hoe duur was je paard en hoe ver in de sport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ilona1980

hoe duur was je paard en hoe ver in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 20:44

jaja de regel zegt het al

ik zou het leuk vinden om te kijken wie bijvoorbeeld een paard heel goedkoop heeft gekocht en nu ZZ rijdt. Ook andere voorbeelden lijkt me leuk. Mag ook een paard in de hogere prijsklasse en niet veel bereikt ermee.

ik zou zeggen ..................... brandt maar los

ik heb een 7 jarige vosruin van firstmate x goldschlaeger (springbloed),twee jaar geleden voor 2000 euro gekocht en rijdt nu M1 met hem.

wie is de volgende.......................................

Yv_

Re: hoe duur was je paard en hoe ver in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:46

Hmm, ik heb 'm gekregen. Verkoopprijs was geloof ik €3000 of € 3500 (of misschien zelfs nog gulden?). Hij kon toen niks. En al helemaal niet in het westerngebeuren. Hij loopt nu lekker, maar weet nog niet in welke klasse, ben nog niet gestart...
Oh, het is een connemara.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 12-12-08 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Royal_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:03

Ik kocht een vermagerd veulen voor destijds 750 gulden, Welsh K. Een vriendin had hem op de markt gevonden. Hij loopt nu Z dressuur met zijn eigenaresse in Nederland en is inmiddels véél geld waard.

Championn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:26

Ik heb een Upperclass KWPN ruin gekocht toen hij 5 jaar was.
Hij was toen 1x L2 gestart.
En hij heeft 10.000 gekost
We zijn nu Z2+3 / oefeningen Zz zwaar

Een paar jaar terug had ik een zwaar verwaarloosde pony op stal.
Kon niks,hoopje ellende eigenlijk..
Na 1 jaar Z2 en echt een topper!
Heeft 350 euro gekost

Het verschilt gewoon heel erg dus Clown

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 02:32

1300 voor mn tinker, net 1 dag uit Ierland, was niks waard want ze had geen vlekken Clown

(is al 6 jaar geleden hoor)

Nu loopt ze L1 dressuur (kent oefeningen tot m2 o.a. travers, schouderbinnenwaarts,achterwaarts,wijken)
B springen (record 1.35m)
En sinds dit jaar B SGW

We zijn vanwege een blessure dit jaar weinig gestart.

voor compleet verhaal zie www.tinkerbonny.tk Clown

Championn, goed werk zo snel!

Ik doe niet zo veel wedstrijden Nagelbijten / Gniffelen

Maritime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:17

Bistro Maritime is nu 9 jaar en 1m71. Ik heb hem getraint tot in Zz-licht. Mijn ouders hebben hem gekocht voor mijn 14de verjaardag dus toen was hij 6 jaar. Hij reed toen L2 + WP. Hij kostte toen 38.000 euro.

Markant is mijn Pony. Hij is 11 jaar en 1m56. Ik kreeg heb voor mijn 12de verjaardag. Hij was toen 6 jaar. Hij sprong in de B-klasse en reed L1 dressuur toen mijn ouders hem kochten voor mij. Het is een pony met veel potentieel. Wij hebben hem toen gekocht voor 9.000 euro. Ik heb met hem 1m30 gesprongen en wij waren Z2 bij de pony's. Ondertussen rijdt mijn nichtje er voornamelijk op en zij rijdt hem in de M2.

Alexandro is mijn veulentje. Hij is nu 9 maanden oud. Hij is bedoeld voor de dressuur. Wij hebben hem 6.000 euro betaald.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:21

Mijn pony heb ik toendertijd voor 2800 gulden gekocht. Inmiddels is ze Z1 bij de paarden en M springen!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:00

Afbeelding

mijn topper van 600€

[edit]

Amadeus is een 3,5 jarige ruin zonder papier (ouders zijn wel bekend) hij is nog niet onder het zadel dat komt volgend jaar (i.v.m. mijn zwangerschap). Maar tot nu toe pakt ie alles goed op en is erg leergierig. Wat we gaan bereiken? iig een hoop lol samen Haha!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:09

Ik heb mijn 2.5 jarige placido merrie gekocht voor 2250, zo groen als gras en kwam rechtstreeks uit de wei (wel rondom gekeurd). Inmiddels is ze de knuffel van stal en pakt alles goed op. nog niet zadelmak want ze wordt pas in april 3!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:11

mijn knol heeft niets gekost Clown
maar heeft slechts 1x een endurance wedstrijd gelopen (met succes, prima tijd, prima conditie), omdat baasje wedstrijden niet leuk vindt

en dressuur mogen we nog niet rijden, omdat bitloos nog niet is toegestaan...

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:12

Geen van onze paarden hebben meer dan 2000 euro gekost ( de meeste waren ook compleet groen, of in ieder geval nooit in de sport uitgebracht ), waren ook stamboomloos. Nu lopen er 2 L1, bijna L2.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:18

een lief paardje, bwp stamboek, bekende springvader (weet even naam niet meer) en was toen in goede conditie en mooie gangen. Alleen kortgebouwd en klein 1.55
2000 euro.. nooit spijt van gehad. Alleen vervelend dat hij daarna iets aan de tanden kreeg.
Ik rijd nu onderling wedstrijdjes met hem op B niveau en het gaat wel goed Lachen en springen doe ik gewoon voor mezelf 70 cm

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:55

Voor nop en ZZ-klaar. Niet van mij, maar ik ken iemand die zo'n paard heeft. En ja, het paard kan het echt, ik heb 'm namelijk gereden (voor zover je als L-hobbyist zo'n topper kunt rijden) en hij doet het echt EN netjes. En het is ook nog eens een lieve knuffel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:01

3.5 jaarige licht aangereden draver(1568 cm) 1000 euro nu (jaar later) nog niet gestart springt los 1.15m heeft endurance kennismakings rit gestart en deze met veel succes moeiteloos uitgelopen !

rockgirll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:09

2000 euro + hij rijd M.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:11

Maritime schreef:
Bistro Maritime is nu 9 jaar en 1m71. Ik heb hem getraint tot in Zz-licht. Mijn ouders hebben hem gekocht voor mijn 14de verjaardag dus toen was hij 6 jaar. Hij reed toen L2 + WP. Hij kostte toen 38.000 euro.

Markant is mijn Pony. Hij is 11 jaar en 1m56. Ik kreeg heb voor mijn 12de verjaardag. Hij was toen 6 jaar. Hij sprong in de B-klasse en reed L1 dressuur toen mijn ouders hem kochten voor mij. Het is een pony met veel potentieel. Wij hebben hem toen gekocht voor 9.000 euro. Ik heb met hem 1m30 gesprongen en wij waren Z2 bij de pony's. Ondertussen rijdt mijn nichtje er voornamelijk op en zij rijdt hem in de M2.

Alexandro is mijn veulentje. Hij is nu 9 maanden oud. Hij is bedoeld voor de dressuur. Wij hebben hem 6.000 euro betaald.

Jeetje wat een bedragen Bloos

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:12

leuk topic, ik blijf lezen maar kan helaas niks toevoegen want die ik rij zijn niet van mezelf :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:13

Elja schreef:
Maritime schreef:

Jeetje wat een bedragen Bloos

dat dacht ik ook Bloos

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:13

Wij hebben destijds een C-pony gekocht voor duizend gulden, puur omdat ik het vertrouwen kwijt was in mn andere pony. Het bleek een waar springkanon te zijn en we hebben hem verkocht voor 4500 euro. Is al wat jaren geleden. Hij leverde dus 10x zo veel op.
Ook een keer een D-pony voor 2000 euro gekocht en verkocht voor bijna 10.000 euro.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:17

Mijn haflinger was 1200 euro en ik ben Z2 startgerechtigd.
We hebben meegedaan aan Horse & Co hebben gewonnen en mochten met Anky v. Grunsven een pas de deux rijden op het Hippisch Gala in Hoofddorp.
Binnen anderhalf Z1 startgerechtigd en binnen 2 jaar Z2 startgerechtigd met 16 winstpunten in het Z1.
Nu, na een flinke blessure van een jaar, zijn we weer aan het opbouwen en hopelijk kunnen we de draad weer oppakken en verder gaan waar we waren gebleven.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:46

mijn pony heeft 250 gulden gekost + toebehoren (waar je, je niet zoveel bij moet voorstellen Clown ) en 1 jaar lang weiland.. ja heel weinig maar ze moest weg en ik verzorgde haar al heel lang. ze is aangespannen geweest en heeft verschillende prijzen gehaalt ook heeft ze dressuur gelopen maar weet niet hoe hoog. mijn andere pony 300,- met toebehoren en die is wel beleerd maar verkeerd..
en onze oude pony (ondertussen verkocht) 1700 gulden met toebehoren en M1 spring en L1 dressuur, en ja ook verkeerd beleerd. (is trouwens verkocht als een 100% verkeersmak paard die super kan lopen en waar je geweldig mee kunt rijden Lachen )

ze hebben meer gekost met prive lessen dan dat ze kosten met kopen.. maar ik heb er nog iedere dag veel plezier van en de lessen zijn het meer dan waard Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:53

Varierend van niets tot 950 euro, alle pony's groen gekregen. Nivo van de pony's nu is B klaar tot Z met winst(voor de niet-zelfgefokte pony's), van 2e premie merrie tot goedgekeurde nationaal kampioenshengst(voor de niet zelf-gefokte pony's).

Merrie waar ik Z mee start heb ik als 3 jarige 350 euro betaald(is nu 7), meervoudig nationaal kampioenshengst 300 gulden, merrie die B klaar is heb ik als jaarling 950 euro voor betaald (is nu 3). Pony waar ik niets voor betaald heb is nu 1e premie, B gestart, L dressuur, springen en dressuur voor de wagen klaar (enkel B gestart tot nu toe).

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:54

Mijn arabier heeft 11 jaar geleden 500 gulden gekost,dus zo,n 225 euro omgerekend.Loopt nu inmiddels ZZ Licht,oja leuke is dat hij ook een geweldig stamboek papier heeft,gefokt uit wereldkampioenen...

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:55

2150€ en is 5 jaar, nog geen wedstrijden gestart zijn lekker aan het genieten, wedstrijden komen later wel. Haha!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:57

Ik heb mijn 2jarige voor 7000 euro gekocht, en ik ben hem nu aan het beleren, hij pakt het supergoed op, en volgend jaar willen we starten.