Wat voor vergoeding moet ik geven?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Wat voor vergoeding moet ik geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 09:34

Jawel jawel Tong uitsteken het is weer zo ver ik ga met vakantie (die betaald wordt door schoonouders)

Nu moet ik dus een oplossing gaan zoeken voor mijn dierentuin en het enige probleem is toch wel mijn paard.
Gelukkig heb ik er momenteel maar eentje.

Ik ga ruim 12 dagen weg waarvan ik 2 dagen hem nog zelf kan doen.
Verder vraag ik mijn vriendin hem te rijden dat zal hooguit 1-2x worden (woont ver weg) en mijn paps zal hem wel een x longeren.
Mijn andere vriendin die hem vaak doet is dan hoog zwanger en staat op het punt te bevallen (zij heeft 2 paarden die ik nu vaak doet maar ze heeft eigenlijk geen tijd)

Verder ga ik met niemand om op stal dus heb ik nu een probleem.
Nu weet ik dat er wel een paar niet vies zijn van geld en wil ik vragen of ze tegen een vergoeding mijn pwoon ff wil longeren gewoon aan halster ong 20 min

En dan denk ik aan 3-5x maar wat moet ik daar voor geven?

Een persoon had zichzelf aangeboden en die vroeg dus 75 euro heb hard gelachen vervolgens vroeg ze 50 euro maar ik vind dat toch best veel.
Ze mogen ook 1x longeren en verder losgooien.

Wat en hoeveel zouden jullie uitgeven?

Tempus_Fugit

Re: Wat voor vergoeding moet ik geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:38

Hoop geld 50 euro voor 3-5x longeren/los gooien, dat is toch haast geen werk.

5 euro per keer, lijkt me eigelijk wel een redelijk bedrag toch?
Maar vertrouw je ze wel dat ze het eigen doen als je zoiets afspreekt? (als je zegt verder niet met ze om te gaan)

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:40

Jeetje bij ons op stal gaat alles wel wat makkelijker hoor... We vangen elkaar op zodra er iemand weg is...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:41

Ik ben speciaal van boven even naar beneden gelopen (op deze pc kan ik wel inloggen) om te reageren, en ik wilde dus ook zeggen 5 euro per keer vind ik een prima bedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:46

Jeetje wij doen dat gewoon voor elkaar bij ziekte of vakantie, daar komt hooguit een bakkie koffie voor terug en die komt toch wel Haha!

Maar goed, als er echt een betaalsituatie gewenst is dan zou ik zeggen 5 euro per keer.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 09:52

Ja ik vertrouw 2 mensen wel dat ze het zouden doen omdat ze al paarden losgooien voor andere tegen betaling (1.5 euro per dag voor losgooien)

Het vervelende is gewoon dat ik "volwassen" ben met een pony.
Mijn pony is oud en zeer moeilijk te rijden daardoor is ie voor veel volwassenen niet meer aantrekkelijk.
Kinderen vertrouw ik zelf niet.

5 euro is iid een beter bedrag Haha!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:55

Tja, volgende keer als ze jou vragen ga je dan ook geld vragen? Bij mij op stal is er nooit een probleem over wie je paard doet... Er zijn er genoeg die het geen probleem vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:57

Kun je anders niet gewoon deze extra activiteiten "inkopen" bij je stalhouder?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:57

Ik vind 5 euro ook genoeg. Kleine moeite om je paard even te longeren of los te gooien toch? Toch denk ik ook dat er wel mensen zijn die het zo even doen hoor..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 09:57

Mensen vragen mij niet Haha!

De paarden van mijn vriendin doe ik nu gewoon veel losgooien en soms rijd ik ze (donder ik dus vanaf Haha! )

Maar andere mensen vragen niet of ik hun paarden wil losgooien.
Heb het namelijk erg druk (fulltime werk) en 1-2 paarden

Verder onderling wordt het wel redelijk geregeld (meisjes vriendinnen enzo)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 10:08

Sonja schreef:
Kun je anders niet gewoon deze extra activiteiten "inkopen" bij je stalhouder?

hij mest en voert en dat is het al kom je een week niet, hij doet niks met paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:12

tita schreef:
hij mest en voert en dat is het al kom je een week niet, hij doet niks met paarden

Da's je eigen keuze geweest, om bij zo'n "stalhouder" te gaan staan. Is naar, maar daar pluk je nu dus de vruchten van.
Hoewel met met een paar eurootjes dus hopelijk via een stalgenoot wel goed opgelost wordt.
Zit er anders geen betrouwbare Bokker bij je in de buurt die ff bij wil springen?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 10:50

Haha! het is de beste stal in de omgeving en ik wist waar ik aan begon.

Ik kan wel mensen vinden maar ik vroeg me gewoon af hoeveel ik moet geven

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:54

Tja onbegrijpelijk dat ze niet zo begaan zijn met je.. Als ik een weekendje weg ga dan heb ik toch al snel drie mensen die zich aanbieden om gratis mijn paardjes te doen. En wij hebben een stapmolen dus dan schrijf ik hem daar gewoon voor in, dan maar wat duurder....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 10:56

stapmolen hebben we nog niet.

en weekendje lukt me nog wel dan heb ik wel wat mensen Ja maar voor langere periode is het moeilijk en zoals ik al zei mijn vriendin die het altijd doet is hoogzwanger dus zij valt af ik wil haar niet belasten.

Gaat goed komen hoor

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:04

Hm, klinkt als een erg gezellige stal. En je zult het vast niet voor de gezelligheid doen, maar je opmerking van "Ik ga niet met de mensen op stal om" klinkt bijna arrogant.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:13

ik betaalde voorheen altijd 1 euro per dag om los te zetten
ze vroegen 10 euro voor longeren maar ik vind 5 euro een beter bedrag
overigens snap ik het ook niet helemaal
als ik bij wijze van spreken een week niet zou kunnen mesten en voeren enz dan staat er altijd wel iemand klaar op stal voor mij!
zoiezo zetten ze hier op stal vrijwillig elkaars paarden los (zowat elke dag!)
ik denk dat het toch ook heel veel met het aspect "sfeer" te maken heeft

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 11:22

iepsel schreef:
Hm, klinkt als een erg gezellige stal. En je zult het vast niet voor de gezelligheid doen, maar je opmerking van "Ik ga niet met de mensen op stal om" klinkt bijna arrogant.

er staat dat ik met niemand om gaat klinkt beter dan mensen maar dat komt omdat ik altijd op dezelfde tijd komt ben tussen 16.00-17.00h op stal en ben vaak voor 18.30h weer weg dan zijn er maar weinig mensen op stal.
In weekend kom ik op zaterdag rond sluitingstijd en na sluitingstijd Bloos
Op zondag verschillend en dan zie ik wat mensen Haha!

Ik ben gewoon een einzelganger doe mijn paard en ben weg ik sta er iid niet voor gezelligheid (de leuke groep is sinds paar jaar weg)
Verder staat mijn paard er toppie vandaar dat ik blijft Ja Ja

Stal zelf is niks mis mee en misschien ga ik met de vekeerde mensen om ze hebben allemaal 2 paarden dus net als ik geen tijd

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:34

tjonge zeg, dat ze niet even je paard buiten willen zetten, of even 20 min aan de longeerlijn. Welke moeite is dat nou zeg. Jij zou toch precies hetzelfde voor hun als je de tijd had. Maar ik zou zeggen, tegen 1 persoon, 20 euro kan je krijgen voor alle dagen.

Jammer dat je net even te ver weg woont, anders had ik het graag voor je gedaan

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:43

Stalgenootje heeft laatst een hele week mijn paard gedaan (losgooien en mesten) zij vroeg daar niks voor hoor! (heb wel een kleinigheidje voor dr gekocht op vakantie!) Ik vind het echt belachelijk dat ze daar geld voor vragen bij jou op stal..wij doen dat gewoon als 'vriendendienst' ik ben er toch dus het zal mij dan een worst zijn of ik 1 of 2 paarden moet doen hoor!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:45

5 Euro per keer lijkt mij de max.
Ik vond de suggestie een betrouwbare bokker in de buurt te zoeken ook niet zo gek. Die kan dan misschien voor de volledige 10 dagen de verantwoordelijkheid voor jouw pony op zich nemen (hoewel ik min of meer uit je beginpost begrijp dat je al spoedig op vakantie zult gaan en het ook niet makkelijk is iemand die je niet kent maar gelijk 10 dagen op je pony te laten passen).

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:47

Bij ons op stal ging het ook een stuk gemoedelijker.
Als iemand niet kon vroeg die gewoon van te voren of iemand anders m even los wilde doen.

Verder tja ik denk dat je gewoon moet kijken wat je er voor over hebt.
5 euro voor 20 min werk is meer als zat lijkt mij.
En dan moet je nog maar er van uit gaan dat ze het ook echt doen?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:53

Jammer dat het niet even over en weer kan, moet je er toch voor gaan betalen dan lijkt de genoemde € 5 redelijk. Het is toch een hobby waar je mee bezig bent en je krijgt er nog voor betaald ook!
Hier gaat het gelukkig ook over en weer. Vorig zomer 3 weken voor het paard van een stalgenoot gezord, mesten, binnen halen even een borstel er over. Zij heeft daarna een week voor mijn paard gezorgd tijdens de vakantie. Was allang blij dat het zo kon.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 11:57

Nathalie de 2 mensen die ik op het oog heb, verwacht ik wel dat ze het doen iig de pony eruit halen ik weet niet of ze het willen doen want ze hebben beide al 2 eigen paarden en eentje heeft er ook nog eentje in verzorging.
Het zijn 2 vrouwen die niet werken en middelbaar leeftijd hebben dus betrouwbaar met beide maak ik geregeld een praatje.

Betrouwbaar bokker in de buurt heb ik een hard hoofd in, ik vertrouw niet zo snel vreemde mensen.
Heb toch liever iemand van stal maar wist niet wat ik moest vragen.

De persoon die het altijd voor me doet doet het iid gratis (geef wel wat) maar zij is hoogzwanger.
De vrouw van de stalhouder gooide mijn pwoon wel eens los met haar paard ook zij is hoogzwanger Haha! zit gewoon beetje tegen dit jaar.

En ben super blij dat het er maar een is volgend jaar heb ik er dus 2 naar verwachtingen maar problemen zoals dit zorgen ervoor dat ik twijfel.

En nu gaat het om een week maar in de zomervakantie ben ik meestal (afgelopen jaar niet) aantal weken op rondreis.

pss in juni gaan we naar NY heb ik hetzelfde probleem Haha!

Ik houd jullie op de hoogte wat er gaat gebeuren en hoe stalgenootjes reageren.
Vanavond komt een vriendin eten (zij heeft hem vroeger geleased) ik ga haar vragen voor paar daagjes rijden dus duimen dat ze hem een dag of 2-3 wilt doen

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:28

Waarom moet er nou gelijk weer geld tegen over staan?
Niet van die jonge meiden die het heerlijk vinden om te tutten met je pony? Weet bij ons de stallen in de buurt dat daar zat mensen zijn die het een klein iets vinden dus er wel even bij doen.