ga a.s. dinsdag (volgende week dus) bij de valk kijken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 13:33

Citaat:
Op 2001-07-04 13:28, schreef Desiree:
Jij stelt misschien geen eisen maar andere mensen doen dat wel.


Super!!!!!!
Nog iemand waarvan ik zijn mening helemaal deel!!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-01 13:37

ik heb nooit gezegd dat ik voor de fok een merrie wil.
Maar ooit zou ik het leuk vinden een veulen te fokken, maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.
Dan kan ik nu wel een ruin nemen, maar dan weet ik zeker dat er nooit een veulen uit zal komen. Maarja, dit heb ik al tig x uitgelegd geloof ik.
Ik ga gewoon kijken, en dan zien we wel.
En misschien staat daar ook wel een schitterende ruin te koop, weet ik veel. Maar mijn voorkeur gaat dus duidelijk uit naar een merrie

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 13:41

ervaring leert, of hoe die gezegde dan ook luidt. Laat stef nou gewoon kijken, dat is haar 'beeld' van wat voor pony ze wilt maar voor het zelfde geldt komt ze dus idd met een ruin van 170 thuis (voorbeeldje hoor *LOL*)
ik wordt hier een beetje moe van dit gevit enzo Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 13:41

Ga eens op de markt kijken, allemaal haflingerveulentjes voor de slacht. DOODzonde. Ik had er maar wat graag eentje mee willen nemen maar ik kan ze nergens neerzetten. MAar over fokken gesproken: ik wil dat ook dolgraag. MAar als ik het doe, doe ik het goed, of helemaal niet. Ik wil ene goed veulen fokken dat mensen willen kopen. Ik wil het door kunnen houden zodat ik het in kan rijden. En dan pas verkopen. Niet eerder. MAar dat zit er financieel nog niet in, dus nu praat ik veel over fokken, grinnik. Dat kost geen geld.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 13:43

Hier heb je er nog zo'n eentje, praten kost geen geld, vast naar leuke hengstn kijken ook niet, maar daarna....zucht, denk toch niet dat het er ooit van komt Huilen , ook al wil ik het wel graag Party!! Gaat iets boven mijn budget denk ik Cool
groetjes,
manon

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-01 13:43

desiree, deze zin die jij schreef snap ik niet helemaal: Jij stelt misschien geen eisen maar andere mensen doen dat wel.

Kan je misschien even uitleggen hoe je dit bedoeld?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 13:46

Citaat:
Op 2001-07-04 13:37, schreef stef:
ik heb nooit gezegd dat ik voor de fok een merrie wil.


Sorry eerst goed lezen *LOL* . Ik zie je wil een merrie om er OOIT een veulen mee te fokken.

Succes en denk heel goed over wat er hier geschreven wordt *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 13:52

de meeste mensen willen een paard hebben waar ze iets mee kunnen doen. Dat wil dus zeggen: als het klein is, geschikt voor kids, indien niet, dan tenminste niet ondermaats dus geschikt voor volwassen. En de meeste mensen willen iets hebben voor fokkerij (en dan willen ze papieren), of voor de handel (en die willen gewilde paarden) of een paard voor in de sport. Bastaardveulens maken minder kans. OM een kans van een bastaardveulen te vergroten moet je het doorhouden en goed inrijden. Dan is het geschikt voor kinderen. Maar anders zijn ze bijna kansloos. DAt zijn dus van die eisen die mensen stellen.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 13:54

Ik sluit me aan bij Sjuimpje, Desiree, Prisca en de rest die er ook zo over denken en voor de rest zeg ik Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 13:58

ik voeg er ook nis meer aan toe, alles wat ik wou zeggen is gezge d door prisca en sjuimpj dames !!!!!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 15:28

He Stef, ik zie hier een advertentie, misschien is er wat voor jou bij:

Elina
Te koop tk.enters+E en D pony
Zuid Holland
1

tk.verschillende enters blijven allemaal onder de stokmaat van 1.45 prijs per jaarling fl.600.00. E pony merrie met papieren 1.58m verkeersmak 7 jaar fl.2000.00. D pony merrie 1.45 gechipt 6 jaar verkeersmak fl.3000.00
Is te lezen bij hoefjes van http://www.hoefnet.nl

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 15:31

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 15:47

okeej ik ga niet banketstaaf mee doen maar ik wil eventjes 1 ding zeggen. Weet goed wat je doet als je een grotere ( misschien sterkere dan honey) pony koopt. Je vind jezelf geen beginner op honey, maar op grotere paarden heb je door je angst minder ervaring. Ik heb je zien rijden en ik ga daar geen commentaar over geven, voor iedereen daar weer over doorzeikt, ik weet genoeg en geef je gewoon 1 advies. Houdt er rekening mee dat je met een groter paard voor grotere problemen komt te staan, als honey op hol slaat kan je haar makkelijk stoppen dan een groot paard dat op hol slaat...

Heel veel succes methet vinden van een goede pony..

Groetjes Ymke

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 15:59

paarden slaan zomaar niet op hol. Als een paard op hol slaat zou Stef werkelijk een probleem hebben, en zij niet alleen, maar Piet Raymakers of anky van Grunsven net zo goed. Zo'n paard is namelijk niet te stoppen. Nee, ik zou me niet laten afschrikken daarvoor, want zoiets gebeurt gelukkig maar zelden. Er vandoor gaan is wat anders, maar dan moet je gewoon vierkant aan zijn kiezen gaan hangen want dat hebben ze gewoon niet te doen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-01 16:09

Citaat:
Op 2001-07-04 15:47, schreef #Ymke#:
Je vind jezelf geen beginner op honey, maar op grotere paarden heb je door je angst minder ervaring. Ik heb je zien rijden en ik ga daar geen commentaar over geven, voor iedereen daar weer over doorzeikt, ik weet genoeg en geef je gewoon 1 advies. Houdt er rekening mee dat je met een groter paard voor grotere problemen komt te staan, als honey op hol slaat kan je haar makkelijk stoppen dan een groot paard dat op hol slaat...



Groetjes Ymke



dan denk jij erg makkelijk over shetlanders, en zo zijn er meer.
Met Honey heb ik soms de grootst mogelijke moeite met dingen (de ene keer dat, dan dit, dan dat bla bla bla) Niet enkel door mijn eigen kunnen, maar ook door het eigenwijze karakter.
Mensen denken altijd maar dat shets zo makkelijk zijn.

Dan nog iets positiefs, toen ik op bram reed was ik erg onzeker, heb je helemaal gelijk in.
Nadat ik op Jaron gereden heb, is er gewoon een heel stuk angst zomaar weg, verdwenen, foetsie.
ZOndag heb ik sultan alleen, LOS uitgestapt, terwijl ik hier 2 maanden geleden nog met ada ernaast met bibberende knieen opzat (sul is 164).
Ik maak dus zeker vorderingen betreft mijn angst. Ik ben zelfs op Jaron geen moment bang geweest. Pas toen ik er naast stond had ik zoiets van jeeeeeee, wat heb ik nou gedaan?????? *schrik* (hoop dat het zo een ebetje overkomt Haha!)
Verder, Ada kent me vanaf mijn 14e, ik heb zo af en toe les van ada vanaf mijn 14e, dus ada kent mijn rijden en weet wat geschikt voor mij is.
Ik vertrouw op ada als zij zegt dat een paardje wel of niet geschikt voor mij is (rijtechnisch gezien)

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 16:10

echt spannend!!!

Succes he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 16:14

Hahaha, ik zit liever op zo'n grote als op die kleine donderstraal van mij als het mis gaat hoor! Die kleintjes zijn veel sneller en geniepiger, met die strakke bochtjes van ze! Een grotere is echt een stuk makkelijker te hanteren, neem dat maar van me aan!

Maar eh, Stef, misschien is het verstandiger om dit topic af te sluiten? Ga gewoon lekker naar je paardje kijken, Ada en jij zijn oud en wijs genoeg. Er zaten enkele nuttige tips bij bovenstaande reacties (bv de waarschuwing over de stand van de hoeven) maar om een aantal kun je maar beter gewoon hard lachen....

Veel succes met het vinden van je droompaardje!

Sonja

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 16:30

Ik zeg absoluuuut niet dat kleintjes makkelijk zijn. Ik heb een paar maanden geleden op een shetje van 1.03 van een vriendin van mij gereden..Grrr wat een draak Extreme duivel dat heb je mij niet horen beweren. Ik zeg ook niet dat je niet moet gaan kijken ofzow, want hij ( of is het een zij?) heeft wel een sprekend koppie. Wat ik trouwens wel leuk vind aan de foto is dat het lijkt of de man haast omgetrokken wordt, omdat de pony *ineens* omkijkt!!

Groetjes Ymke

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 16:34

Ik sluit me aan bij Sonja! De bewegingen die die kleintjes maken gaan zo rap, dat je er af ligt voordat je er erg in hebt! Die bewegingen die paarden maken zijn groter en voor mij veel makkelijker te volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 16:37

Ach we kunnen hier allemaal wel roepen wat je allemaal wel en niet moet doen maar de uiteindelijke beslissing en verantwoording neem je toch zelf.

Ik denk dat er wel een aantal belangrijke dingen genoemd zijn die je in je achterhoofd moet meenemen. Ik vind het ook heel verstandig dat je Ada mee neemt.

Misschien zie je dinsdag wel je droompaard Kwijl Lovers en misschien valt het wel heel erg tegen Extreme duivel Boos! . Ik hoop dat je dinsdag een leuke en leerzame dag zult hebben met Ada, dus heel veel plezier toegewenst en ik ben echt nieuwsgiering naar je verslag van dinsdag!!!! *LOL*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-01 16:53

dank je jippie, ik hoop veilig verslag uit te kunnen brengen zonder reacties van: dat zei ik toch... (dit is een hint en geen verzoek op meer reacties)
Heb er zin in in dinsdag, maar vind het aan de andere kant ook eng.
Want moeilijker karakter of niet, een grote is toch anders dan een shet

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 21:12

succes en geen reactie.

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 22:53

Stef, ik wens je heeeel veel suc6 en wat altijd het belangrijkste is bij de aankoop van een paard: JIJ moet er een goed gevoel bij hebben en niemand anders!!!

Het moet als het ware liefde op het eerste gezicht zijn en dan kunnen jullie een eind komen en kom je over andere mindere puntjes ook wel heen.

Ada
Berichten: 23
Geregistreerd: 21-02-01
Woonplaats: Brandwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 23:10

Ik heb nu bij elkaar zo´n 30 minuten al die reacties op stef gelezen ( ook op andere pagina´s) en snap niet al gezeik tegen haar. Jullie denken echt dat je ze kent van voor tot achter. Niet dus. Stef vraagt misschien vaak meningen of adviezen, maar dat is alleen maar om eigenlijk zekerheid te krijgen voor iets dat ze eigenlijk al weet. En als wij naar die valk gaan kijken, wat nog maar de eerste is, wil ze daarna ook geen gezeur als het niks is. Ze wil enkel en alleen dit delen met iedereen omdat ze opgewonden hierover is. Maar dan durf ze bijna niet meer te zeggen als we weer naar een pony gaan kijken. Ik heb 25 jaar met paarden en ponies bezig en ik zorg er heus wel voor dat ze niet enkel op het uiterlijk afgaat. Ze mag van mij ook niet daar bij de pony beslissen of ze hem neemt. Maar thuis met een bakkie koffie praten we er over wat ik er van vond. En ik ben echt wel eerlijk wat ik er van vind, hoe mooi zij ook is.Dan koop ze hem niet. En ik wilde ook percee een merrie hebben, dus wat word daar nu over gezeurt. Als je een hond koopt wil je van tevoren ook weten of je een teef of een reu wilt. Laat iedereen in zijn waarde. Mening geven mag, Afzeiken en dit constant herhalen is onnodig. Zo , dit wilde ik kwijt.
Groetjes Stef, en wij gaan lekker op paardenjacht voor je hoor !!!!! Vingers aflikken

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-01 23:41

Ik ga me ook niet met de inhoudelijke discussie bemoeien. Stef ik hoop dat je een gouden paard vind waar je heel veel plezier mee hebt. Maar, en dat sluit bij wat Ada zegt
Citaat:
Stef vraagt misschien vaak meningen of adviezen, maar dat is alleen maar om eigenlijk zekerheid te krijgen voor iets dat ze eigenlijk al weet
->
en dat kan dus niet volgens mij.
als je om advies vraagt zul je nooit alleen maar dat horen dat je eigen mening bevestigt. Als je dat niet wil, moet je niet vragen wat anderen ervan vinden. Ik zie overigens in het oorspronkelijke bericht dat je dat niet deed, maar kan het me wel herinneren uit andere berichten.

Maar heel veel plezier dinsdag en ik ben heel benieuwd.