Vandaag heb ik wat in de buitenbak aan de dressuur gedaan. Dat ging redelijk, en Laiser kwam aardig uit de verf.
Als je het terrein bij ons nog verder door gaat kom je op een lange zandweg die alleen nog verder gaat naar een paar akkers en loopt dan dood. Tot voor vandaag durfde Laiser nooit verder dan hooguit tweehonderdmeter van de binnenbak af.
Maar ik wilde toch even kijken hoe het vandaag was. Ik had zo'n zin in een heerlijk galopje op die zandpad, alleen dat is veel verder dan dat Laiser normaal durft

Maar ik had zoiets als dat springen lukt, kunnen we dit ook wel eens proberen. Terwijl ik daar aan dacht en aan dat galopje. Kletste ik tegen Laiser dat als hij dit pad durfde op te lopen dat we dit wel konden gebruiken om even lekker een galopje te trekken.
Ik weet niet wat het is geweest, maar Laiser liep en bleef lopen. We waren al behoorlijk ver weg en hij bleef maar lopen.

We waren al heel ver op de akker (die nu toch braak lag) toen ik Laiser met een grote bocht terug reed richting het pad.
Toen we bijna op het pad waren draafde ik heb aan en zette hem daarna in galop. Hoewel dit de weg naar huis was bleef hij lekker bij me

En alweer heeft Laiser iets gedaan wat hij hiervoor niet eerder heeft gedaan.

Dit is toch wel een fijne carnavalsvakantie op deze manier. (En als het weer een beetje mee werkt sluit ik de week samen met Laiser en een stalgenootje en haar paard af met een buitenrit door de Drunense Duinen