spelletjes met je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frankietjeJarig

spelletjes met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 16:09

wie weet er leuke spelletjes om met je paard te doen met de manege.
niet te moeilijke maar tog wel hele leuke spelletjes

gr alvast bedankt Bloos OK dan!

Sammetje_

Re: spelletjes met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:10

Wat wij vaak deden was tikkertje. Dus de 'tikker' in het midden en dan de rest aan de ene kant van de bak en dan zo hard mogelijk naar de andere kant van de bak.

Of estafette met bijv. een hindernisje etc.; dat kun je zo groot maken als je zelf wilt!

Of met zo'n grote fitnessbal? Haha!

Edit; je topic staat hier alleen wel verkeerd, ik tem even.

Randy154

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:34

Ja paarden voetbal is inderdaad leuk, althans als je paard het ook leuk vind, want lang niet alle paarden vinden zo'n grote bal leuk.
Of iets van annemarie koek koek, is ook wel erg leuk met kleinere kids, maar dan te pony natuurlijk, stoelendans, ei lopen, Dus een lepel met een ei erop meenemen en zo een parcourse lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:02

TAO --> MA.

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:00

Paar pilonnen op de middellijn, om de beurt bij A of C afwenden en dan : slalommen of bij de eerste pilon aandraven, bij de tweede aangalopperen, bij de derde halthouden ( veel variaties mogelijk ).
Ook leuk is een soort van 'hindernisbaan' met balkjes in een rechte bocht op de grond (weet niet hoe ik het beter kan omschrijven) waar je tussendoor moet sturen.
Of letter-race: Ieder start bij een eigen letter en dan allemaal in het zelfde tempo rijden, wie eerder of later bij zijn eigen letter terug is, valt af.

Maaar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:38

Wij deden altijd Estafette, Schipper mag ik overvaren en Letterdans. (Zelfde als stoelendans, maar ipv van stoelen moet je heeeeel snel naar een letter in de bak rijden. En steeds valt er een letter af. en dus ook 1 iemand, die te laat is en niet bij een letter staat)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:15

wij hebben 1 keer een onwijs melig spel gedaan..
alle paarden/ruiters op een rij aan 1 korte zijde... (bijv bij de c, allemaal naast elkaar gaan staan).
iedereen moet een partner zoeken en daar dus naast gaan staan.
allebei hou je een uiteinde van een (stro) touwtje vast.
op "start" gaat iedereen zo snel mogelijk naar de overkant van de bak (stap, draf galop, moet je zelf weten), aan de overkant moet je draaien en weer terug , t koppel dat t eerst terug is heeft gewonnen.
MAAR : je moet ten alle tijde jouw touwtje vasthouden samen met je partner. laat een van de twee los ben je gedisqualificeerd.

klinkt echt heel makkelijk maar wij hebben dit 1 keer gedaan: heen weg ging super, maar aan de overkant van de bak besloten alle paarden om samen, na de draai, in volle rengalop naar de overkant terug te vliegen.
uit reactie greep iedereen zn touwtje vast om niet gedisualificeerd te worden, maar alle paarden gingen er flink vandoor dus iedereen trok zn partner half van zn paard af, een grote chaos, en we konden de paarden maar net optijd voor de bakrand aan de overkant stoppen..
hilarisch :P
de paarden voelen op de een of andere manier dat het een wedstrijdje is, echt heel leuk

baronnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:41

wij deden ook altijd annemaria koekoek, tikkertje of schipper mag ik over varen erg leuk ook te paard.

dudolientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:09

wij deden altijd vossenjacht, dan moet 'de vos' en handdoek in zijn laars stoppen en dan moeten de rest van de ruiters proberen de handdoek uit de laars te trekken.

ook deden wij iets, ik weet niet meer hoe het heet en het is ook meer een oefening dan een spel..
Naast de lange zijde staan dan 4 inuitjes en aan de andere kant van de bak 2 pionnen zo ver mogelijk uit elkaar en dan moet je eerst de 4 inuitjes nemen en dan van de ene pion naar de andere zo hard mogelijk en dan galopwissel en weer zo hard mogelijk terug in de andere galop en daarna de inuitjes weer.

wij deden ook nog schipper mag ik over varen en barrelrace of pacourtje.

ik hoop dat je de uitleg een beetje snapt.

succes :+

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:11

wie het snels aan de overkant is.. :P

let wel op eerst goed aansingelen whahah :P