Raar gevoel: stoppen met paardensport?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustWendy

Raar gevoel: stoppen met paardensport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 21:52

Hoi!

Ik ben afgelopen zomer gestopt met rijden omdat ik een huisje kreeg. Dus paard verkocht waar ik Z2 mee reed. Nu rijd ik sinds kort weer op andermans paarden. Nu komt het: Twijfel nu of ik niet definitief wil stoppen..... gewoon alle spullen verkopen, trailer, zadel hele reutemeteut....:S Vind het zo raar dat ik met deze gedachte loop... wat moet ik hier mee?

Iemand ook zoiets gedacht?> Meegemaakt?
Laatst bijgewerkt door Mocca op 19-01-09 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Anoniem

Re: Help is dit normaal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:55

ik ben zelf ook helemaal gestopt in de paardenwereld alle spullen alles weg etc... maar na 6 jaar hield ik het echt niet meer uit en heb nu een bijrijdpaardje, ik had trouwens heel veel spijt van mijn beslissing gekregen maar waarom wil je stoppen?

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:55

Je hoort veel mensen die door verandering met deze gedachte lopen.
ik zeg altijd doe wat je echt wil. als je het paardenvirus echt onder de leden heb. gaat het toch weer kriebelen.

als jij je voldoening niet uit andermans paarden kan halen en je geen eigen paard kan onderhouden. moet je bij je zelf goed nadenken wat JIJ wilt, dan kom je er echt wel uit......

succes, smurfje

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:57

nee ik heb dat nog nooit meegemaakt...ik rij niet veel maar heb nog steeds veel plezier in het verzorgen van mijn paarden....dus ik ken het gevoel niet.
Maar....als je er geen lol meer in hebt zou ik gewoon stoppen...het moet wel met plezier gaan lijkt mij....

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 22:02

als ik eenmaal bezig ben vind ik het wel leuk maar ga soms met tegenzin en heb het in de 4 maanden dat ik niet ging niet heel erg gemist

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:03

Hm klinkt bekend, ik was lange tijd ook uit de paardenwereld getreden.

Manege's werden te duur om voor mij en me broer nog op paarden te kunnen rijden.
Overig moesten wij op scouting door gaan, ik was lange tijd er kapot van.
Die tijd was verdreven (paarden intresseerde me niet eens meer en dee geen blik ernaartoe) voor meer dan 6-7 jaar lang tot ik iemand tegen kwam die ook paarden had en toen op gegeven moment brande mijn lichtje weer voor de paarden. Toen had ik werk (uitzendkracht) en was gestopt met scouting en ging met de paarden verzorgen.

Later kreeg ik me eige verzorg paard en die klik was er zo erg bij dat ik haar heb gekocht. Helaas is de stal in die tijd ver achteruit maar ik en Now zijn gelukkig goed terecht gekomen en krijgen nu ook veel beter les.

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 22:11

Ja, het word mij ook allemaal veel te duur! Het is vanaf mijn 8ste mijn lust en mijn leven. Nu ben ik 4 maanden gewend aan een paardloos leven en heb ik een eigen huis. Het huishouden en een fulltime baan is ook druk zat.... :S

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:07

Het zit in je hart en nieren of niet he ;) Paarden is geen hobby := tis een ziekte :+

Heb vorig jaar al me paarden verkocht ivm scheiding.. en alleenstaand mama. ( geen tijd en geld) Nu heb ik nieuwe relatie getrouwd etc. en nu mis ik zooo me vrije tijd en me passie..

Kan er nog steeds goed om huilen :j

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:08

Ook ik had wel eens de balen dat ik WEER naar me paard moest als ik weinig tijd had. maar echt.. je moet wel een ander hobby of er wat naast hebben.

dat heb ik niet * behalve me kids* Ik wil zo graag iets voor me zelf terug. Al is het een verzorgpaard ( en heb zelf een hengstenhouderij gehad met me ex. en runde een pensionboerderij met 20 paarden.. )

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:16

Jahoor, ik vind het wel 'normaal'.. en heb het zelf ook meegemaakt toen ik 23 was (22 jaar geleden!!!) Paard verkocht, en op mijn zelf gaan wonen. Heel ander leven. Man leren kennen, huisje gekocht enz. enz. En toch.... gaat een paardenkriebel nooit weg, en die stak 5jaar geleden toch de kop weer op, en nuheb ik al jaren weer een eigen paardje, waar ik zielsgelukkig mee ben!
Die 18jaar zonder paarden heb ik ze eigenlijk ook niet echt gemist.. tot ik weet eens een lesje ging rijden, en van het een kwam het ander :D

Sterkte met je beslissing. Geen drama van maken. :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 01:38

[LZP] > [PP]

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:10

Dat je wilt stoppen kan ik wel begrijpen.
Maar ik zou al je spullen wel houden hoor ;)
Weet je, het kost je niks als je het hebt staan, behalve je trailer.

Maar eens...misschien..wil je weer beginnen.
Dan heb je gelukkig al je spulletjes nog.
Als je die verkoopt en je moet opnieuw alles weer aanschaffen, ben je altijd meer geld kwijt
dan dat je voor je eigen terug hebt gekregen.

Ik denk dat velen van ons wel eens helemaal gestopt zijn met rijden, en dan jaren later toch weer
zijn begonnen.

Veel sterkte met je besluit :(:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 10:15

Ik ken het wel.

Gereden van mijn 8e tot mijn 20ste en daarna gestopt idd huisje, boompje maar geen tijd voor beestje.

Op mijn 30ste begin het weer te kriebelen en idd.. weer gaan rijden als bijrijdster en nu dan weer sinds ruim 2,5 jaar een eigen pony...
Ik denk dat het niet slecht is om een tijdje om je heen te kijken en je te concentreren op andere dingen.

Paarden zitten in je bloed en zal er altijd blijven zitten en wie weet.. eens komt er weer een tijd dat je zegt. Ja... ik ga weer eens rijden.

Sterkte, doe wat je denkt dat goed is voor jezelf.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:05

Ik herken het ook.
Ik ben twee jaar terug op kamers gegaan en mijn (verzorg)pony bleef in het dorp bij mijn ouders staan, ik kreeg gewoon een heel ander leven, had het druk met school vrienden vriendinnen, waardoor het paard er aan onderdoor ging.

Heb ook wel eens overwogen om te stoppen, maar ik blijf toch wel een penny meisje, en vind paardrijden gewoon leuk om te doen. Heb me er daarom bij neergelegd om het met wat minder te doen, en gewoon af en toe een rondje te hobbelen als ik daar zin in heb.

Keeltje135

Re: Raar gevoel: stoppen met paardensport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:09

mijn zus heeft dat ook ze is nu 1 a 2 jaar gestopt , maar ze wilt nu weer gaan rijden ... gelukkig heeft ze haar spullen nog anders moest ze die weer opnieuw kopen

ReLaFe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:00

Ik heb in 2007 mijn paard helaas moeten verkopen door gezondheidsproblemen van mijzelf. Het ging echt niet meer helaas. Gelukkig voor mij en mijn lieve paardje heeft een goede vriendin hem gekocht en staat hij bij haar aan huis.
Ik ga paar keer per jaar er een paar dagen naar toe en dat zijn ech tmijn paardendagen. Lekker knuffelen met mijn paardje, beetje rijden en met de andere paarden helpen.

Ik ben nu gaan fotograferen en fotografeer veel paarden. Ook gaat mijn camera standaard mee naar Duitsland, waar mijn paardje nu woont.

Het is voor mij te zwaar om zelf een paard te hebben en dit was voor mij en voor hem de beste oplossing.

Ik mis het paardengebeuren wel heel erg en vooral ook mijn paardje. Elke keer als ik naar hem toe ga, dan komen de tranen weer bij de aankomst en bij het afscheid, want hoe goed hij het ook heeft, het liefst zou ik hem weer mee naar huis willen nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 10:42

Waarom zou je desnoods niet gewoon een tijdje stoppen, kijken hoe het je bevalt?
Je kunt immers altijd weer het rijden oppakken als blijkt dat je het mist?

Connie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:06

Ja heel erg herkenbaar. ik ben 2 en een half jaar geleden gestopt doordat het niet meer lukte, alleen ik mis het nu nog steeds even erg als in het begin en ik heb ook niet het gevoel dat het minder gaat worden. ik heb dus ook besloten dat ik er weer mee ga beginnen. gelukkig heb ik al me spullen nog (als ik jou was had ik je spullen ook nog niet weggedaan!)

alleen ben ik zo bang dat ik een heleboel ben vergeten als ik straks weer ga beginnen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:18

Nee joh je verleert het niet. Heb je zo weer terug.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:26

Als je gevoel je ingeeft dat je er geen zin meer in hebt, moet je gewoon helemaal stoppen.
Je bent nu met heel andere dingen bezig, en vaak heb je dan geen zin meer om nog iets erbij te doen wat relatief veel tijd kost.

Je paard is toch al verkocht, dus die beslissing hoef je niet meer te nemen. De rest zijn maar spullen, als je toch een keer weer wilt beginnen kun je altijd nieuw kopen. Het internet is er vol mee!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 02:37

IK heb laatst ook met die gedachte rond gelopen. Heb een drukke baan met lange dagen en behoorlijk wat reistijd.
Wil graag in opleiding tot internist en de komende jaren zal het dus echt niet rustiger gaan worden := (nog ongeacht van waar ik naar toe moet gaan verhuizen, nu staan ze bij me aan huis).

Heb door drukte op het werk en het weer twee maanden niet te paard gezeten en me in die tijd prima vermaakt :j Had er ook even helemaal geen zin in.
Maar toen het zonnetje uit de nachtdienst vandaan ineens scheen begon het toch weer te kriebelen en ben ik er weer opgeklommen.

Heb voorlopig het idee om alleen het schimmeltje mee te nemen als ik moet gaan verhuizen. Dan zie ik wel weer verder hoe het loopt.

Maar had nooit gedacht dat ik twee maanden niet op het paard kon zitten zonder het te missen, begon daardoor echt te twijfelen of ik alle kosten en de tijd er nog wel voor over had :o
Terwijl het altijd echt mijn lust en mijn leven was!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:34

Herkenbaar! Ik heb van mijn 6e tot mijn 16e fanatiek gereden en was helemaal weg van paarden en paardrijden. Daarna ben ik zomaar opeens gestopt omdat ik er geen zin meer in had (andere interesse, druk met school en vrienden die niks met paarden hadden) En op mijn 20ste begon het weer te kriebelen en ben ik bij een manege gaan rijden en al snel snel vond ik een bijrijpaard. En nu sta ik op het punt een eigen paard te kopen!

Dus als je wil stoppen moet je dat vooral doen, maar ik zou niet meteen alle spullen verkopen. Misschien begint het toch weer te kriebelen. En mocht dat niet zo zijn dan kun je nog altijd alles verkopen.