Paard niet goed verzorgen? in beslag nemen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lizzy_

Paard niet goed verzorgen? in beslag nemen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 19:09

Hallo,

Veel mensen hebben een paard gewoon als “status symbool”.
Een paard heeft gewoon dagelijkse verzorging nodig en een goede huisvesting.
Sommige verwende kinderen hebben gewoon een paard om lekker tegen iedereen te zeggen dat ze een “eigen paard” hebben.
Je ziet ook vaak dat iemand een pony heeft die gewoon in een land/stal wordt gedumpt en dat er later nooit meer naar om wordt gekeken!

Ik vindt dat de overheid hier zich meer mee moet bemoeien.
Van iemand die zijn paard niet dagelijks verzorgd moet het dier in beslag worden genomen.
Er moet meer wettelijk geregeld worden over paard en welzijn.

Wat vinden jullie hier nou van?
Vinden jullie ook dat de overheid hier meer aan moet doen of niet?
Hebben jullie nog andere argumenten?

Groetjes,
Lizzy.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Paard niet goed verzorgen? in beslag nemen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:09

Ik tem even, het staat niet goed.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:12

Niet mee eens. Als een dier gewoon lekker in het land loopt, af en toen zijn voeten bekapt krijgt en te eten en te drinken heeft, dan vind ik dat we die gewoon lekker moeten laten lopen.

Ik vind dat de overheid zich juist niet zo moet bemoeien met vanalles en nog wat

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 19:14

C_arola schreef:
Ik tem even, het staat niet goed.

oh oke sorry!
Ik wist niet precies waar het moest Knipoog

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:15

Dagelijks vind ik erg overdreven veel mensen redden het niet om hun paard dagelijks te verzorgen. Ik red dat ook niet maar hij staat er super bij hoor. Het gaat meer om aandacht en goede lichamelijke verzorging. Ik vind niet dat je daar zo'n kortetijdsduur op kan zetten want dan zijn er veel bokkers erg slecht voor hun paard denk ik.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:16

uhhh.. oke.. Lijkt wel een jaloerze actie dit. Iedereen die paarden houdt moet zelf weten op welke manier.. zolang het maar geen dierenmishandeling is. Ik ben benieuwd hoevaak jij werkelijk paarden/ponys hebt zien verhongeren omdat een verwend meisje geen zin meer had om er voor te zorgen.

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 19:21

pinuts schreef:
uhhh.. oke.. Lijkt wel een jaloerze actie dit. Iedereen die paarden houdt moet zelf weten op welke manier.. zolang het maar geen dierenmishandeling is. Ik ben benieuwd hoevaak jij werkelijk paarden/ponys hebt zien verhongeren omdat een verwend meisje geen zin meer had om er voor te zorgen.

Ik zeg niet dat ik er ook mee eens ben hé Knipoog
Ik doe de opleiding paardehouderij en we hebben het daar nu over in de klas.
Sommige vinden dat de overheid zich daarmee moet bemoeien en andere niet!
Ik vindt het ook niet erg ofzo, zolang ze maar niet mishandeld worden.
Ik vindt wel dat als je een pony koopt dat je er dan wel gewoon goed voor moet zorgen, en niet op een pension stal moet dumpen en dan even 1 of 2 keer erheen gaat om even te rijden.
dan vindt ik niet dat je een paard verdient!!!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:23

Maar wat vind jij goede verzorging dan? Elke dag in een warme stal met een deken en 1 uurtje beweging? of 24/7 in een land en zonder schuilstal etc. Er zijn 2 kanten en iedereen heeft een andere kijk op wat goede verzorging is. daarom kun je moeilijk zeggen of iemand zijn paard verwaarloost. Daarbij zal het teveel geld/tijd kosten om iedereen in Nederland af te gaan en hun verhaal aan te horen .

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 19:28

Pelryo schreef:
Maar wat vind jij goede verzorging dan? Elke dag in een warme stal met een deken en 1 uurtje beweging? of 24/7 in een land en zonder schuilstal etc. Er zijn 2 kanten en iedereen heeft een andere kijk op wat goede verzorging is. daarom kun je moeilijk zeggen of iemand zijn paard verwaarloost. Daarbij zal het teveel geld/tijd kosten om iedereen in Nederland af te gaan en hun verhaal aan te horen .

Ik vindt een goede verzorging als een paard gewoon veel liefde krijgt van de eigenaar.
Of hij nou op stal staat of lekker in het land.
Hij/zij moet niet alleen bedoelt zijn voor het rijden.
Je moet gewoon een paard hebben omdat je het super graag wilt en super leuk vindt, niet omdat het "cool" is om tegen vriendinnetjes te zeggen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:29

ik had mijn paard op een stal waar elke dag voor hem werd gezorgd, en nee niet door mij.. soms kwam ik 2 weken niet. Dus ik verdien geen paard?? lekker:)

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 19:36

pinuts schreef:
ik had mijn paard op een stal waar elke dag voor hem werd gezorgd, en nee niet door mij.. soms kwam ik 2 weken niet. Dus ik verdien geen paard?? lekker:)

haha, jij zou vast wel je paard verdienen.
ligt meer aan de reden warom je twee weken niet komt.
als jij elke dag naar het dorp wilt met vriendinnen, nee sorry dan vindt ik niet dat je een paard verdient Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:38

ik wel Knipoog als ik t geld heb om een ander voor mijn paard te laten zorgen, en mijn paard kan dat aan. ( is geen heethoofd) en staat lekker in de wei.. Dan heeft niemand het recht om hem van mij af te pakken..

en dan bepaal ik zelf wat ik doe, op vakantie, met vriendinnen weg.. Haha!

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 19:42

pinuts schreef:
ik wel Knipoog als ik t geld heb om een ander voor mijn paard te laten zorgen, en mijn paard kan dat aan. ( is geen heethoofd) en staat lekker in de wei.. Dan heeft niemand het recht om hem van mij af te pakken..

en dan bepaal ik zelf wat ik doe, op vakantie, met vriendinnen weg.. Haha!

ja oke, als jou paard dan alsnog goed verzorgd wordt! Knipoog
maar vindt je het ook goed als dat meisje/jongen een paard heeft en er zelf maar 1/2 keer p week heen gaat en de rest van de week lekker laat staan en dat beest krijgt heel geen aandacht?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:43

ik denk dat ik het met TS eens ben....een paard heeft dagelijks verzorging/controle nodig...of dat nu door de eigenaar is of door iemand anders dat maakt natuurlijk niet uit...
als je daar geen tijd voor hebt of geen tijd voor wil maken kun je beter gewoon 1x per week naar de manege toe gaan...
Veel mensen beseffen niet hoeveel tijd en geld een paard kost.
Maar je kunt iedergeval wel zeggen dat je een paard hebt,dat is voor sommigen heel belangrijk.....
Dus een wet voor het welzijn van paarden vind ik geen slecht idee....als het maar niet te overdreven is,maar ja....waar ligt de grens?
Klitten in manen,in de blubber staan,lange hoeven,blubberige vacht,22 uur op stal staan....de laatste variant vind ik persoonlijk nog het ergste....

twee weken mijn paarden niet zien???
echt niet....hooguit 3 dagen omdat ik weg moet om iets te regelen...ik ga zelfs niet op vakantie....nee hoor niet erg!!!
ik ben namelijk van mening dat niemand beter voor mijn paarden kan zorgen dan ik zelf.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:44

lizzy:Als een paard dag en nacht in een kudde staat vind ik t niet erg nee.. op stal is wat anders

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:45

pinuts schreef:

hier ook, ik zie mijn paard gemiddeld 4 keer per jaar Haha! Haha! Haha!

slecht he Lachen

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:47

@ Lizzy, wat is goed verzorgen? Een paard liefde geven betekent niet automatisch goed verzorgen. Een paard weide of stalpaard heeft echt wel wat meer nodig dan liefde alleen Vork

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:47

mensen met veel geld moeten ook zelf weten hoe ze een paard houden. Vaak hebben deze mensen veel geld omdat ze veel werken, hebben dus weinig tijd.. maar willen wel een paard voor zichzelf, daarvoor zoeken ze een bijrijdster, of laten ze bij een stal voor het dier zorgen, en komen idd 2 x per week.. Dan krijgt het dier wel voldoende aandacht, maar misschien niet door de eigenaar. Geen mishandeling, niets mis mee..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:48

zelfs in een kudde vind ik het belangrijk dat er even doorheen gelopen word...wondjes enzo...je weet nooit
gewoon iedere dag even controleren...kijken.

4x per jaar?
voor het paard niet erg maar voor jou?
heb je daar een paard voor?
of staat hij in de opfok ofzo?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:50

geerke schreef:
zelfs in een kudde vind ik het belangrijk dat er even doorheen gelopen word...wondjes enzo...je weet nooit
gewoon iedere dag even controleren...kijken.

4x per jaar?
voor het paard niet erg maar voor jou?
heb je daar een paard voor?
of staat hij in de opfok ofzo?

hij is kapot Haha! en mag in Zeeland fijn zijn dingetje doen......... zolang hij rad blijft Lachen

kost me elke maand geld, maar als ik hem zie dan is het dit meer dan waard Lachen zo gelukkig is hij Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:51

nou super toch!, en dan het idee dat het verboden moeten worden, want we moeten immers elke dag naar ons paardje toe.. omdat we t anders niet waard zijn..haha

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 19:51

pinuts schreef:
lizzy:Als een paard dag en nacht in een kudde staat vind ik t niet erg nee.. op stal is wat anders

nee vindt ik ook, dan heeft hij ook gewoon zijn soortgenoten.
maar in een stalletje.... Ach gut

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:52

Kiwiko dus er is iemand anders die voor hem zorgt....jij lijkt mij niet iemand die een paard aan zijn lot over laat....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:54

geerke schreef:
Kiwiko dus er is iemand anders die voor hem zorgt....jij lijkt mij niet iemand die een paard aan zijn lot over laat....

klopt hij staat bij Gaelle Hagemann, lichte tour ruiter......... met alleen maar revalidatiepaarden op stal Lachen Hele kundige vrouw, waar hij in hele goede handen is Lachen Zij ziet in een oogopslag of het wel of niet goed is met een paard en handeld daar heel adequaat naar Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:55

als je mensen vertrouwt, durf je je paard uit handen te geven.. en daar een prijs voor te betalen. Niets mis mee hoor.