Snel een klik met verzorgpaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vanntje

Snel een klik met verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 17:35

Hooi
Ik ga vanaaf naar me (misschien)verzropaard
Maar nu is mijn vraag heb je snel een klik met een paard?

Want als de klik er is dan is hij mijn verzrogpaard(natuurlijk doen we hier we een maandje over)
Maar wat kan er fout gaan?(een klik met de eigenaar heb ik al!!!)

Ik wil GRAAG reactie's Haha! en eigen ervaringen horen!!!

Groetjes Haha! Livanna

xxxdonja

Re: Snel een klik met verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:36

Bij het ene paard gaat het sneller dan het andere. Lachen

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:37

..wat kan er fout gaan,nou dat ze hem verkoopt of geen verzorgster meer nodig heeft bijvoorbeeld.

sandravra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:40

Het ligt ook een beetje aan het paard. Mijn paard was eerst mijn verzorgpaard en heb ik later gekocht. Hij is erg 'kat uit de boom kijk" type en heeft me best uitgeprobeerd in het begin. Dat maakt het krijgen van een band wat lastiger. Maar de aanhouder wint.. Inmiddels is het nog steeds geen knuffelaar, maar doet hij erg zijn best voor me en ik voor hem. Ik heb wel een band met hem, maar dat heeft dus wel een paar maanden geduurt. Geef het de tijd. Knap niet meteen af als hij iets doet wat je niet verwacht had. Een paard zal je altijd even testen.
Als je er energie instopt, krijg je het op een gegeven moment echt terug.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:42

Hoe snel je een klikt hebt hangt in eerste instantie af van het paard. Is hij open voor nieuwe mensen, of moet je hem echt voor je winnen. Is ze afstandelijk, of juist een kroelkont. Verder is het afhankelijk van hoe vaak je komt, als jij maar 1x per maand komt zal je minder snel een band hebben dan als je dagelijks daar staat. En verder hoe je hem of haar behandeld. Als jij alleen maar schreeuwe en slaat en schopt, dan zal het stukken langer duren dan wanneer je gewoon consequent en vriendelijk bent.

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:45

Ik heb mijn verzorg paard nu al meer dan 2 jaar en heb een onwijs goede band met hem. Lachen
Tuurlijk heb je dit niet meteen na een week, hier gaat tijd in zitten.
De eerste keer dat ik met hem op buitenrit ging is hij vreselijk met me aan de haal gegaan. Nu zou hij dat echt niet meer doen Haha!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:45

Ik heb sinds een paar maand ook een bijrijdster en mijn paarden reageren echt heel enthousiast als ze de stal inkomt. Echt lief hinneken en aandacht willen van haar. Is voor mij een teken dat mijn paarden erg wijs met haar zijn. Heb hiervoor ook al anderen als bijrijdster over de vloer gehad, maar bij niemand reageerden ze zo als bij haar. Ligt dus aan de paarden maar ook zeer zeker aan de persoon. Het moet elkaar liggen denk ik..

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 18:11

hihi jaah dat is zoo!!

Ja ik hoop dat ik wel een goede band krijg volgens de eigenaar zou hij geen stap verkeerd doen!!!:D
Dus ik zie wel!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-12-08 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:09

VSW --> VP.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:11

Dat ligt eraan welk paard je hebt, dat is altijd verschillend...
Toen ik Mitch voor het eerst zag klikte het meteen, hij was al een tijd eenzaam en vond die aandacht geweldig Knipoog
Het is nu mijn eigen pony geworden, en we hebben een band die gewoon niet kapot kan gaan Clown

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:18

En hoe was het?

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:59

Ik zelf was al snel helemaal verliefd op mijn verzorgpaardjes Lovers En dat terwijl ik ze nog helemaal niet zo lang als verzorgpaardjes heb! Ik denk dat ik ook niet hun "vijand" ben maar ik ben ook weer niet de beste vriendjes van ze ofzo Tong uitsteken Denk dat het met de eigenarese ook wel klikt Haha! Ik zelf vind haar erg aardig Bloos

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:56

Het ligt echt aan het paard en aan jou eigen instelling natuurlijk. Je hebt niet met elk paard een klik, net zoals je dat niet met elk mens hebt.
Met mijn huidige vzpony had ik het wel vrij snel toen ik hem wat beter leerde kennen. Maar met sommige paarden klikt het gewoon niet, daar heb je dan iets minder mee en dat kan natuurlijk.

Ben ook wel benieuwd hoe het was TS

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:23

Een klik kun je heel snel hebben, maar voordat je een echte vertrouwensband met een paard hebt en met elkaar kunt "lezen en schrijven" kan veel meer tijd kosten.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:08

Ik vond 'm wel al gelijk heel erg leuk in de zin van dat ik hem grappig vond in zijn doen en laten. Maar nu (na 4 mnd.) beginnen we pas gewend te raken aan elkaar en merk je dat we elkaar wat beter begrijpen en dat we nu dus pas echt een klik hebben. Ik zou mij zo kunnen voorstellen dat dit ook de andere kant op had kunnen slaan en dat we er na 4 mnd. achter zouden zijn gekomen dat we elkaar eigenlijk helemaal niet zo leuk vinden. Ik denk dat het net als met mensen is. Je moet elkaar vanaf het begin af aan wel leuk vinden maar echt die klik die komt pas op het moment dat je elkaar wat beter kent (uizonderingen daargelaten natuurlijk).

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:12

Ik ga vanavond naar mijn (hopenlijk toekomstig) verzorgpaard kijken. Lachen
Het is wel een kwartier rijden met de brommer maar je moet er iets voor over hebben he! Ja

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:51

Ik had wel al heel snel een klik! Absurd snel eigenlijk.
De eerste keer dat ik er was, kwam mn verzorgpaardje helemaal met dr hoofdje bij me staan. En nu als ik door de bak loop, zonder wat te doen, loopt ze gewoon braaf achter me aan Haha!

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:36

toen ik mijn huidige verzorgpaard zag was ik opslag verliefd (: , de klik was er dan ook heel snel.
met de andere pony waar ik ook nog op rijd heb ik totaal geen klik, jammer. maar ik ben haar meer aan het inrijden dus die klik zal ooit nog wel eens komen.

daisyhot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:29

Hoe snel je een klikt hebt hangt in eerste instantie af van het paard. Is hij open voor nieuwe mensen, of moet je hem echt voor je winnen. Is ze afstandelijk, of juist een kroelkont. Verder is het afhankelijk van hoe vaak je komt, als jij maar 1x per maand komt zal je minder snel een band hebben dan als je dagelijks daar staat. En verder hoe je hem of haar behandeld. Als jij alleen maar schreeuwe en slaat en schopt, dan zal het stukken langer duren dan wanneer je gewoon consequent en vriendelijk bent.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 08:44

Ik had vrij snel een klik met Levi. Trol moest eerst nog even wennen. Lachen
Nu gaat het heel goed, ook met Trol. Maar op een gegeven moment probeerden ze me wel uit.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:53

Ik had ook vrij snel de klik, op het begin deed ik eigenlijk gewoon wat poetsen, en toen een keer rijden wat ik toen nog een beetje eng vond op zijn groot paard. Ik was toen nog maar 10 jaar, en niet zo heel groot Clown dus draven vond ik toen nog wel wat eng.Maar toen ben ik echt heel vaak gekomen, en zo heb ik een band gekregen, en ben ook daarna gaan rijden, want dat mocht van de eigenaar, ik was toen best verlegen dus was bang dat als ik ging rijden dat het niet mocht. Maar ik mag er alles, en ik kan alles met me verzorgpaard door de goede band en de klik Knipoog Haha!

daphne_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:58

haha dat had ik ook met freekje!
xx daphne Tong uitsteken

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:20

Mijn vorige verzorgpony heb ik alleen aangenomen omdat ik dan een verzorgpony had. *hoog pennygehalte*
Pas na een jaar had ik echt een klik en band met haar.

Ik ben gestopt met haar omdat ik te groot werd.

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 20:39

LisaxxRody schreef:
En hoe was het?

het was wel leuk deze wek mag ik een keer op hem rijden maar ik denk dat het niet door gaat! Boos!
Hij staat op een plek waar je geen OV hebt en ik mag van me moeder niet door het donker!:(
Nou ja er zwemmen wel meer vissen in de zee of niet?;)

heartlandamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:08

valt te zien welk karakter het paard heeft