Manegepony loopt mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij een band met een manegepony?

Ja
13 (61%)
Nee
5 (23%)
Nooit over nagedacht
3 (14%)

Totaal aantal stemmen: 21

Liesjeloef

Manegepony loopt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 17:53

Hallo,

Ik rijd nogsteeds op een manege,waar ik natuurlijk een lieveling heb.
Een Fjord,genaamt Fjordy.Ik rijd er zowat elke week op,en bosritten,
en huur hem altijd in de zomer.Nu al ongeveer 3 jaar,of langer!

Nu vroeg ik me af,of het kan om zo'n band te hebben met een pony.
Ik bedoel,hij loopt gewoon naast me zonder dat ik veel contact in de mond heb (hiermee bedoel ik dus: Wel de teugels vast,maar aan een kant en ze losjes,zodat als erwat gebeurt,ik hem altijd vast heb, :D )
Ik zou ook wel eens willen weten of er meer mensen zijn die zoiets hebben met een manegepony.

Groetjes Lisa

Blue9

Re: Manegepony loopt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:58

Ja de meesten goed opgevoede pony's lopen wel zo mee, ik denk niet echt dat hij jou veel specialer vind als je een keer in de week komt, er zijn zoveel kindjes voor hem. Misschien in de zomer als je hem huurt maar een bad krijgen heeft toch wel wat meer tijd nodig.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:01

Ik had ook zo een manegepaard, die heb ik ruim 5 jaar iedere week meerdere dagen gedaan :) Met hem had ik echt een goede band

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 18:01

Maar,ik bedoel,ook echt hinniken als je binnen komt, en bij een ander niet?'
Chantal: Zoiets bedoel ik dus :)

kobus1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:03

Het ligt er helemaal aan hoeveel jij de pony doet en hoeveel andere mensen erop rijden. Als er maar een stuk of 3 tot 8 mensen op rijden kan je best een band hebben met de pony maar zijn het er meer, des te lastiger het wordt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:06

Mijn ervaring is dat als je ze regelmatig lekkers voert, je een band met ze krijgt en naar je hinniken :D

Toen mijn eigen paard vanwege een blessure dagelijks gestapt moest worden, was er ook een manegepaard dat eruit moest komen. Ik deed dan altijd eerst mijn paard waarna ze muesli kreeg. Een klein beetje van de muesli kreeg het manegepaard, waarna ik hem eruit haalde om te stappen.
Dat heb ik een weekje of wat gedaan, en daarna ben ik die muesli gewoonte blijven houden. Nu doe ik het al denk een jaar niet of nauwelijks meer (misschien eens per week), maar hij blijft stug hinniken als hij me ziet. Waarschijnlijk denkt 'ie dat als hij maar genoeg gilt, hij meer eten krijgt :D

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 02:47

Verplaatst: OPG --> MA