Dus het pad af stappen, richting de weg... en natuurlijk komt er -net- een vrachtwagen de hoek om met sissende remmen die ECHT geen twee seconden kon wachten totdat ik gepasseerd was.... Dat vond Sootje dus niet zo fijn, en hij sprong dus toch maar even weg, maar niks dramatisch. Dan denk je toch dat die chauffeur het wel door heeft, maar nee hoor... komt 'ie recht op me afrijden... DOH! Gelukkig is Solon geen renner, dus hij sprong wel, maar bleef verder wel staan met zo een "watisdatnuweer?" hoofd. Dus toen eindelijk de weg over... en het bos in!
Stukje draven, paardje in de verte was wel interessant, maar hij bleef heel netjes bij me. Bruggetjes waren ook niet eng, dus toen ben ik maar een iets groter blokje gaan rijden in een stukje waar ik eigenlijk pas een paar keer met hem geweest ben.
Dat interesseerde hem dus niks. Lekker ontspannen draven en echt heel relaxed kauwen op het bit en lekker rond, dus hij was ook echt lekker in de hand...
Dus toen uiteindelijk een lang pad naar huis... Ik dacht ik probeer het gewoon... Hij draafde lekker rustig, ik ga zitten, zet mijn been erin en zei "galop"... en ja hoor... hij twijfelde niet eens! Galopeerde zo weg... super rustig tempo, niet versnellen of rennen, of trekken... Gewoon aan een lang teugeltje. Natuurlijk een beetje gebrek aan coordinatie, dus ik zag dat witte voorbeentje steeds heel ver naar voren zwiepen, maar echt kicken dus

Jaja, ben weer supertrots