Citaat:
Pony's en paarden kunnen redelijk lopen maar ook niet dat je denkt zo nu loop ik echt lekker en mooi (ieder geval zelden).
Heb ook op de diverse maneges gereden en moet zeggen dat ik op Waarland toch de paarden erg fijn had lopen. Er zijn meerdere paarden die je lekker rond kan rijden en wat moeilijkere oefeningen mee kan doen zoals SB, Travers. Ik heb er mijn galopwissels gereden om de 3 passen! Paard waar ik dat mee kon is er helaas niet meer. De lessen zijn afhankelijk bij wie je lest afwisselend (zeker bij Karin) en je krijgt goede uitleg. De stallen zouden iets vaker gemest mogen worden of opgestrooid.
Bij De Steenen Kamer lopen fijne paarden en er hangt een goede sfeer. Ik had zelf iets meer variatie in de les gewild maar je kan niet alles hebben.Stallen waren erg netjes.
Bij Beukers rij je vaak op wat pittigere paarden. Er zijn vaak goede springpaarden bij (Russel bijvoorbeeld) vond alleen de lesbak een beetje aan de kleine kant en dat ik er reed gebeurde het regelmatig dat er een paard aan de kletter/bokken ging.
Poelenburgh heeft best een aantal fijne paarden maar ik hou er niet van als een manegepaard met elastiek gereden moet worden. Wel weer afwisseling in de les. Ik vond dat er toen ik er reed niet zo heel veel uitleg werd gegeven over de oefeningen.