Hier weer een Update van mijn kant!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Hier weer een Update van mijn kant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 14:59

Sinds een week werk ik dus bij een stal! Het is erg gaaf werk, ontzettend zwaar, maar zo ontzettend leuk. Ik heb al wat paarden mogen rijden en ook een berg aan de longe mogen trainen. Heb een 2,5 jarige een paar dagen onder mijn hoede gehad om zadelmak te maken, dat tot nu toe erg goed ging. Helaas loopt ze van achter erg raar dus doen we het nu rustig aan. Verder al ontzettend veel geleerd. Zoals een paard scheren, goed toileteren (dus niet scheef Tong uitsteken ), snel bandageren (kon het wel, maar ging erg langzaam), hoe een stang&trens op maat maken,( had nog nooit een stang&trens hoofdstel in m'n handen gehad Schijnheilig ) en voor de rest nog erg veel kleine dingetjes (hoe snel uit te mesten, etcetc). De sfeer is echt onwijs gezellig! Iedereen is bereid je te helpen en ik ben elke dag blijer dat ik er werk. Je word gewaardeerd en als je iets niet weet nemen ze de tijd om het uit te leggen. De paarden zijn allemaal stuk voor stuk leuk, natuurlijk zit er wel eens een minder leuke tussen!
De eerste paar dagen kwam ik helemaal kapot thuis en had ik echt geen zin meer in m'n eigen paardje. Maar nu gaat het allemaal een stuk beter en begin ik zo snel al te wennen aan het zware werk.

Met Bram gaat het allemaal supergoed. Vorige week maandag een ontzettend fijne les gehad waarbij ik hem nog nooit zo lekker aan het lopen heb gehad. Hij leek 10 cm hoger en 10 cm korter. Zelfs mijn instructeur (die tevens mijn baas is) stond er versteld van! Hij zit goed in zijn vel en is gelukkig weer aan de dikke kant (hij is erg mager geweest). Dankzij de pollen in de lucht heb ik nu een gek paardje. Hij word nogal vrolijk van het mooie weer en het beginnende voorjaar! Zaterdag een beetje proberen te werken maar hij was gewoon te vrolijk door het mooie weer (ik ook ) dat ik even door de polder ben gescheurt. Heerlijk in verlicht zit en bram uit laten razen. Dat had hij echt even nodig!
Hij begint de laatste tijd erg vreemd te doen tegenover vreemden, dat is weer minder ,maar daarintegen trekt hij heeel erg naar mij toe. Soms brengt het wel problemen met zich mee. Woensdag liet hij zich niet vangen in de wei en kon mijn vriend na zijn werk (ik was pas erg laat thuis) naar stal rijden om die donder binnen te halen (gelukkig luisterd hij ook goed naar mijn vriend).
Gister is hij in zijn lompigheid onderuit gegaan in de bak. Hij was aan de longeerlijn stampij aan het schoppen dus heb ik hem maar even losgelaten. Hij ging zo uit zijn dak dat hij vergat af te remmen in de bocht en uit de bocht vloog. Hij gleed onderuit, bleef even liggen op zijn zij. Stond op, schudde zich uit en keek mij heeeeel boos aan Boos! . Alsof het mijn schuld was . Gelukkig draaide hij zich om en draafde in een even hard tempo weer weg. Vandaag toch maar even kijken of hij er niks aan heeft overgehouden, klein koetje Koe .

Zo, dit was weer even een berichtje van mijn kant

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 15:18

Klinkt als een wereld baan! Party!!
Veel succes verder hoor! Lachen

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:26

Klinkt idd. als een leuke baan! (wel zwaar)
Lijkt me ook heel leuk, om van mn hobby mn werk te maken Lachen

Melissa en ik komen echt een keertje jouw varkentje meeten!!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 18:28

Ik heb helemaal geen Varkentje Ik heb een ezel!! *LOL*
Ja, het is heeeel erg leuk maar heeel erg zwaar!
Jullie moeten snel ff langskomen en scheuren. Kunnen we lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 18:55

Wat leuk dat het zo goed gaat! Ook met Bram!