploma + dierenverzorgingsdiploma, werk, en je wil nog een nieuwe studie gaan volgen. Ik daarentegen heb een verzorgpaardje die ik alleen in het weekend zie, geen HAVO diploma (eigenlijk alleen een mavo certificaat), zit nog steeds op school voor mijn eerste vervolgopleiding, en ik heb op het moment niet eens werk, laat staan dat het werk wat ik kan doen echt leuk vind, maar ik heb weinig keuze. Je kan juist die uitdaging gaan zoeken door Jur of Harald onder controlle proberen te krijgen! Als je hard genoeg probeerd, weet ik zeker dat het je lukt! Ik geloof in je!! Lovers

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 14:02

Wat een rotsituatie...
Sterkte meid!!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 16:59

Ik weet dat ik overkom als een verwend nest, ik ben het echter niet! Natuurlijk ben ik blij met wat ik heb, daar zul je mij niet over horen.
Punt is alleen dat mij eigen paard tekort schiet in dressuren, mijn Voice is er nog lang niet klaar voor en het aankomende veulen al helemaal niet. Harald kan ik wel rijden, maar het klikt gewoon niet. Ik ga niet voor mijn plezier met hem rijden, ik ga er met tegenzin op. Tuurlijk zou ik willen dat ik hem kon rijden, maar hij is gewoon niet simpel en werkt met zijn kilo's flink tegen me. Geen goed uitgangspunt voor een combinatie, als ik niet weet hoe ik ermee om moet gaan.

Toen kreeg ik dus Fleur aangeboden. Hartstikke leuk dier dat al een tijdlang stilstond. Daar ben ik dus opgeklommen en het klikte meteen. Op haar DURF ik te rijden, hoe gek ze ook doet en hoe eng ze soms kan doen om onder het werk uit te komen. Ik had eindelijk een paard waarmee ik mezelf kon ontwikkelen in mijn rijden en waarmee ik echt iets kon laten zien. Ik ging met haar naar les en ook daar vonden ze de combinatie goed.

Ik weet dat ik dat grietje de kans moet geven, maar ik weet absoluut niets van haar. Mijn eerste indruk was iig niet zo goed. Ze had hele rare dingen tegen me en ik moest zus en zo. Gaaaap En ook dat ze me kwam vragen wanneer ik Fleur wilde rijden, alsof het haar niet uitmaakte, mooi makkelijk.

Ik ben echt benieuwd hoe lang ze het volhoudt! Maar ik weet echt nog niet wat ik moet doen. Ik blijf Fleur bijrijden tot ik weer op Jurga kan stappen (waar ik erg veel zin in heb, eigen paard en vooral Jur, blijft goud waard!) en daarna zie ik wel weer. Kan ik mooi even de kat uit de boom kijken hoe dat grietje is en hoe ze tegen Fleur is. Valt het allemaal mee en behandeld ze Fleur netjes, dan blijf ik Fleur heel misschien doen. Ben ik het echt niet mee eens en zie ik het niet meer zitten om Fleur voor haar te doen, dan is het ook heel simpel afgelopen.

Ik ben nog steeds teleurgesteld in Marjan dat ze het me niet even gezegd heeft. Het paard is wel overgeschreven op naam van dat meisje. Ik snap niet waarom ze Fleur ineens zo drastisch weggeeft. Lips are sealed

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 17:15

Wat balen dat je (op zo'n manier) je paardje 'kwijt raakt'. Ik weet precies hoe je je voelt, want ik heb het zelf ook al drie keer meegemaakt (waarvan 2x een paardje waar ik helemaal gek op was).

Het lijkt mij het goede besluit om haar toch die twee keer in de week te blijven rijden, al doe je het voor Fleur.

En kijk het even aan hoe dat meisje is, je hebt haar nu natuurlijk niet vanuit het beste uitgangspunt leren kennen. Maar dat ze Fleur heeft gekregen,kan ze waarschijnlijk ook wienig aan doen. Bovendien laat ze jou wel de keus of en zo ja wanneer je Fleur wilt rijden. Dit kan zijn vanuit gebrek aan interesse in het paard, maar het kan ook komen door interesse in jou....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 17:30

Het is alleen zo raar dat ze met mij af heeft gesproken dat ik Fleur op woensdag meeneem naar les en ze vandaag zelf gereden heeft. Fleur stond natachtig op de wei toen ik thuiskwam. Ik ga echter vanavond gewoon met haar naar les. Dit was niet de afspraak, voor een keertje zal ik het aankijken.

Misschien klikt het wel niet tussen haar en Fleur, als je een paard 'krijgt' moet je dat nog maar afwachten natuurlijk. Maar ja, je zult zien dat het goed gaat.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 18:07

Jee zeg, wat balen!!!
Jammer dat je zover weg woont, anders had je Nicole wel mogen rijden hoor!!! Je bent natuurlijk altijd welkom hier Party!!
Ik hoop dat het wat beter zal gaan met je de komende tijd, en je kunt me altijd pben hè!! Lachen

Rins

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 18:40

Dank je Rins, ik hoop echt een keer een gaatje te vinden om jouw dames te komen bewonderen!

Ik sprak net mijn stalgenote en die vond het ook al zo'n raar verhaal. Zij ging erin mee dat ze ook niet zou weten of ze Fleur dan nog had doorgereden of niet. Ik weet het ook echt nog niet. Ik neem vanavond Fleur wel weer mee naar les (ondanks dat meidje al gereden heeft). Ik heb er voorlopig echter nog geen vrede mee.

Ze had Fleur vandaag na het werk zomaar zonder deken het land op gegooid, terwijl het helemaal niet zo warm was en Fleur wat bezweet.

Fitzroy

Berichten: 25141
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 18:45

Tja, Iloon, ik kan me toch wel goed verplaatsen in jouw situatie en vind je dan ook geen verwend nest Knipoog.
Tuurlijk zijn er altijd mensen die het met minder moeten doen, maar kijken we niet eerst naar onze eigen persoonlijke situatie?

Als ik jou was, zou ik Fleur idd voorlopig 2 x in de week blijven rijden.
Als 'meidje' nog nooit een eigen paard heeft gehad zou het haar wel eens bitter tegen kunnen vallen en het paard weer aan Marjan retourneren. En dan? Dan heb jij intussen gezegd dat je Fleur niet meer wilt doen en de vraag is of Marjan dan ook nog op jou terug wil vallen.
Dus Iloon, kop op en voorlopig even door de zure appel heen bijten.
2 x in de week ga jij er flink aan werken en wat zij doet moet ze zelf weten.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 18:55

Fitzroy schreef:
Tja, Iloon, ik kan me toch wel goed verplaatsen in jouw situatie en vind je dan ook geen verwend nest Knipoog.


Dank je Fitz *LOL*.

Ik ga nu nog echt geen beslissing nemen, ik kijk het eerst even goed aan. Ergens hoop ik ook dat ze snel genoeg heeft van Fleur, maar ja dan? Marjan heeft niets meer met Fleur te doen, dus heeft er ook niets meer mee te maken. Scheve mond Dan doet ze Fleur vast weg. En om nou te zeggen dat ik breed genoeg zit voor twee paarden...... Ook al wilde ik dat... kan ik het waarschijnlijk nog niet.

Moet het ook ff aankijken hoe haar gedrag op stal is. Vanmiddag waren er ook al wat grietjes met een andere pony over de vloer en ik denk niet dat als dat steeds zo doorgaat dat mijn ouders daar blij mee zijn. (willen niet jan en alleman over de vloer hebben, meer eigen mensen die hier wat te zoeken hebben) Oftewel: bedankt voor jullie reacties, ik kijk het nog even aan.

Er zijn pics van mijn paarden en mij op Fleur onderweg naar de upload....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 20:08


ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 21:47

Ik snap wel wat je bedoeld. Ik heb een pony, tuurlijk ik houd van hem, maarik zal nooit echt ver met hem komen. Ook ik heb 2 paarden aangeboden gekregen om te rijden, de 1e is ondertussen verkocht, de 2e rijd ik nog steeds. Dan pas maak je een kennis met wat nou "echte" paarden zijn, paarden waarmee je verder in de sport kan komen. Tuurlijk wil ik nooit mn eigen pony meer kwijt, maar zonder deze super merrie kan ik ook niet meer, zonder dan arrogant of wat dan ook te zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:27

Tja, dat is behoorlijk balen.
Ondanks dat Roy en Billy wel een beetje gelijk hebben snap ik wel dat je er van baalt.
Als ik nu een supergoed paard te rijden kreeg en het zo zo weer terug genomen worden zo ik ook balen ook al heb ik er zelf 4.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 22:37

Maar moet je nou zover komen dan Ricoh? De meeste mensen doen het voor hun plezier toch? Ok er zijn ruiters die doen het voor de sport, maar voor zover ik weet is het voor Ilona puur en alleen het plezier wat ze er in beleefd. En natuurlijk snap ik ook wat jij bedoelt Lia, en ik kan me ook wel in Ilona verplaatsen, maar ik zou me er niet zo druk en boos over maken.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 22:54

En dat doe ik dus wel. Ik heb een maand lang die merrie verzorgd en ondanks dat het niet zo simpel gaat met rijden, ik moet er hard voor werken, heb ik er vreselijk veel plezier in. Het gaat mij niet puur voor de sport, maar ik wil graag beter worden in mijn rijden. Dat is puur je hobby, je wilt er goed in zijn ook al is het 'maar' je hobby en niet je bereop.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:02

Ja maar zo worden er toch ook voortdurend nieuwe dingen voor andermans neus weggekaapt? Niet alleen in de paardrijwereld, elke seconde is er wel iemand die iets verliest wat die liever niet zou willen verliezen, maar in jouw geval ligt het nog binnen bereik, je bent het nog niet voorgoed kwijt! En je had Fleur in de zomer sowieso weer moeten delen met Marjan (die ik ook enigzins in twijfel trek qua rijkunsten (niet dat ik het goed kan, maar als ik de vergelijking leg tussen Marjan en die meid...)). Zo lijkt het dus alleen wat eerder gebeurd te zijn... misschien komt het nog allemaal goed joh! Ik zou haar iig nog blijven rijden en die meid even wel vertellen dat dat niet de afspraak was, ook al is het haar paard... Jij kan haar ook buiten zetten en haar daar laten staan 's nachts bij wijze van spreken, en als argument gebruiken dat ze elke dag naar stal moet komen omdat dat in de stalregels zou staan (wat er niet in staat, maar als zij er vanaf kan wijken kan jij dat ook). Ik zeg niet dat je het zo moet doen, maar het moet haar alleen duidelijk worden dat dit geen afspraken zijn tussen twee volwassenen (al trek ik in twijfel of ze dat al is).

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:02

Ik kan je goed in jou situatie verplaatsen Iloon. Als verwend zie ik het zeker niet..
Ik zou het ook absoluut niet leuk vinden als dit mij zou overkomen... Alleen denk ik dat je je er misschien toch een klein beetje bij neer moet leggen... Ook al is het niet leuk !! Probeer je er overheen te zetten.. en wacht tot jurga weer lekker bereden kan worden en probeer daar dan weer 1 mee te worden... Het is moeilijk maar als ik jou was zou ik stoppen met Fleur.. Ik zou daar absoluut niet tegen kunnen, jij bent aan het trainen en zij toch weer op een andere manier. En als de communicatie tussen jullie ook niet super verloopt krijg je heel snel last van iritatie's...
Ben je vanavond nou nog wezen lessen ??

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:07

MirandaB, dat paard kent verschillen. Het weet precies hoe ver het kan gaan bij Marjan en hoever het kan gaan bij Ilona. Marjan kon alleen hoeven krabben als ze het volgens een bepaalde volgorde deed, Ilona kan ze krabben in welke volgorde dan ook. Als ze dat daar al mee kan, waarom zou ze het in rijstijl dan niet apart kunnen houden? Als die meid slechter rijdt is het toch geen probleem? Eens geleerd blijft geleerd, als je het maar vaak genoeg oefent. Toch?