pony van 20 jaar aanschaffen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vagebondlove

pony van 20 jaar aanschaffen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 19:35

Hallo ,

Ik hoop dat ik het hier goed heb neergezet.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke betaalbare E-pony of klein paard
Met veel wedstrijd ervaring en waar ik heerlijk op kan rijden zonder dat hij overal van schrikt.en een paardje met al zeker een m niveau.
want mijn voorgaande pony's waren allebei wat heet en schrikachtig .
Ik ben al bij een paar pony wezen kijken en ze waren niet onaardig ofzo
maar er was gewoon geen klik.
Nu heb ik er 1 op het oog die alles heeft wat ik in een pony zoek . alle knoppen zitten er op,
loopt nationaal en is ook nog eens bomproof , Die zijn erg moeilijk te vinden voor een betaalbare prijs.
Maar hij is al 20! Is dat wel verstandig , hij is recent wel helemaal goedgekeurd ook rontgenologisch.
Wat is jullie mening ?
Ik vind hem erg leuk en hij is eigenlijk egt wat ik zoek ... Hoe lang zou ik dan nog van hem plezier kunnen hebben , Je schat hem geen 20 dat zowieso ik zou eerder zeggen 15.en is verder goed op conditie.

Groetjes

Sissi87

Re: pony van 20 jaar aanschaffen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:41

Wat voor ras is het?! En wat is de vraagprijs?!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:46

DSNDebora schreef:
Wat voor ras is het?! En wat is de vraagprijs?!

Vraag me af wat dat voor meer waarde heeft om te weten!

Ik denk dat je met een ouder paard wel korter kan genieten als dat je een paard van een jaar of 6 koopt. Maar als jij een goed band met het paard hebt. Hij nog steeds op niveau loopt pas gekeurd is en de prijs jou bevalt. Waarom zou je het dan niet doen=
Maar realiseer je dat je misschien eerder afscheid van hem moet nemen. En misschien ineens voor onverwachtse kosten komt omdat het paard al ouder is!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:47

als die door de keuring komt, moet je het zeker doen............. kan je alleen maar beter van worden, en dat dier heeft een leuke "oude" dag

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:49

Volgens mij hoort dit hier niet thuis...tem even

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:51

Tuurlijk maakt het uit, als ze voor zo'n paard nog een 5000 euro vragen, is het wel belangrijk om te weten, ik zou dat niet geven voor een paard van 20jaar.

vagebondlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 19:54

paard is 3500,- nrps
een leuke oude dag krijgt hij bij mij zeker weten ,
dagelijks weidegang , grote stal , goede verzorging en veel liefde en aandacht, dat van die onverwachte kosten is waar ,
maar het lijkt me zeker een pony waar ik nog heel veel van kan leren.
bedankt voor de reacties ...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:57

Wat zijn je ambities? Ik zou het zelf nooit doen..maar ik wil dan ook fanatiek de wedstrijdsport in! Als je alleen recreatief wil rijden en af en toe eens een wedstrijdje, tja..dan kun je het doen!

Er zijn ook zat paarden van 10 jaar die op dat niveau lopen!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:59

Leren kan je er inderdaad heel veel van. Paard kent het klappen van de zweep dus daar kan je veel van opsteken.
Maar realiseer je ook dat hij dus al 20 is. En volgend jaar misschien wel wat kan mankeren. Of misschien zelfs volgende week!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:00

dat kan een 3 jarige ook PP Lachen

effe op de foto, en klinisch laten keuren........... en dan weet je al een stuk meer Lachen

vagebondlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 20:02

ja , maar ook betaalbaar of alleen vanaf 15000 euro ? Knipoog
mijn ambities zijn reacreatief en af en toe een wedstrijd .
maarja en komt dan ergens een twijfel of het wel verstandig is , zijn er bokkers die dit kennen en wel een ouder paard hebben gekocht ?
Ja ik realiseer dat hij 20 is , daarom vraag ik advies hier op bokt
En hij is nu wel fit maarja idd er kan snel wat aan hem mankeren...

vagebondlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 20:03

Dat is waar ja Lachen

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:05

DOEN! Hij is goedgekeurd en precies wat je zoekt. Je zult (waarschijnlijk) wel wat rekening met zijn leeftijd moeten houden, maar dat hoeft zeker geen belemmering te zijn. Naast de bekende nadelen (stijfheid, wat lagere weerstand) kent een ouder paard natuurlijk ook veel voordelen. Haha! Als jullie samen nog een aantal fijne jaren kunnen hebben is dat toch hardstikke fijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:05

Grote goden, 3500 voor een paard van twintig???? Ik zou mezelf nog wel eens tien keer achter de oren krabben...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:08

KiWiKo schreef:
dat kan een 3 jarige ook PP Lachen

effe op de foto, en klinisch laten keuren........... en dan weet je al een stuk meer Lachen

Natuurlijk kan dat met een 3 jarige ook! Maar ik denk dat je wel een grotere kans hebt met een 20 jarige! En ik zeg absoluut niet dat ze het niet moet doen hoor! Ik zou die kans wel grijpen. Maar wel met de wetenschap dat het misschien van korte duur is!

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:14

Op het moment zie ik meer jongere paarden afgekeurd worden dan de oudere, geen idee hoe dit kan maar het lijkt steeds meer voor te komen.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:18

Nou dat weet ik niet... Mijn paardje is nu 23 en door een trap van een ander paard is ze geblesseerd geworden en niet meer bruikbaar sinds deze zomer, maar ze was verder nog hardstikke fit en kan nog wel jaren mee. Meisje uit het bokkers met oudjes topic rijdt haar paardje van 27 (volgens mij) ook nog in de L2... dus het kan prima ook op oudere leeftijd. Vooral als ze dan een beetje regelmatig in beweging blijven. En verder blijft altijd alles een gok.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:18

@cyrano: misschien is dat ook iets verzekeringstechnisch?

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:19

KiWiKo schreef:
als die door de keuring komt, moet je het zeker doen............. kan je alleen maar beter van worden, en dat dier heeft een leuke "oude" dag

Eerlijk is eerlijk ik ben het 9 van de 10 keer niet met je eens (al reageer ik nooit) maar in dit geval sta ik echt volledig achter je.

TS: Waarom zou je het niet doen? Als jij een klik met dit paard hebt en er een goed gevoel over hebt en dan ook nog denkt een heleboel van hem te kunnen leren zie ik echt geen probleem. Tuurlijk moet je er rekening mee houden dat hij al wat ouder is maar dat wil niet zeggen dat het dan al gelijk einde verhaal is en je geen plezier meer met elkaar kan beleven.
En zoals je schreef is hij al helemaal binnenstebuiten gekeerd en goed gekeurd, nou prima toch. Je zou er eventueel nog voor kunnen kiezen om hem zelf nog even te laten nakijken door je eigen veearts.
Suc6 en ik hoop dat het wat gaat worden.
Laatst bijgewerkt door cyrano op 16-12-08 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:20

Ik zie verder ook geen bezwaren, behalve de prijs.... echt bezopen om drie en een half duizend voor zo'n oudje neer te tellen.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:20

@Mariskatw de paarden waar ik het over heb zijn echt niet voor de verzekering afgekeurd maar gewoon puur omdat ze echt iets mankeren.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:21

Ik zou op dit moment nog een ezel kopen, als deze goed door een rontgenologische keuring heen komt.

M.a.w. volledig goedgekeurde paarden zie je steeds minder (reden even in het midden gelaten).

Ik vind het een pittige prijs maar dat is natuurlijk helemaal je eigen keus.

vagebondlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 20:25

Ja dat is zeker waar dat alles een gok blijft ,
daarom twijfel ik ook. Maar hij is nu nog wel erg fit , er staat bij ons op stal een pony van 16 en dat paardje van 20 lijkt zelfs 2 jaar jonger , Kijk als hij nou heel oud leek en niet meer op conditie was dan had ik er niet eens over nagedacht
Cyrano : dankje , ik heb ergens zo een gevoel dat ik ook eens mijn hart moet volgen Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:26

Vagebondlove, je gaat er toch nog wel proberen om flink wat van de prijs af te krijgen?

vagebondlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 20:28

Ik kan altijd proberen wat van de prijs af te halen , mijn vader vind het ook een beetje prijzig ...

Bloos