Ik ben toch naar Utrecht gegaan vanmorgen, daar is ze gestorven in de paardenkliniek.
Ik ben alleen gegaan, want niemand denkt nog aan wat er een half jaar geleden is gebeurd. In de auto moest ik al huilen, het was zo lang geleden dat ik diezelfde route reed... En toen ik die reed, leefde ze nog, en nu dus niet meer.
Ik had een bos rozen gekocht, rode en roze, en een gedichtje gemaakt die ik bij de rozen heb gedaan.
Ik kwam daar aan en maar huilen!!! Ik wist niet dat ik het er nog zo vreselijk moeilijk mee had...

Ik ben overal geweest, de onderzoeksruimte waar ze heeft gestaan, haar stal daar, en de koliekbox waar ze is ingeslapen. Ik schrok nog erg toen er in haar stal een paard stond met precies dezelfde kleur en kont, ik kwam de hoek om en zag dat dus in een oogwenk, ik dacht al dat gek werd ofzo

Ik was van plan de bloemen bij de koliekbox te leggen, daar is ze immers overleden, maar het was best druk en iedereen keek me al zo raar aan dat er een huilend meisje met rozen rondliep, dus toen heb ik ze maar bij haar oude box daar gelegd.
Toen ik weg ging voelde ik me natuurlijk nog steeds erg rot, maar op de een of andere manier voelde het toch opgelucht, dit was wel het minste wat ik voor haar kan doen. En straks 3 september 2003, ga ik weer terug met bloemen, en dan ieder jaar 3 september. Ik vergeet haar nooit en ik hoop dat ze dat weet.
Het kan me weinig schelen als anderen dit overdreven vinden. Wat me wel kan schelen is dat iedereen haar vergeten is, behalve ik. Alles wat ik graag wil is dat ze niet negeert wordt als ik over haar praat.